Har redan ordnat med lagrena och distansrörena, allt sitter på plats perfekt! har en kille som har metallsvarv så vi stack av rören på 0.1 mm precision
Det är allt annat som jag inte vet i vilken ordning det skall sitta...
där stämmer ju ingenting egentligen, eftersom yttermåttet från lager till lager är smalare än
yttermåttet från kona till kona var.
först får man passa in med en mutter och bricka/brickor så bromssköden kommer lagom långt ut
den brukar ligga jämns med navet eller ev lite aning utanför.
sen lägga hjulet i svingen och passa in med muttrar/brickor ev justera nån mutter i svarven,
så fälgen kommer mitt i svingen.
samtidigt kolla så kedjan spårar.
jag tog kameran med mig och gick ut till min 1279a, men jag fick en långnäsa med mig in.
den hade orginalagren kvar. jag var helt säker på att den var ombyggd.
men nån borde kunna fota, åtminstone monterat på plats.
Men det hade varit bra ändå att få bilder på original monterat, då kan man ju se hur det var innan jag rev allt så får man kanske nån idé hur allt satt förut.
Bilder på fram och bak, höger och vänster sida, utanför gaffeln och innanför gaffeln, det vore guld!
Här kommer lite bilder på projektet, ramen är i princip klar, kan inte göra mer nu än att skrapa lite limrester vid listerna...
Är så jävla nöjd, uställningsskick på den
Ja, dekalerna ja... ska jag köra utan eller ska jag slänga på dem?
Måste isåfall tillverka "Trapper", för jag tror inte de finns att köpa.
Vilka fler dekaler sitter på denna?