<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, nu har jag tagit fram och plockat ihop eländet. I morgon ska jag starta upp den och finjustera lite som det alltid blir när man har rivit ner en moped i molekyler. Om motorn nu går som det är tänkt så ska jag då fan inte vara sist på moppeturerna
Håll tummarna
SKIT OCKSÅ,,, jag ser ju nu vad jag har glömt. Ska vi ha en gissningstävling
Vad har jag glömt på mopeden ? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->EXAKT Du har just vunnit en grävskopa
Jag har ju inte monterat någon fotbroms, jaja så kan det gå. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt jobbat Nästan så man själv blir sugen på att "bara" penselmåla upp en moped sådär... Rätt frän modell måste jag säga. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack Pälle, en udda modell är det ju allt men uppstarten i dag gick åt h-vete Startade efter mycket gormande men sen orkade den nästan inte hålla sej igång samt hostade ibland. Upp med tändningen och kolla och mycket riktigt så tänder den när kolven har vänt och är på väg ner
Då gick det upp ett ljus, när jag tog bort svänghjulet för att kolla och fixa till tändplattan så såg jag att svänghjulet satt fel på vevaxeln. Detta ordnade jag till och monterade ihop allt som det ska sitta detta resulterade i felinställd tändning. Tändplattan hade jag vid monteringen vridit för max förtändning men motorn tände ändå alldeles för sent. Nåja jag forskade vad som är fel, svänghjul eller tändplatta men där sitter det dom grejjer som ska sitta i denna motor så nu blev det knepigare.... Jaja efter en kopp kaffe och lite funderande så konstaterade jag att felet är fel vevaxel till den här motorn så det var bara vackert att montera tillbaka svänghjulet utan krysskil och ställa svänghjulet så jag hamnade rätt med tändningen så få se nu i morgon vad den säger <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har detta projekt legat på is en längre tid faktiskt. Själv ligger jag på Umeå sjukhus och kommer väl inte hem än på några dagar men jag är sugen som ett tok på att skruva och framförallt åka moped. Jag uppdaterar tråden när det händer något. Kan ju meddela att jag fick en krya på mej-present för några dagar sen, vad tror ni att det var?????
Joooo, en Cresent Compact i delar men ska vara 100% komplett. Tydligen nerplockad - renoverad och omlackerad men sen blev det stopp. För dom som har varit uppmärksamma så har jag efterlyst bilder på kopparfärgade Compacter som jag personligen tycker är väldigt snygga och den här moppen som jag fick är lackad i Kawasakigrön, hujeda mej :fainted: så en omlackering blir det garanterat. Jag kommer nog att ställa några Compact-frågor så småningom i detta eminenta forum då det tydligen följer med två motorer, en två och en treväxlad och då ska det tydligen skilja något på bakhjulet beroende på vilken motor som ska användas. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo jag glömde ju att skriva om tändningen. Jag fick ju ordning på den med att ta bort krysskilen och montera svänghjulet fel så att säga men jag fick ordning på det och rätt tändinställning så den går nu men inte som den ska. Ungefär där blev det avbrott i skruvandet så jag återkommer när det blir mera skruvande. <!-- </EdIndex> --></div>