Crescent Compact 2VXL 120cc

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
hammonddme100

Inlägg av hammonddme100 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tufft !!! 8)

Finns det någon chans att få se denna stenhårda maskin på något rally eller så nästa år ? <!-- </EdIndex> --></div>
Hagberg

Inlägg av Hagberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag lovar att han kommer att köra den i Chickenracet på långfredan i Alingsås. Annars får vi väl spöa upp han ordentligt.. =) <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hagberg skrev:Jag lovar att han kommer att köra den i Chickenracet på långfredan i Alingsås. Annars får vi väl spöa upp han ordentligt.. =)
Påsk e tidigt nästa år så de blir kanske som förra året!? staff_shutup9ou.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag försöker komma underfund med hur du har fått ihop det hela...men hur jag än knåpar och funderar, så kommer jag inte fram till lösningen...så säg mig, är du stjärnforskare åt NASA? :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Humbug skrev:jag försöker komma underfund med hur du har fått ihop det hela...men hur jag än knåpar och funderar, så kommer jag inte fram till lösningen...så säg mig, är du stjärnforskare åt NASA? :lol:
Nä, det är inget Humbug utan bara vanligt arbete :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Chickenracet är ju ett måste och sen går det ett par rallyn per år i Jonsered så där måste jag ju också vara och gasa lite!!! Jag är inte stjärnforskare, jag kan ju bara suga åt mig av sådana kommentarer!!! Men jag har tagit emot ett par stjärnsmällar i mina dar... Det kanske är tippset :P !!! <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

peezee skrev:Chickenracet är ju ett måste och sen går det ett par rallyn per år i Jonsered så där måste jag ju också vara och gasa lite!!! Jag är inte stjärnforskare, jag kan ju bara suga åt mig av sådana kommentarer!!! Men jag har tagit emot ett par stjärnsmällar i mina dar... Det kanske är tippset :P !!!

Jag måste bara säga, att alla jag visat moppen för, säger att den är unik, stört cool! Du har inte funderat på o bygga på beställning o sälja? du kan ju tjäna en del;)

Kanske e för komplicerat för min del, men tycker det är klart ballaste jag sett (förutom conrads vattenkylda motor). Men helt klart skitball! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Humbug skrev:Jag måste bara säga, att alla jag visat moppen för, säger att den är unik, stört cool! Du har inte funderat på o bygga på beställning o sälja? du kan ju tjäna en del;)

Kanske e för komplicerat för min del, men tycker det är klart ballaste jag sett (förutom conrads vattenkylda motor). Men helt klart skitball!
Det går inte att göra sånt här på "beställning" :shaking shocked:
Ska man få en rimlig timpenning så har ingen råd att köpa .
Alla som "slöjdar" (Conrads uttryck för lite galna hemkonstruktioner) :sorry:
gör det för att det ger en skön känsla att allt går att fixa bara man vill tillräckligt mycket :cool2:

Då vill man ju inte göra samma sak om och om igen utan ge sig på nån ny utmaning :drewl: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är kul att så många gillar den :P !!!

Det är nog lite som braxmatte skriver att det skulle bli dyrt att göra samt att jag inte skulle kunna lämna någon garanti. Jag är bara en glad amatör! Jag skulle vilja se conrads vattenkylda :twisted: , var kan jag se den? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fins bilder här på forumet som Rexy har tagit. Jag tror under studiebesök hos Conrad.
Projektet ligger nere för en stund.
Det var så att jag var ute och åkte med min E-typ och så skulle jag flytta på lite grus, men det skall man inte göra med för mycket ös i snurran. Utgående axeln snurrade runt men inte drevet. :cry: Ja det var inte drevet som lossnade från axeln utan axeln som behagade dela på sig utanför motorhalvan.
Så det blir ingen EKF mera på min E-typ. Det blir en 6 växlad GS motor med rakskurna transdrev 80 Ts cylindern med 48 kolv och helt justerade tider hemslöjdad topp med skvitch.
Rasbilder fins på Hallstamoppers forum. <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->för lite effekt eller :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju en moppemotor så dom ska inte tåla mer... :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men man måste ta reda på var bristningsgränsen är. Hur skall man annars veta när det rasar. :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men det är roligt så länge det varar :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var inne på Hallstamoppers forum och såg att någon hade klistrat dit mitt lilla projekt... och det blev sågat av hela EKF mecka!!! De som kan något om motorer borde förstå att man inte kommer att se min tvåcylindriga moppe på strippen utan snarare på mopedrallyn. Vill jag köra om sachs lågbudget mokickmotor EKF utan problem så är det denna som de kanske kan hinna se:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar