![Thumb up2 :thumb:](./images/smilies/staff_thumbyello2lt.gif)
Dakota 3000 originalrenovering [KLAR]
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->![Bild](http://forumbilder.se/CDLFS/dsc-0004.jpg)
Äntligen nere på centralstödet, tanken är på efter en hel del inpassning, hade tyvärr missat att rikta insidan av tanken när jag drog ut alla bulor så att de främre gummifästena passade inget vidare![cocos cocos_acc.gif](./images/smilies/cocos_acc.gif)
Men det löste sig efter att ha svarvat en distans.
Har hängt på delarna mest för att få en överblick, bävar lite inför dekalmontering på tank och kåpor då man är rädd för luftbubblor och att det ska hamna snett.
Måste börja ta tag i elhärvan också, den gamla klipptes ur och åkte i soptunnan så jag måste bygga en helt ny, har köpt en fin vattentät 4-pinskontakt till motorn och nylonkabelstrumpa till härvan, kan nog bli riktigt smutt![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
fortsättning följer <!-- </EdIndex> --></div>
![Bild](http://forumbilder.se/CDLFS/dsc-0004.jpg)
Äntligen nere på centralstödet, tanken är på efter en hel del inpassning, hade tyvärr missat att rikta insidan av tanken när jag drog ut alla bulor så att de främre gummifästena passade inget vidare
![cocos cocos_acc.gif](./images/smilies/cocos_acc.gif)
Men det löste sig efter att ha svarvat en distans.
Har hängt på delarna mest för att få en överblick, bävar lite inför dekalmontering på tank och kåpor då man är rädd för luftbubblor och att det ska hamna snett.
Måste börja ta tag i elhärvan också, den gamla klipptes ur och åkte i soptunnan så jag måste bygga en helt ny, har köpt en fin vattentät 4-pinskontakt till motorn och nylonkabelstrumpa till härvan, kan nog bli riktigt smutt
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
fortsättning följer <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 156
- Blev medlem: 06 jan 2013, 00:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte den på återbruket, stod där bland diverse skrot, bara motorblocket var med så det blir dyrt att få den i färdigt skick. Så den var inte värd mer. Men i delar kan man ju få ur med. Så därför har den blivit stående medan jag funderar... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett bra knep till dekalerna. Blanda vatten och yes handdiskmedel i en blomspruta och vattna rikligt där dekalerna ska sitta, sätt dekalerna där du vill ha dom, skulle dom bli sneda, ingen fara, bara styr till dom så det blir rakt, diskmedlet gör att limmet inte fäster helt (men det fäster när blandningen torkat bort), ta sen en smal gummiskrapa och dra över dekalerna från mitten och utåt så får du ut både vattenblandningen och eventuella luftbubblor. Låt torka ngt dygn. <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för tipset, blir till att testa detta!
Någon som vet var man hittar ett schysst tanklock, köpte ett "original" på puchverkstan, men det såg lika illa ut som det passade på moppen![frustrerad :frustrerad:](./images/smilies/mistick_frustriran.gif)
Har för mig att det ska vara 40mm, men är långt ifrån säker <!-- </EdIndex> --></div>
Någon som vet var man hittar ett schysst tanklock, köpte ett "original" på puchverkstan, men det såg lika illa ut som det passade på moppen
![frustrerad :frustrerad:](./images/smilies/mistick_frustriran.gif)
Har för mig att det ska vara 40mm, men är långt ifrån säker <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett helt runt är ju originalmodellen men det funkar med ett lock med puchvapnet på också, köpte även ett sådant från puchverkstan och det såg betydligt finare ut men jag blev rätt besviken när jag provade det på tanken och upptäckte att puchemblemet då pekade åt helt fel håll. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Borde det inte bara vara att vrida tanklocket 180 grader då så borde det ju komma rätt, eller vad är det för infästning på det tanklocket. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
-
- Inlägg: 156
- Blev medlem: 06 jan 2013, 00:00