erlan skrev:kan någon förklara för mig hur den s.k. rika värden kan ha ett ansvar för att hjälpa
flyktingar från länder där man löser meningsskiljaktigheter med våld?
erlan
Kom genast och tänka på denna dikt...
Take up the White Man's burden--
Send forth the best ye breed--
Go bind your sons to exile
To serve your captives' need;
To wait in heavy harness,
On fluttered folk and wild--
Your new-caught, sullen peoples,
Half-devil and half-child.
jag tror inte jag skulle bli förvånad om det såg ut så valet 2022 eller 2026.
men det beror på vilka frågor som dom andra partierna kan driva med förtroende.
båda blocken har försämrat skolan och vården.
misslyckats med arbetslösheten.
nedrustat föesvaret.
vad finns kvar att vinna väljarnas förtroende med?????
energi? nääää, tror inte tillräkligt många bryr sig förrän lyset slocknat och bilen stannat.
miljö? kanske, men troligen inte före det blir gästhamn på slotsbacken i stockholm!!!
tompas11 skrev:..Hela 63 % av befolkningen(SCB maj 2013) vill se en striktare invandringspolitik...
Ja, 63% om man ska tolka tompas11 men det tror jag inte på förrän jag har sett det. Gör du?
Klargörande: Det var ju inte jag personligen som skrev detta utan det var ett citat från Kapten Blåskägg.
Angående finsk kärnkraft. Vi får kanske vara glada för att Finland bygger ut kärnkraften eftersom vi ska stänga ner alla kärnkraftverk och förlita oss på vindkraft. Då lär vi behöva importera finsk kärnkraftsel när det blåser för lite, för mycket eller inte alls och har dessutom vattenkraftsmagasinen vattenbrist så lär det bli problem...
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
tompas11 skrev:..Hela 63 % av befolkningen(SCB maj 2013) vill se en striktare invandringspolitik...
Ja, 63% om man ska tolka tompas11 men det tror jag inte på förrän jag har sett det.
Du är välkommen på en kvällspromenad till ett av dessa områden i Eskilstuna, gissar att du inte skriver många inlägg
här på forumet dagen efter - tyvärr...
Någon gästhamn på slottsbacken i Stockholm lär det aldrig bli. Detta eftersom havet stiger ca 3mm/år och har så gjort i långa tider samt att ingen acceleration har kunnat påvisas. Dessutom så har vi landhöjningen att ta hänsyn till. Faktum är att man blivit tvungen att sänka kajen i Stockholm på grund av att ingen höjning av vattennivån har ägt rum.
56:an jag skrev inte att det var fel att 63% vill ha en striktare invandringspolitik. Siffran är från SCB.
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
det stämmer nog, och jag tror inte miljön kommer att bli någon avgörande valfråga heller.
miljöpartiets framgångar tror jag beror på att dom placerat sig på en lämplig plats på höger-vänster skalan. d.v.s. mellan S och V där det fanns en glugg ledig.
Magdalena Andersson (S) har gått ut i media och påstått att SD är nyfascistiskt parti.
Om SD är nyfascistiskt parti så bör de därmed ha ett nyfascistiskt partiprogram.
Låt oss då studera Socialdemokraternas budgetmotion och Sverigedemokraternas budgetmotion då finner vi att 98% av Socialdemokraternas budget delar man med Sverigedemokraterna.
Alltså S delar 98% av sin politik med SD.
Det som skiljer är i stora drag synen på flyktingmottagningen och 20 miljarder i en budget på nästan 1000 miljarder.
Slutsatsen bör då bli att om S hade förhandlat med SD så hade socialdemokraternas motion med stor säkerhet bifallits.
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Ja frågan om vem som tar ansvar har vi hört till leda de senaste dagarna.
Man kan ju fråga sig om det är att ansvar när man kastar bort 4 miljoner om dagen för att skjuta upp genomfart Stockholm bara för att MP skulle få sin vilja igenom. Jag skulle kalla detta ansvarslöst.
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
politiken borde mycket riktigt handla om att ta ansvar.
men när vi har en generation politiker där väljarna betvivlar att politikerna klarar det, så bjuder det in missnöjespartier som hittar en ny fråga som dom etablerade partierna inte kan hantera eller kan argumentera om.