Ja det låter frestande! Funderade på att byta kolv, men får se, den som sitter i nu ser fin ut, och cylindern lika så, inga repor eller så. Så jag tror jag sätter ihop den med den gamla kolven till en början, vill jag sen så är det ju lätt att byta
Blev lite nyfiken så jag sprang ner i källaren för att kolla hur den gamla kolven såt ut, och jo, det är en vanlig utan högkomp i alla fall. Såg dock också att det redan börjat fukta under motorn, så det är nog kört... Får göra om det igen...

Är väll lika bra att beställa ny packning så fort som möjligt, och hoppas att den inte är för liten denna gången. För hade det inte varit för det så hade det ju inte varit några problem förra gången heller... Suck...
Frågan är nu, hur går man bäst tilläga för att få bort packningssilikon från blockhalvorna utan att repa de tunna tätningsytorna? Ska nog skippa det nästa gång jag sätter ihop den. Det var mest ett otyg denna gången nämligen
