<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Conrad din sluge jävel! Jag har aldrig varit så här glad!!!!! Jag har fått tillbaka min gnista!!! Dom där tamparna hade du allt rätt om. nu får jag en klar fin gnista med mitt (av modell äldre) AC Stift! nu har jag äntligen en anledning att gå upp tidigt. Mången tack till alla som har skrivit här och hjälpt mig på vägen. Å tro inte att allt detta var i onödan. Nejdå. Jag har lärt mig en hel del på den här resan och om jag tappar gnistan igen vet jag hur jag ska göra. <!-- </EdIndex> --></div>
Raketsport skrev:Grattis! Då blir det Novolett körning i helgen då
Absolut! Måste ju köra in dom nya delarna i motorn. Jag hoppas den kommer gå bättre då lagrena bara rasslade då jag tog upp motorn och ändå gjorde den 30 på rakan och klättrade i backarna. Glömde även nämna att packboxen på tändsidan läckte. Har aldrig kört en så bra moppe som den. Lite skryt kan man tycka men enligt mig är den optimal. Bar fart och man behöver inte trampa eller vara snål med bränsle. Jag längtar tills jag vaknar imorrn <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verkar som det blir ett kolvrings byte då man inte tar sig framåt. Är ingen orka alls men jag har för mig att kolvringarna var slut på den kolven som jag satte dit. Glömde bara bort det då jag hade motorn lös <!-- </EdIndex> --></div>
NRoos skrev:Verkar som det blir ett kolvrings byte då man inte tar sig framåt. Är ingen orka alls men jag har för mig att kolvringarna var slut på den kolven som jag satte dit. Glömde bara bort det då jag hade motorn lös
Och röj lite i avgasrör och ljuddämparen. <!-- </EdIndex> --></div>
NRoos skrev:Verkar som det blir ett kolvrings byte då man inte tar sig framåt. Är ingen orka alls men jag har för mig att kolvringarna var slut på den kolven som jag satte dit. Glömde bara bort det då jag hade motorn lös
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ju mer man läst på , verkar det som om man aldrig ska byta enbart kolvringar utan även kolven.. ? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->släng i nya ringar du roos de e nog ingen fara. den tar nog ingen skada av det! kan ju knappast bli sämre. funderar själv på nya ringar i victorian på min rex! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä jag har inte tänkt köpa nån ny kolv. Den som sitter på duger gott fast ringarna är av det sämre slaget. Kändes bara drygt att ta ner motorn igen.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->måste man plocka av motorn för o byta ringar på en novolett?? kan man ej plocka av cyllen på plats?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja man måste av med en del för att luta motorn framåt så man kommer åt.
Är egentligen inte så jobbigt men jag är lat av mig <!-- </EdIndex> --></div>