Sida 5 av 12
Re: Crescent F50 GLX
Postat: 11 aug 2014, 21:01
av VPower
Så har höger motorkåpa också blivit blästrad och polerad. Väntar fortfarande på att sadeln skall bli klar. Ett paket med ett bakdrev kommer väll inom det närmaste också. Har inte hittat något bakljus än

Och ser inte bättre ut än att jag måste tillverka en bromsslang. Skall klura ut framskärmsupphängningen. Har en idé. Och el upp från lamphuset till en kontakt. Vann en framlampa på tradera som blir lampsargsdonator.

Inte helt framme än alltså

Re: Crescent F50 GLX
Postat: 11 aug 2014, 21:38
av krack
Snyggt!

Re: Crescent F50 GLX
Postat: 12 aug 2014, 10:16
av Rexxy
Jag har för mig att jag har sett en svart F50 förut... hmm, undra vart?

Re: Crescent F50 GLX
Postat: 12 aug 2014, 13:37
av VPower
Rexxy skrev:Jag har för mig att jag har sett en svart F50 förut... hmm, undra vart?

Din dyna ser lite lägre ut också. Hur tycker du att du sitter på den? Kommer knäna högt upp tycker du? Jag börjar nojja för att jag inte kommer sitta så bra på den.
Re: Crescent F50 GLX
Postat: 12 aug 2014, 23:50
av Rexxy
VPower skrev:Rexxy skrev:Jag har för mig att jag har sett en svart F50 förut... hmm, undra vart?
Din dyna ser lite lägre ut också. Hur tycker du att du sitter på den? Kommer knäna högt upp tycker du? Jag börjar nojja för att jag inte kommer sitta så bra på den.
Inget jag har tänkt på faktiskt.
Såhär ser det ut när jag kör den iallafall!

Re: Crescent F50 GLX
Postat: 13 aug 2014, 12:50
av VPower
Vi får se hur det blir. Hade det inte varit för fotbromsen hade man ju kunnat vrida pinnarna 180 grader. Men det blir lite skumt att bromsa då. Har för visso en extra fotbromspinne som jag kan trixa med.
Re: Crescent F50 GLX
Postat: 18 aug 2014, 14:55
av VPower
Punktat fast stänkskärmsstagen för provmontering. I morgon blir det full svets på dom. Får ta det lite lungt. Gulnar snabbt. Förhoppningsvis suger staget åt sig lite värme när jag lägger fogen direkt inpå den. Provmonterade sadeln utan klädsel också. Skall nog vrida fotpinnarna 90 grader. Knäna är lite för högt upp.

Re: Crescent F50 GLX
Postat: 19 aug 2014, 17:47
av VPower
Stålomspunnen bromsslang inköpt och framskärmen är klar. Fick bli ett svart styre. Har inte fått tag på ett silvrigt till bra pris. Det som var på dom andra bilderna var för smalt. Fick inte plats med bromscylindern. Fördelen är att det svarta var lite högre så det blir bättre körställning.

Re: Crescent F50 GLX
Postat: 20 aug 2014, 08:50
av Jonis
VPower skrev:Så har höger motorkåpa också blivit blästrad och polerad. Väntar fortfarande på att sadeln skall bli klar. Ett paket med ett bakdrev kommer väll inom det närmaste också.
Jag Söker också bakdrev till mitt GLX projekt, vart hittade du bakdrev att köpa?
Köpte du från:
http://www.mopedrenovering.se/crescent/ ... rumet.html
På bilden ser det "platt" ut men jag har för mig att det ska vara kupat..
Re: Crescent F50 GLX
Postat: 20 aug 2014, 09:02
av Hynboholm
Jonis skrev:
Jag Söker också bakdrev till mitt GLX projekt, vart hittade du bakdrev att köpa?
Jag köpte detta igår till min E-type, kan det passa F50 tro?
http://www.alvars.se/moped/sachs-mcb/e- ... 120-mm-nav
Re: Crescent F50 GLX
Postat: 20 aug 2014, 09:10
av Puchlasse
Alla experter jag pratat med "Perka, Jossan, Kejsaren" osv säger att GLX har rakt drev. Nån som är mer kunnig ? Jagskulle vilja vara säker.
Re: Crescent F50 GLX
Postat: 20 aug 2014, 09:43
av Hynboholm
Re: Crescent F50 GLX
Postat: 20 aug 2014, 11:11
av jorhul
Jag anser mig inte mer kunnig.... För dom har rätt i att dreven är plana. Annars är jag lika okunnig..

Re: Crescent F50 GLX
Postat: 20 aug 2014, 11:36
av Jonis
Enligt SiteAdmin "Raketsport" så är det så här:
Det är plant drev för Golden Champ och kupat för F50 glx, samma modell på hjulet. Båda dreven finns med 39,5 och 42,5 mm centrumhål.
Det reservdelsnummer du skrivit är för f50glx med kupat drev och 39,5 mm centrumhål. Du behöver nog 22875-44 som är lika men med 42,5 mm.
-saxat från länken i Hynboholm´s inlägg ovan.
Får montera bakhjulet och kolla mot framdrevet när det är dax att montera.
Har för mig att jag läst någon stans att det var ca 7-8mm som bakdrevet skulle ut?
Re: Crescent F50 GLX
Postat: 20 aug 2014, 12:06
av VPower
Jonis skrev:VPower skrev:Så har höger motorkåpa också blivit blästrad och polerad. Väntar fortfarande på att sadeln skall bli klar. Ett paket med ett bakdrev kommer väll inom det närmaste också.
Jag Söker också bakdrev till mitt GLX projekt, vart hittade du bakdrev att köpa?
Köpte du från:
http://www.mopedrenovering.se/crescent/ ... rumet.html
På bilden ser det "platt" ut men jag har för mig att det ska vara kupat..
Hade för mig att det var platt. Dom som följde med när jag köpte ramen var platta. Förhoppningsvis går det att få den att linjera med motorn ändå. Jag beställde ett i aluminum från
http://www.nikasilproffsen.se. Går lös på lite 328 kr +moms

Men så kan man få vilket man vill. Jag beställde 30 tandat.