Hasse skrev:Rätt charmig modell de där, synd å sälja eller hur?
Ha tålamod så ska du se att du får tag i en morot så småningom.
Det är en väldigt fin modell och ovanliga! Tog mig 3 år att hitta en Mustang. Det börjar ju bli lite bråska med att hitta en motor snart, vips så är våren här! Men jag vet inte vad jag ska med en morot till, en motor vore bättre <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_ skrev:Ja exakt en sådan fast handväxlad! 2 vxl hand med kick. 267 motorn..
Har bjudit på 2 motorer på tradera men såklart är det någon annan som bjuder över 1 sekund innan auktionen avslutas.
Det är bara att höja sitt tänkta maxbud
De är ovanliga de där Mustangscotrarna
Att sälja den i delar tror i alla fall inte jag att det inbringar någon förmögenhet eftersom de flesta delar är samma som Monarscoot emedan det är motorfästena som skiljer. Och det är ju motorn du efterlyser.
Håll ut och höj dina bud så ordnar det sig nog.
Ha också björnkoll på marknaderna. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Det är en väldigt fin modell och ovanliga! Tog mig 3 år att hitta en Mustang. Det börjar ju bli lite bråska med att hitta en motor snart, vips så är våren här! Men jag vet inte vad jag ska med en morot till, en motor vore bättre
Jag ska se efter i gömmorna, hade en sådan motor som du söker för ett tag sedan, den följde med ett bygge som såldes vidare men tror inte den personen jag sålde till är helt omöjlig. <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_ skrev:Ja exakt en sådan fast handväxlad! 2 vxl hand med kick. 267 motorn..
Har bjudit på 2 motorer på tradera men såklart är det någon annan som bjuder över 1 sekund innan auktionen avslutas.
Det är bara att höja sitt tänkta maxbud
De är ovanliga de där Mustangscotrarna
Att sälja den i delar tror i alla fall inte jag att det inbringar någon förmögenhet eftersom de flesta delar är samma som Monarscoot emedan det är motorfästena som skiljer. Och det är ju motorn du efterlyser.
Håll ut och höj dina bud så ordnar det sig nog.
Ha också björnkoll på marknaderna.
Ja det är klart, men man blir ju även lite snål, ångrar det som tusan nu!!
Njae det sitter nog inte jättevärdefulla delar på den endå, bättre att slänga den? Ska fortsätta att hålla koll efter en motor. <!-- </EdIndex> --></div>
Det är en väldigt fin modell och ovanliga! Tog mig 3 år att hitta en Mustang. Det börjar ju bli lite bråska med att hitta en motor snart, vips så är våren här! Men jag vet inte vad jag ska med en morot till, en motor vore bättre
Jag ska se efter i gömmorna, hade en sådan motor som du söker för ett tag sedan, den följde med ett bygge som såldes vidare men tror inte den personen jag sålde till är helt omöjlig.
Detta är enormt konstigt, du är säkert den 5te som sagt att "Ja jag har haft en sådan, men precis sålt den" Var den komplett och så? Hör gärna efter! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Självklart är det så, en bekant hade gamla madrasser till gamla soffor tror jag det var, den skiten var ju såklart inget värt för han, så han brände upp allihopa.
Veckan efter hörde en av sig som ville köpa såna, värdet låg på 7-8 tusen kronor styck... han hade haft 15st....... <!-- </EdIndex> --></div>
Jag ska se efter i gömmorna, hade en sådan motor som du söker för ett tag sedan, den följde med ett bygge som såldes vidare men tror inte den personen jag sålde till är helt omöjlig.
Detta är enormt konstigt, du är säkert den 5te som sagt att "Ja jag har haft en sådan, men precis sålt den" Var den komplett och så? Hör gärna efter!
Den var starklar, det enda som fattades var en ram att sätta den i, en krök och ett luftfilter, allt annat fanns. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har årsmöte med "klubben" (Köpings bilmuseum), då kan jag höra efter om nån har en maskin, fast vi är inte många Zündapp-åkare i Köping. Det är klart att du ska få ordning på mopeden <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_ skrev:
Detta är enormt konstigt, du är säkert den 5te som sagt att "Ja jag har haft en sådan, men precis sålt den" Var den komplett och så? Hör gärna efter!
Den var starklar, det enda som fattades var en ram att sätta den i, en krök och ett luftfilter, allt annat fanns.
Så typiskt! låter som om det hade varit en perfekt motor till mig.
monark 50s skrev:Jag har årsmöte med "klubben" (Köpings bilmuseum), då kan jag höra efter om nån har en maskin, fast vi är inte många Zündapp-åkare i Köping. Det är klart att du ska få ordning på mopeden
Tack så mycket för hjälpsamheten! Ja visst skulle det vara skoj! har aldrig kört en scooter innan. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mopedhandlaren här i stan har en sån motor du söker, t växlad hand med kick. men den e NOS o troligen ej till salu. om han inte får väldigt mycket betalt förstås. den e som sagt ny. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ååhh hela magen full i tacos, nu sitter jag o suktar efter en kaffe... Ska sätta telefon på nedräkning på 18 timmar, så ska jag vara med på slutfajten på den där motorbågen till Trappern. Man är ju lite avundsjuk på Mona & Josefines motorbåge... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bågen ligger nog i ett par minneslistor redan men hoppas du blir ensam budare till slutet. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä fy 17! Den slutade på 1009:- o jag va inte hemma heller för den delen... Ska det behöva va så kostsamt eller är det billigt...? Jag brukar ha sån tur när det gäller o få tag på billiga "hard to get parts" <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_ skrev:
Den var starklar, det enda som fattades var en ram att sätta den i, en krök och ett luftfilter, allt annat fanns.
GLADA NYHETER!!! Det är inte så enormt konstigt. Då jag efter att ha spenderat en dag nere hos min pappa. (privata problem gör att det är 434 dagar sedan jag senast var där).
Har upptäckt att min 2petade aldrig blev såld, den låg bara väl undangömd.
Så nu befinner den sig i min källare i Kalmar. PMa mig så gör vi upp om priset och eventuella transporter och liknande.
Bilder på den 2växlade besten från Tyskland:
En enda deffekt och det är en knäckt kylfläns som synes. I övrigt i fint skick. <!-- </EdIndex> --></div>