Doktorns bildtråd..mysko tingestar ny mysko grunka!
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nee zappa du fuskar 
man får inte läsa min profil
Jo det är en slipmaskin till cylinderklippare (inte slipsmaskin)
I den här rundslipar jag cylindrarna samt sipar ny släppvinkel på klippaggregaten. Detta görs en gång om året, däremot lappas cylindrarna med Carborundum mot understålet varje dag efter ett klippass. Skärpan är nog värre än på dom flesta hushållssaxar (skär ett vanligt papper). Klipphöjden på en green ligger på ca 3-5 mm. beroende på klippmånad. Å hur sjukt det än kan verka så märks det om man ställer ner 1/2 mm..skulle man man ställa ner över 1 mm. på en gång finns det risk att gräset bränns å dör ut (blir knallgult..) Om man stannar med klipparen när man kör ett svep så blir det handlöst 3 märken efter aggregaten. Det tar över en vecka för greenen att återhämta sig efter en sådan fadäs..
just på den här bilden slipar jag Teeklipparens aggr. med 8skär
greenklipparen har 11st
<!-- </EdIndex> --></div>

man får inte läsa min profil

Jo det är en slipmaskin till cylinderklippare (inte slipsmaskin)

I den här rundslipar jag cylindrarna samt sipar ny släppvinkel på klippaggregaten. Detta görs en gång om året, däremot lappas cylindrarna med Carborundum mot understålet varje dag efter ett klippass. Skärpan är nog värre än på dom flesta hushållssaxar (skär ett vanligt papper). Klipphöjden på en green ligger på ca 3-5 mm. beroende på klippmånad. Å hur sjukt det än kan verka så märks det om man ställer ner 1/2 mm..skulle man man ställa ner över 1 mm. på en gång finns det risk att gräset bränns å dör ut (blir knallgult..) Om man stannar med klipparen när man kör ett svep så blir det handlöst 3 märken efter aggregaten. Det tar över en vecka för greenen att återhämta sig efter en sådan fadäs..
just på den här bilden slipar jag Teeklipparens aggr. med 8skär
greenklipparen har 11st

-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fatchance du är dööösäker - klart det är den halte o lytte som är ute
på värvarstråk - han försöker göra sommar i förtid, tror han redan är less
det vita som faller från ovan
Nåja - snart kommer det mera snö och då kommer lillpluttemaskinen att
få jobba för högtryck....kanske dörren har kommit på plats till då så snuggels
kan stänga om sig och kanske rentav få lite värme kring sin krokiga lekamen..
<!-- </EdIndex> --></div>
på värvarstråk - han försöker göra sommar i förtid, tror han redan är less
det vita som faller från ovan

Nåja - snart kommer det mera snö och då kommer lillpluttemaskinen att
få jobba för högtryck....kanske dörren har kommit på plats till då så snuggels
kan stänga om sig och kanske rentav få lite värme kring sin krokiga lekamen..

-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jepp 
http://www.youtube.com/watch?v=wbOuP3NpySE&feature=youtu.be <!-- </EdIndex> --></div>

http://www.youtube.com/watch?v=wbOuP3NpySE&feature=youtu.be <!-- </EdIndex> --></div>
- SachsMekarn