Absolut ingen gnista. Nu äntligen återfunnen!

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
NRoos

gnistan återfunnen

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Conrad din sluge jävel! Jag har aldrig varit så här glad!!!!! Jag har fått tillbaka min gnista!!! :D Dom där tamparna hade du allt rätt om. nu får jag en klar fin gnista med mitt (av modell äldre) AC Stift! nu har jag äntligen en anledning att gå upp tidigt. Mången tack till alla som har skrivit här och hjälpt mig på vägen. Å tro inte att allt detta var i onödan. Nejdå. Jag har lärt mig en hel del på den här resan och om jag tappar gnistan igen vet jag hur jag ska göra. mefipallina_yahoo.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis! Då blir det Novolett körning i helgen då :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Grattis! Då blir det Novolett körning i helgen då :thumb:
Absolut! Måste ju köra in dom nya delarna i motorn. Jag hoppas den kommer gå bättre då lagrena bara rasslade då jag tog upp motorn och ändå gjorde den 30 på rakan och klättrade i backarna. Glömde även nämna att packboxen på tändsidan läckte. Har aldrig kört en så bra moppe som den. Lite skryt kan man tycka men enligt mig är den optimal. Bar fart och man behöver inte trampa eller vara snål med bränsle. Jag längtar tills jag vaknar imorrn :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför vänta tills man vaknar? Lite nattmek är skönt ibland! thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Roligt ! mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verkar som det blir ett kolvrings byte då man inte tar sig framåt. Är ingen orka alls men jag har för mig att kolvringarna var slut på den kolven som jag satte dit. Glömde bara bort det då jag hade motorn lös cocos_acc.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trodde d var Ullen,svårfunnen gnista :nod: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

NRoos skrev:Verkar som det blir ett kolvrings byte då man inte tar sig framåt. Är ingen orka alls men jag har för mig att kolvringarna var slut på den kolven som jag satte dit. Glömde bara bort det då jag hade motorn lös cocos_acc.gif
Och röj lite i avgasrör och ljuddämparen. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

Conrad Engström skrev:
NRoos skrev:Verkar som det blir ett kolvrings byte då man inte tar sig framåt. Är ingen orka alls men jag har för mig att kolvringarna var slut på den kolven som jag satte dit. Glömde bara bort det då jag hade motorn lös cocos_acc.gif
Och röj lite i avgasrör och ljuddämparen.
Redan gjort :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ju mer man läst på , verkar det som om man aldrig ska byta enbart kolvringar utan även kolven.. ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det lät som en dyr utgift.. 250+frakt för en novolette kolv.. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->släng i nya ringar du roos de e nog ingen fara. den tar nog ingen skada av det! kan ju knappast bli sämre. funderar själv på nya ringar i victorian på min rex! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä jag har inte tänkt köpa nån ny kolv. Den som sitter på duger gott fast ringarna är av det sämre slaget. Kändes bara drygt att ta ner motorn igen.. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->måste man plocka av motorn för o byta ringar på en novolett?? kan man ej plocka av cyllen på plats?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja man måste av med en del för att luta motorn framåt så man kommer åt.
Är egentligen inte så jobbigt men jag är lat av mig :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar