Crescent 1145. under omvårdnad

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Personligen så följer jag alla renoveringstrådar men hinner inte skriva så ofta.
Fortsätt att visa Älgläppen, jag vill se! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vill också se mera! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->absolut Niklas jag vill se mer, tycker oxå det är kul att följa renoveringen..av älgisen.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förhoppningsvis kommer de hem ett lass nymålat imorgon. Hjulen ger ja endast service nu samt monterar navborstar. Rosten i naven får va så länge. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
zappafan skrev:
NiklasHögberg skrev: om ni är intresserade vill säga?!
Ett visst bekräftelsebehov anas... :wink:
tacksamt om man får trevliga kommentarer och reaktioner. men ska de va på de viset så fine, ja återkommer i denna tråd då den står på hjul!
Tänk vad jag kunde vara besviken då. Nästan inga kommentarer alls på min tråd även när jag gjort nåt (sällan förstås). Den ligger långt ner och får sökas med ljus och lykta.
Man kan ju inte tvinga folk att skriva. Visst är det kul att få glada tillrop men att förvänta sig det är nog inte rätt. Ännu mindre att att med lite "tycka synd om sig själv-metoder" få folk att skriva.
Skriv nu inte tillbaka "att om det är så så lägger jag av" utan nöj dig med att folk läser i trådarna och att det kommenteras om lust och intresse finns. Själv tycker jag att du får en massa uppmärksamhet.
Hälsningar
Din kompis Per <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

pangerva skrev:
NiklasHögberg skrev:
zappafan skrev:
NiklasHögberg skrev: om ni är intresserade vill säga?!
Ett visst bekräftelsebehov anas... :wink:
tacksamt om man får trevliga kommentarer och reaktioner. men ska de va på de viset så fine, ja återkommer i denna tråd då den står på hjul!
Tänk vad jag kunde vara besviken då. Nästan inga kommentarer alls på min tråd även när jag gjort nåt (sällan förstås). Den ligger långt ner och får sökas med ljus och lykta.
Man kan ju inte tvinga folk att skriva. Visst är det kul att få glada tillrop men att förvänta sig det är nog inte rätt. Ännu mindre att att med lite "tycka synd om sig själv-metoder" få folk att skriva.
Skriv nu inte tillbaka "att om det är så så lägger jag av" utan nöj dig med att folk läser i trådarna och att det kommenteras om lust och intresse finns. Själv tycker jag att du får en massa uppmärksamhet.
Hälsningar
Din kompis Per
ja över 1700 visningar hittills kanske e helt okej? projektet e ju en bra bit från klart som sagt. så mer kommentarer lär man nog få. har ja en himla tur så dyker de upp lite nylackade prylar imorgon eftermiddag. :D

//Niklas "Nisse" Högberg <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fortsätt skriva, du är väldigt aktiv i dina renoveringar med bild uppdateringar och det är jättekul, Keep up your work....... <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
NiklasHögberg

flora skrev:Fortsätt skriva, du är väldigt aktiv i dina renoveringar med bild uppdateringar och det är jättekul, Keep up your work.......
ja jag tycker de e kul att visa bilder på de ja sysslar med. skall skynda så gott ja kan med denna då ja ev vill ha den med mig till mellsta! antar de ej dyker upp för många såna där! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
ughla

Inlägg av ughla »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag måste säga att jag också gärna ser mer utav mopeden då den är en utav favoritmodellerna :) <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En kommentar (som jag inte ens tyckte var negativ, mer ett konstaterande..) & tråden ska nästan läggas ned? Jösses , men det brukar väl bara vara Conrad som får vara lite tvärsöver... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
NiklasHögberg

zappafan skrev:En kommentar (som jag inte ens tyckte var negativ, mer ett konstaterande..) & tråden ska nästan läggas ned? Jösses , men det brukar väl bara vara Conrad som får vara lite tvärsöver... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
Tråden fortsätter. Dessvärre inga delar tillbaka idag. :( <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hjulen har fått enkel service för framtiden. nave har lite rost men det får vara så tills vidare om man skulle finna fina nav. fälgbanorna samt dess ekrar är fina. hade hoppats på delar igår (fredag) men blästersanden var slut så det drar över till nästa vecka. (kan inte stressa honom då det är gratis) om någon har ett fint styre så är ja spekulant!

[IMG=http://img199.imageshack.us/img199/8388/84579265.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jobba på nu :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Pälle skrev:Jobba på nu :D
Delarna e på lack. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tog en ruda med svinto o fick fram en skaplig ljuddämpare och även fläktkåpa. delarna tvättas endast rent. ej överdriven polering. mopeden skall brukas så den får ej blänka för mkt. den får ny lack för att se vettig ut sen monteras den med ngt slitna delar i bruksskick.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar