Mustang Mamba. Renovering med modifiering. Nu med Skivbroms!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
jonTe-Zündapp

Re: Ytterligare kvällar i garaget räddade!

Inlägg av jonTe-Zündapp »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Astanius skrev:
Hej! Svårt att förklara. Jag använder sprängskissen i Norscands katalog. Är det helt hopplöst så kan jag ev. komma över. Bor i Skövde så det är inte långt borta.
Tack...jag jobbar i Skövde så går det åt h.....så skulle det kunna vara något. Tack för erbjudadet :)
Sist jag höll på mät´var jag både stressad o hungrig så med lite lugn i kroppen skall det nog gå bra!

mvh Jonas <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
jonTe-Zündapp

Re: Ytterligare kvällar i garaget räddade!

Inlägg av jonTe-Zündapp »

Cobra5000 skrev:
jonTe-Zündapp skrev: Tips på hur man går tillväga för att få ihop klockan igen?
Sist jag försökte drev det mig till vansinne :!:

mvh Jonas
Kan detta vara till någon hjälp ?
http://ks125.com/main.php/v/techniek/schakel_as/
Underbart, med denna skall det nog gå bra.
Jag sparar den jag oxo, stort tack!

mvh Jonas <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo, så där går det till, men trixigare än vad man tror, framförallt att få den motspänstiga fjädern att vara kvar på plats.
Lycka till! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ställde mig en fredag kväll för ett par år sedan med ett par burköl och gav mig fan på att lära mig att kunna renovera en växelklocka, i lugn och ro så satt det till slut och nu kan man göra det med förbundna ögon nästan, det är verkligen lätt när man fått in knixen men det tog ett tag att få in den. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Astanius

Inlägg av Astanius »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tiden rinner iväg och jag har inte haft tid att ta bilder och uppdatera tråden, tyvärr. :(
Det har dock inte varit helt still i garaget! :D . Motorn är på plats, elen dragen, alla vajrar är monterade osv. Kom dock fram till en tankevurpa som jag gjort. Har som sagt monterat ett Kokusan 12V. Användt den "Gula" kabeln för att spänningsmata då jag inte har något batteri. Detta innebär att jag har 12V AC men en nyinköpt tuta för 12V DC! :?

Någon som har en lösning på detta?
Här kommer några bilder på det som är gjort.
Bild
Bild
Förgasaren på plats. Monterade även en snabbkoppling på bränsleslangen för att underlätta borttagning av förgasaren när man provar fram munstycken. <!-- </EdIndex> --></div>
Astanius

Inlägg av Astanius »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ytterligare några bilder!
Bild
Jobbat lite med tändningsinställningen. Sista finjustering får bli med strobe.
Bild
Gamla drevet får bli distans så jag får ut bakdrevet. Det i kombination med 420 kedja borde bli bra.
Bild
Franskärmen kapad och stänkskydd från Dakota på plats. Blev bra! :D

Helheten ser också bra ut!
Bild
Nu vill jag bara ha klart bakhjulet så jag kan hälla i olja i motorn, bensin i tanken och försöka mig på att provstarta! Chicken Race i Alingsås närmar sig! :D <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt jobbat :D <!-- </EdIndex> --></div>
Astanius

Inlägg av Astanius »

bmw02touring skrev:Snyggt jobbat :D
Tack så mycket! Man gör så gott man kan. slider_thankyou.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Gunnlaug

Inlägg av Gunnlaug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket fint måste jag säga!

Jag har en Mustang jag med som jag precis börjat med, har du något bra tips på "butiker" som har reserv delar?

Du har lyckats riktigt bra med din mamba.

MVH <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Väldigt läckert! Vad är det för storlek på förgasaren? <!-- </EdIndex> --></div>
Astanius

Inlägg av Astanius »

Gunnlaug skrev:Mycket fint måste jag säga!

Jag har en Mustang jag med som jag precis börjat med, har du något bra tips på "butiker" som har reserv delar?

Du har lyckats riktigt bra med din mamba.

MVH
Hej! Under resans gång så har www.trimbutiken.se och Mikael Karlsson blivit hovleverantör. Närheten och den personliga servicen har bidragit. Som jag upplever det mycket kunnig när det gäller trimbiten och kan tillhandahålla hela Norscands sortiment.

Sen har vi även http://www.mustangohusqvarnacenter.se/ i Kumla. Peter "Brattis" Brattström som har mycket delar och kunskap om Mamban. Otroligt mycket delar till allt får man nog säga.

Båda dessa har bidragit till en lyckad renovering så här långt. Sen får jag rikta ett stort tack till Stefan "Mallgrodan" Wiren som är trogen följeslagare både när det gäller renoveringen och på de olika Mopperallyn som vi åker på. slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Astanius

Inlägg av Astanius »

SachsMekarn skrev:Väldigt läckert! Vad är det för storlek på förgasaren?
Du hittar info här! http://www.trimbutiken.se/kompletta-trimkit/zundapp-ks-50-komplett-trimkit-athena-superterm-70-cc.html

Komplett förgasar kit Typ Dellorto 21 phbg inkl insug och fullflödes luftfilter och 2 valfria munstycken. <!-- </EdIndex> --></div>
Astanius

Nu tar vi upp detta igen!

Inlägg av Astanius »

Hej på er!

Efter en tids frånvaro så tänkte jag fortsätta att rapportera kring mitt Mamba bygge. Har nu avklarat fyra mopperallyn med stor framgång. De modifieringar som är gjorda fungerar bra dock så finns några punkter att se över. Övergånget till fyrväxlad låda har gjort mopeden mycket mer körbar. Jag återkommer innom kort med lite mer bilder och en summering på vad som ska justeras framöver. Det duggar tätt med mopperallyn nu så det blir inte mycket tid för att skriva. Nu till helgen är det dags för "Kullen runt" i Hällekis.

//Astanius
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Fortsätt att rapportera!
Och fyrväxlat är det bästa (tycker jag)
Användarens profilbild
Oaken
Kontakt:

Inlägg av Oaken »

Mycket fin renovering, den blev snygg som sjutton.
Bra jobbat!
Inspirerande läsning då jag själv ska renovera en Mamba inom kort. (Med 66cc givetvis)
:angel_grin:
Mopedheads / Stram Wire Sverige
Skriv svar