Ända sedan det senaste haveriet har det varit trögt att få i trean under färd men då jag inte använder den att tala om har jag struntat i det. Idag började det dock låta konstigt och slå allt mer i pedalerna som sedan började följa med runt ryckvis. Så det var bara in i garaget igen...

Den här gången öppnade jag navet över ett lakan (tack för tipset) och inga kulor föll ut. Dock var kulringen skev. Min analys är att jag efter de tidigare misstagen nu blivit så rädd att dra för hårt att jag istället dragit för löst och kulringen kantrat. Så jag rengjorde kulringen och dess lagerbanor, smorde in på nytt, bytte till orginalkulringen (nu fixad med kulor från den andra ringen plus rätad) och drog enligt konstens regler: Dra inre hakmuttern tills spelet försvinner, öppna tills det blir spel och kontradra med den andra muttern. Då försvann spelet precis men hjulet går ändå lätt. NU VORE DET VÄL 17!!

Provturen var i alla fall lovande och nu gick också växlarna i betydligt lättare. Elddop ner till pendeltåget i morgon bitti...