zappafan skrev:Förlåt, jag glömmer ofta att en stor del aldrig brukar sina fordon utanför garaget....

Om detta är riktat till mig så är du ordentligt fel ute. Pyggen har varit med i drygt 16 år nu (byggdes 1999 i sin första version - med bakskärm men skärmlöst fram). Använts till allt. Cannonball-lopp, ligistrundor, över stock och sten - på alltför dåliga vägar och stigar. Semestrar på Gotland, m. m. Till och med snö och salt - även om det inte var min idé och att det faktiskt var en rätt dålig idé...
Jag har bara haft en moppe och den har använts. Misstänker att jag nog under dessa 16 år har kört mer än de flesta. Visst finns det mer praktiska moppar - men om jag verkligen velat ha en praktisk moppe - hade jag då byggt detta? Det är som att säga till en kille med en skärmlös, tvåsitsig hot rod - "den där kan du inte lasta in familjen i". Nej - just det...
Jag brukar tänka - "fy f-n vad tråkigt det måste vara att åka omkring på en original Dappe KS50 med köpetrim" - men det säger jag aldrig. De som gör detta har gjort sitt val.
Mvh