Husqvarna Roulette Populär 2010 03 28 motorn snart klar

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ska börjas i tid om han ska hinna ifatt farsan :lol: kanske han redan
nu gillar bensinångor...tycker mig se en cigg i munnen - kan ju ha sett fel :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Kalf
Inlägg: 50
Blev medlem: 25 jan 2010, 00:00

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->2010-02-11 Dags igen

Då var det dags igen för en liten update. Har inte blivit så mycket gjort på mopeden. Men jag började min mekar dag med att åka och träffa Amstaff Loco eller Mathias som han heter. Han köpte det kedjeskyddet utav mig som jag hade fått fel. Peter på Rösebäcken skickar iväg rätt kedjeskydd till mig i morgon. =D Så jag och Mathias tjôtade lite.

Sedan åkte jag iaf hem och fann mig ännu en gång överbjuden på tradera på en baklampa. Men då kollade jag blocket och hittade en snubbe i Norrköping som hade en till synes snygg baklampa som jag får för en hundring. Vilket fynd :wink:

Sedan var jag äntligen på väg ut i garaget och jag undrade lite vad skall jag göra idag då? Jo jag började med att inspektera motorn. Och alla lager etc. ser mycket fina och nya ut. så jag tänker inte byta några faktiskt. Så jag skall dra iväg en beställning på packningssats till den i kväll så jag kan slänga ihop den igen.

Bild

Efter detta tog jag en random del i hyllan. blev sadeln. Så jag tänkte fixa till stötdämpningen till det. så den åkte iaf isär:
Bild
Delar som skall snyggas till:
Bild

Jag började slipa lite, men det skulle tagit för lång tid, så jag slängde ihop ett litet blästerskåp. Fungerar, men kunde varit bättre, jag skall bygga mig ett större tills dess att det är dags att blästra ram etc. detta får duga till små skiten :P

Bild

Hann inte blästra mer än en liten bit får se om det kanske blir mer i kväll, eller om det blir i morgon.
Bild

MVH
Kalf <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för skyddet :) och trevligt att träffas!,,, va fasen har du nån annan typ av tidzon eller dyligt, jag har ju knappt hunnit äta middag idag ju :) nä nu ljög jag jag har blästrat och klarlackat skyddet så att de ser oki ut, skoj att se alla dina uppdateringar i bilder fortsätt så! thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Kalf
Inlägg: 50
Blev medlem: 25 jan 2010, 00:00

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ang. tidszonen. Jag har hitintills varit tvungen att arbeta med moppen då min flickvän jobbat. Men från och med nästa vecka så kommer jag kunna arbeta på kvällar med. Då kommer hon bo i Norrköping för att plugga.

Klart det skall vara bilder i ett projekt. Både kul för mig och för er. Det e kul för mig att se skillnaden och för er att följa mitt arbete.

Men nu har jag beställt packningar till motorn så skall få ihop den nästa vecka och så skall jag se till att den ser fin ut. Utöver detta har jag Pratat med Rune Hedlund så han skall sy upp en sadelklädsel till mig. Jag är mycket spänd på resultatet. Men det jag sett han gjort innan har varit enormt bra så varför inte till mig med?

Trevlig kväll
Kalf <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt att höra! ja de sadlarna man har sett här har ju haft ett utmärkt resultat så din blir säkert kanon oxå!, om man får stjäla din tråd litre för att visa dig nu när skyddet är monterat,, det skall ju egentligen vara högblank men man kan inte få allt, Jag är hur som helst nöjd så tack skall du ha KALF! :D

En innan skyddet:
Bild

Och en närbild på skyddet:
Bild

Lite suddigt pga av mobil kamera... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åhh, en så fin Roulette... Grattis! Håll med om att detta är en av de snyggaste gammelmopparna.

Hmm, lite låg fjädring i fram, eller? Är det en tre-växlad Lyx kanske? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack skall du ha, japp den är så klart 3-växlad :wink:
Ja jag tycker den e lite "slapp" i fjädringen fram, och funderar på va man skall göra, kan de hjälpa genom att sätta fettsprutan i nipplarna och pumpa på eller vad Mvh.. <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Börja med att fetta lite annars får du köpa nya gummin :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mitt tips:
-plocka isär
-gör rent
-fetta in
-sätt ihop
-på med fettsprutan

Gummit brukar mattas ur med tiden så du åker nog på att byta dessa. <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får nog bli så, Vad tror ni Rubbermek? <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag köpte från erik linding, vet ej om någon annan har :?: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur får en tag i honom tro :) <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lätt.
http://www.eriklinding.se/butik/ <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar å bockar! :D <!-- </EdIndex> --></div>
stockis-70
Inlägg: 145
Blev medlem: 24 jan 2010, 00:00
Ort: Ullervad

Inlägg av stockis-70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får man vara lite ful och fråga hur mycke du fick ge för pärlan,är mycke ute och jobbar hos folk och stöter på moppar lite varstans,och idag stog det en HVA populär 44cc-58 på ett ställe. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar