Börjar väl en liten renovering ja oxå då...

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->va fasen är det med den där motorn? ska jag åka upp å prata vett med den :D Här gick den ju så jättefint <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja de skulle ju sitta fint. Sparka på den hårt och brutalt :twisted:

Eller är det kanske nån som är sugen på att byta :) ? En 3-växlad fot med kick, bytes mot likadan.

Eller nån som har en som ja kan prova cylinder och förgasare på? <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var ett tag sen sist men nu så. Nu äntligen har ja fått fart på åbäket.
Med en nyvärvad motor så blev de fart på den. Nu e de bara limpan kvar, hoppas den blir klar i helgen...
Det blev en kort film men de va lite kallt idag :)

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/aBML3rZkRO4"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/aBML3rZkRO4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Reklamation hos Tompa då... evildevil <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Reklamation hos Tompa då... evildevil
Jag tar gärna tebaks den, men det är konstigt, för när jag provkörde den så gick den gudomligt fint, som en spritt ny motor låter :?: <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, ja ja vet inte hur vi ska göra. Är det nått du vill prova på igen så får du gärna det. Nu är det ju ingen dunderbrådis.
Men de skulle ju ändå va roligast å ha originalmotorn på.

Du kan ju höra av dig när du har lite å göra så skickar ja iväg den :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju nu under vintern, det är mindre arbetstid och mer fritid, så fort tjälen går ur marken så är det fullt upp igen :oops:

men har du motorn ligger löst, så lämna upp den till min polare på Alnön, så fixar det sig med transporten,
det är ju enklare att ta sig an nånting som ligger här å väntar. <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja just de du hade ju nån där ja. Ja då får ja fixa det nån gång framöver här.
Men då blir de utan cylinder å förgasare för det sitter på den nya. <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Limpan är nu inklädd och klar..
Det blev en liten pimpning med en matchande röd kant. Imorrn åker den på sin plats :)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket snyggt! vart har du köpt och har du klätt själv? // Mathias <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en jobbarkompis som har jobbat med sånt innan, allt från bilsäten till småsaker. Så han extraknäcker lite ibland :D <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tar upp en fråga igen...
Går det mäta i en varvräknare för att se om den är hel eller inte? Och vad är det som kan gå sönder? <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Igår åkte aphänget på. Det blev lite annorlunda att köra, men asfränt :P

Före:
Bild Bild

Efter:
Bild Bild <!-- </EdIndex> --></div>
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Glas finns det nåt bättre här, men vilken plåt är det du behöver?

Bild

Idag blev jag klar med Standardmotorn, en massa bök med den, så nu ska jag försöka ta mig av din motor.

Jag tror färgkoden finns någonstans här på sidan, har för mig att Jossan har någon egen spalt om dessa.

vi hörs på tel i slutet av veckan
Tompa har du någon av dom röda underplåtarna för bakljuset kvar .och sugen att sälja en av dom <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle börja på min lilla vårservice i helgen. Men det verkar som om det blir en grövre service än vad jag hade räknat med.
Hela lamellkorgen har varit och fräst lite i kåpan...
Lite glapp verkar det som. Men den har gått iaf :)

Lutar det åt en motorklyvning, eller vad tror ni?
Måste väl schimsa det där?

http://www.youtube.com/watch?v=BbqlCphtzhQ

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar