Dakota 3000 originalrenovering [KLAR]

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blir riktigt snyggt :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JK
Inlägg: 200
Blev medlem: 02 nov 2012, 00:00
Ort: Norra Skåne

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild


Äntligen nere på centralstödet, tanken är på efter en hel del inpassning, hade tyvärr missat att rikta insidan av tanken när jag drog ut alla bulor så att de främre gummifästena passade inget vidare cocos_acc.gif
Men det löste sig efter att ha svarvat en distans.
Har hängt på delarna mest för att få en överblick, bävar lite inför dekalmontering på tank och kåpor då man är rädd för luftbubblor och att det ska hamna snett.

Måste börja ta tag i elhärvan också, den gamla klipptes ur och åkte i soptunnan så jag måste bygga en helt ny, har köpt en fin vattentät 4-pinskontakt till motorn och nylonkabelstrumpa till härvan, kan nog bli riktigt smutt :)

fortsättning följer <!-- </EdIndex> --></div>
johan_puch
Inlägg: 156
Blev medlem: 06 jan 2013, 00:00

Inlägg av johan_puch »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt! Dakota 3000 är en riktigt läcker modell. <!-- </EdIndex> --></div>
Söker med ljus och lykta efter en Florida 1970 till 1972.
HSE
Inlägg: 5559
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ju riktigt fin ut! Jag har ett sådan vrak i garaget som jag gav 400 för, den kan ju faktist bli riktigt fin när jag får tid att börja på den. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JK
Inlägg: 200
Blev medlem: 02 nov 2012, 00:00
Ort: Norra Skåne

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var hittar man sådana fynd?, jag gav 2500 för detta objektet och det tyckte jag var billigt, annars brukar ju folk ta mellan 2 och 4000 för ett vrak i komplett skick <!-- </EdIndex> --></div>
HSE
Inlägg: 5559
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte den på återbruket, stod där bland diverse skrot, bara motorblocket var med så det blir dyrt att få den i färdigt skick. Så den var inte värd mer. Men i delar kan man ju få ur med. Så därför har den blivit stående medan jag funderar... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchen
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 jan 2011, 00:00
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett bra knep till dekalerna. Blanda vatten och yes handdiskmedel i en blomspruta och vattna rikligt där dekalerna ska sitta, sätt dekalerna där du vill ha dom, skulle dom bli sneda, ingen fara, bara styr till dom så det blir rakt, diskmedlet gör att limmet inte fäster helt (men det fäster när blandningen torkat bort), ta sen en smal gummiskrapa och dra över dekalerna från mitten och utåt så får du ut både vattenblandningen och eventuella luftbubblor. Låt torka ngt dygn. <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Användarens profilbild
JK
Inlägg: 200
Blev medlem: 02 nov 2012, 00:00
Ort: Norra Skåne

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för tipset, blir till att testa detta!

Någon som vet var man hittar ett schysst tanklock, köpte ett "original" på puchverkstan, men det såg lika illa ut som det passade på moppen :frustrerad:

Har för mig att det ska vara 40mm, men är långt ifrån säker <!-- </EdIndex> --></div>
Mange
Inlägg: 578
Blev medlem: 24 feb 2009, 00:00
Ort: Smebacken
Kontakt:

Inlägg av Mange »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej

Vilken modell av tanklock är det som du ska ha???

//Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp Ks50 -74 517-50
Kreidler RS
Användarens profilbild
JK
Inlägg: 200
Blev medlem: 02 nov 2012, 00:00
Ort: Norra Skåne

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett helt runt är ju originalmodellen men det funkar med ett lock med puchvapnet på också, köpte även ett sådant från puchverkstan och det såg betydligt finare ut men jag blev rätt besviken när jag provade det på tanken och upptäckte att puchemblemet då pekade åt helt fel håll. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1191
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Borde det inte bara vara att vrida tanklocket 180 grader då så borde det ju komma rätt, eller vad är det för infästning på det tanklocket. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Användarens profilbild
JK
Inlägg: 200
Blev medlem: 02 nov 2012, 00:00
Ort: Norra Skåne

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mja, det går ju att sätta locket på två håll, men inget av det blev rätt och själva plåtlocket med loggan på gick inte att flytta runt utan att sprätta isär hela tanklocket. <!-- </EdIndex> --></div>
johan_puch
Inlägg: 156
Blev medlem: 06 jan 2013, 00:00

Inlägg av johan_puch »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett sånt puchlogo-lock hittar du nog på ngn marknad i vår. <!-- </EdIndex> --></div>
Söker med ljus och lykta efter en Florida 1970 till 1972.
Användarens profilbild
JK
Inlägg: 200
Blev medlem: 02 nov 2012, 00:00
Ort: Norra Skåne

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo men första mopperallyt är bara 7v bort :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JK
Inlägg: 200
Blev medlem: 02 nov 2012, 00:00
Ort: Norra Skåne

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick bla. en ny baklampa idag, jag funderar dock på om kineserna tänkt på montering eller om de bara placerat ut hålen på måfå?

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar