Sida 5 av 6

Postat: 26 feb 2014, 22:02
av billykid
Svartsjö skrev:På motorfronten har det varit lite tyst ett tag men idag levererade min hovleverantör lite delar som varit in på modifiering.

Rakskuret med 5-skivig koppling till S-motorn.

Jag fortsatte modifierandet lite på lunchen bla. så "frästes" spår för skruvarna som håller kopplingskorgen så jag kan skruva i dem från rätt håll och slipper ta upp ett hål i blocket för dem.

Bild

Bild

Bild
Super bra jobb + Billder...jätte nice med bilder..slider_score.gif .... Har märkt att vissa ej vill
dela med sig, av tipps + erfarenheter tyvärr! Typ Peppe...i Kanjack..:cry:

Var lite med i drag Race bilar, där fanns ej denna..strid...motpart kunna låna ut en hel motor
åt konkurenter/na...justa puckar. Jag kommer att dela det jag kan.. 8)

Postat: 08 mar 2014, 11:55
av Svartsjö
I dagarna har jag shimsat och monterat ihop EKF:en, jag tänker inte lägga upp nåra bilder från den monteringen eftersom den skulle fylla ett eget forum med bilder.
Istället har jag färdigställt kopplingen och svetsat den där det behövs.
Bild
Bild
Bild

Samt en skylt jag satte på garage porten!
Bild

gängstång

Postat: 08 mar 2014, 13:34
av Benke
Det är ett straff att höra Håkan Hellström som låter som hes kråka :D :D :D

Postat: 08 mar 2014, 16:50
av Svartsjö
Lite eftermiddagspyssel, jag fabricerade en distans till kopplingen så jag slipper den anskrämliga saxonette kåpan.
Föra att planfräsa den tillverkade jag ett fräsbord men jag fick ändå sköta den sista plan slipningen på betong golvet.
Tjockleken blev ca 9mm men den kunde ha varit ännu tunnare!
Bild
Bild

Postat: 08 mar 2014, 19:21
av Conrad Engström
Använd gängorna i befintliga hål och skruva fast den underifrån, i bordet. En axel på var sida om biten och sedan fila tills den är slät. Inte min ide. Suras

Postat: 09 mar 2014, 02:16
av JanneL
Conrad Engström skrev:Använd gängorna i befintliga hål och skruva fast den underifrån, i bordet. En axel på var sida om biten och sedan fila tills den är slät. Inte min ide. Suras
eller använd Conrads fräs slider_anon.gif

Postat: 10 mar 2014, 16:06
av Svartsjö
Nu finns det nog fräsar närmare än hos Conrad jag kan "låna" men i bland vill man kunna själv åxå!

Postat: 17 mar 2014, 17:55
av Svartsjö
Nu börjar det roliga, ett nytt projekt landade i verkstaden.
Ni får ursäkta den såriga bilden men den är snodd ur annonsen på tradera.
Bild

Re: Gängstångsprojektet..part Deux

Postat: 08 apr 2014, 18:26
av Svartsjö
Projektet har tagit en kovändning, ett nytt objekt inhandlades i går av han vars namn börjar på P och slutar på rka.
Roten till allt ont är åxå klar så när som att förbränningsrummet ska modifieras vad det lider, fuggen är på väg från Tyskland avgaseriet finns redan hemma.
Som ni ser blev det inte min hemma frästa distans utan en saxonette kåpa för kopplingen, orsaken till kåpbytet är att mina kopplingskåpor var så fula och såriga att det helt enkelt inte gick å skruva dit dem.

Re: Gängstångsprojektet..part Deux

Postat: 07 aug 2014, 21:14
av Svartsjö
Uppdatering!
Öket har vart på jobbet för lite svetsövningar.
När jag fick hem den tokmeckade jag dit gashandtag, tändning och avgasrör.
Självklart startade den efter ca. 8013 kickar, tomgång finns men det bööar rejält och spottar tillbaka lite grann.
http://youtu.be/TETJZlLfreM
Det blir lite brådis att få till det till Mellsta men med lite jävlaranamma ska det "nog" gå att fuska till det, vet ju inte ens om jag kan/får åka ännu men körbar ska den vara tills dess iallafall.

Re: Gängstångsprojektet..part Deux

Postat: 08 aug 2014, 06:12
av Lolalola
Bild
Fan vad häftig!!! slider_score.gif

Re: Gängstångsprojektet..part Deux

Postat: 08 aug 2014, 08:42
av Svartsjö
Lolalola skrev:
Bild
Fan vad häftig!!! slider_score.gif
Men jag blir inte klok på bakhjulets förhållande till bakskärmen det ser inte klokt ut, nu är hjulet så långt fram det går sätter jag det längst bak så passar skärmen bättre men man måste ju kunna justera åxå.

Jag har nu tre alternativ, förlänga svingen ca 50mm, modifiera främre skärmfästet så jag kan vinkla upp/fram bakskärmen eller skita i det och köra som Norrbaggarna designade öket?!?

Re: Gängstångsprojektet..part Deux

Postat: 08 aug 2014, 19:34
av Lolalola
Ja du... himla konstig det ser ut. Du skulle nog behöva en annan skärm. Det ser ju ut som på Puch Racing fast tvärt om. Där är ju skärmen alldeles för snäv istället.
Se om du kan få tag på en från en Montana eller nåt. Dom till E-type är ju mer svårfunna.

Skitnyggt med Saxonette-kåpan förresten. thumb_up

Re: Gängstångsprojektet..part Deux

Postat: 08 aug 2014, 20:49
av Svartsjö
Dagens övningar har bestått av att limma stoppning på den nytillverkade sadelstommen och slipa till stoppning en och att sy en ny klädsel till dynan.
Kvar att göra är att limma dit klädseln.

Re: Gängstångsprojektet..part Deux

Postat: 08 aug 2014, 20:52
av Svartsjö
Lite till...men nu är Singern åxå färdig. Tror den tog storstryk när jag skulle byta dragked i skinnstället.