Sida 5 av 40
Postat: 01 okt 2013, 18:51
av selma
Testade vevpartiet tillsammans med cylindern,dom tyckte inte om varandra
Det blev att ringa Roffe och beställa en 90 stake istället.
Så det blir att tillverka en spacer sedan,men det var bara bra trots allt.
Behöver lite mer material runt cylinderfoten

Postat: 01 okt 2013, 18:54
av Rexxy
Derbi Senda cylinder?
Ser ut som du ska åka fort 2014 om du får allting att lira.
Om du får för mycket pulver kommer nog ramlagersätena ge med sig.. Tänkte på Mats R/T Sachs, där han har förstärkt en hel del!
Postat: 01 okt 2013, 19:25
av selma
Rexxy skrev:Derbi Senda cylinder?
Ser ut som du ska åka fort 2014 om du får allting att lira.
Om du får för mycket pulver kommer nog ramlagersätena ge med sig.. Tänkte på Mats R/T Sachs, där han har förstärkt en hel del!
Jo jag är medveten om att det inte är det hållbaraste ämnet jag leker med
Har du nån koll på dom här cylindrarna-BRK 88 vad som är möjligt att plocka ur en sådan under gynnsamma förhållanden.
Tanken som jag har är att bygga en riktig vridmaskin,så det kan ev bli lite förändringar

Postat: 01 okt 2013, 20:49
av Rexxy
selma skrev:Rexxy skrev:Derbi Senda cylinder?
Ser ut som du ska åka fort 2014 om du får allting att lira.
Om du får för mycket pulver kommer nog ramlagersätena ge med sig.. Tänkte på Mats R/T Sachs, där han har förstärkt en hel del!
Jo jag är medveten om att det inte är det hållbaraste ämnet jag leker med
Har du nån koll på dom här cylindrarna-BRK 88 vad som är möjligt att plocka ur en sådan under gynnsamma förhållanden.
Tanken som jag har är att bygga en riktig vridmaskin,så det kan ev bli lite förändringar

Tyvärr känner jag inte till någon som kört med en sådan cylinder, och inte hittar jag någon pålitlig läsning på google heller.
Men en 23-24hk+ ska nog inte vara omöjligt.
Postat: 01 okt 2013, 21:47
av SachsMekarn
Detta blir ju bara bättre och bättre!
Postat: 02 okt 2013, 07:58
av AndreasL
Du är en underbar, lagom störd, människa selma!
Och då har jag inte ens träffat dig på ett vykort.
Gillar nogranheten (Av vissa kallat överdrivenhet.) skarpt.
Slidmatning är verkligen intressant.

Postat: 02 okt 2013, 08:30
av Hynboholm
selma skrev:

Skön bild!!
Postat: 02 okt 2013, 11:09
av selma
AndreasL skrev:Du är en underbar, lagom störd, människa selma!
Och då har jag inte ens träffat dig på ett vykort.
Gillar nogranheten (Av vissa kallat överdrivenhet.) skarpt.
Slidmatning är verkligen intressant.

Tackar
Än så länge är det bara diverse delar som man hoppas få ihop,men på nåt sätt ska det gå hoppas jag.En baggis för andra kanske,men inte för mej.Kul att göra nåt som man inte har en aning om man fixar

Postat: 02 okt 2013, 11:46
av AndreasL
selma skrev:
Tackar
Än så länge är det bara diverse delar som man hoppas få ihop,men på nåt sätt ska det gå hoppas jag.En baggis för andra kanske,men inte för mej.Kul att göra nåt som man inte har en aning om man fixar

Det är väl just det som är det intressanta med galna projekt och ideer. Iaf för mig.
Utmana mig själv samt utöka mitt (o)kunnande om allsköns tekniskt relaterade ämnen.
Personligen är jag på en pinsamt låg nivå praktiskt och framåt går det inte heller just nu. Men man inspireras av trådar lik denna att "om andra kan så borde det iaf inte vara omöjligt".
Följer utvecklingen med stort intresse.
Postat: 02 okt 2013, 14:20
av Peppe^
Frääänt Selma!
Ska bli sketakul att se denna nästa år!
Postat: 02 okt 2013, 17:02
av Mats T
selma skrev:Testade vevpartiet tillsammans med cylindern,dom tyckte inte om varandra
Det blev att ringa Roffe och beställa en 90 stake istället.
Så det blir att tillverka en spacer sedan,men det var bara bra trots allt.
Behöver lite mer material runt cylinderfoten

Det blir fina fisken det där
Konstaterade att 90 lång stake behövdes i min maskin med för att lira i hopp det hela.
Kör på

Postat: 02 okt 2013, 19:06
av selma
Ny stake låg i lådan när jag kom hem,snabba leveranser var det här
Det får bli morgondagens pill.

Postat: 03 okt 2013, 21:29
av SachsMekarn
Med detta tempo är ju motorn klar till Jul! Eller hur Selma

Postat: 04 okt 2013, 05:56
av selma
SachsMekarn skrev:Med detta tempo är ju motorn klar till Jul! Eller hur Selma

Ja det är planen,ska nog gå om det inte jävlas allt för mycket

Postat: 04 okt 2013, 21:39
av billykid
selma skrev:Testade vevpartiet tillsammans med cylindern,dom tyckte inte om varandra
Det blev att ringa Roffe och beställa en 90 stake istället.
Så det blir att tillverka en spacer sedan,men det var bara bra trots allt.
Behöver lite mer material runt cylinderfoten

Ser intersant ut selma å bra ut...

..

. Kan inte köpa ....eller beställa nåt just nu jag ej pengar tyvärr!
Annars köper ett en bra vev direkt med 39 slag....passande Sachs vanliga 3-4vxl sökes tips önskas..

Min plan att göra om göra ett eget...Rund vev....
Inte menat som dåligt av selma...jag sett dina mopperder 100% ++Det finns det dom som har råd...plus mig tyvärr...fattig man
