Rexoped Victoria K 1955 nya foton 100320!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo ja va tvungen o fota mina gamla trotjänare ihop i solen. båda e väldigt trevliga moppar vill ja lova, eförvånad över vilken fart de e på Rexen för o va en så bedrövligt gammal moped! kom igen p-plats ut på moppen! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de vart ingen tur under dagen så de vart en tripp runt stan nu ikväll. bara någon minus ute. mopeden rullar på friskt.. tippar på närmare 50 km/h faktiskt då den e lite snabbare än min monarscoot. de känns iaf så. så victoria verkar inte va så dumma motorer. skall bara justeras lite imorgon. lite på tändning o lite på nålen i förgasaren! annars e ja nöjd med den. blir ett oljebyte imorgon me. vad rekomenderar ni för olja?? kör på rak 30 gräsklipparolja nu i den. enda som skulle behövas om någon har så e de returfjädern som sitter utanpå kopplingskåpan. den e trasig men kopplingen fungerar fint ändå! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg en NOS cylinger med stort insug etc idag på marknaden i Göteborg/Mölndal.
Har säljarens telefonnummer :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Såg en NOS cylinger med stort insug etc idag på marknaden i Göteborg/Mölndal.
Har säljarens telefonnummer :D
låter inte dumt men den lär kosta. o ja e inte den som trimmar mina mopeder speciellt. i alla fall inte för farten. bara styrkan. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror det var 800:- :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hyfsat överkomligt pris ändå då! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->idag fick gamla rexopeden lite friskvård. plockade av transkåpan o rengjorde på insidan ordentligt. mycke gammalt klet där o kåpan skulle ändå av för den läckte olja som ett såll då packningen var defekt. fick bli loctite tätning nu som vart alldeles perfekt. läcker inte en droppe än så länge. skall bli spännande o se när den stått o de torkat ordentligt o ja kör igång den igen! men de verkar bli bra resultat av de hela. skönt o slippa en stor olje pöl under moppen varje dag sen får man ju fylla på så mycke hela tiden! kostade på den en ny tändhatt me då en ringkabelsko ej såg så speciellt snyggt ut! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu vart tråden lugn igen. men de har ej hänt så mkt me mopeden. nästa sak som ska dit e navborstar i hjulen! de e snyggt o praktiskt tycker jag! vad tycker ni andra?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag håller med, både snyggt och praktiskt. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm blir o skaffa de till veckan, tur den har mindre nav än vanlig moppe så man slipper sätta ihop 2 st för att de ska räcka. bilder kommer på den när de monterats o ja fotat pärlan! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->va te jobbet lite o tog ett par foton på gamlingen i vårsolen.

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Leone
Inlägg: 336
Blev medlem: 23 jun 2008, 23:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mycket fin, men skulle bli ännu finare med en annan sadel typ vanlig späckhuggare :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en späckhuggare hamnar ALDRIG på denna. skall nog klä om den som sitter på nu i brunt, de som e på e ett överdrag. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä, vi har bara 80cm snö kvar, beräknas komma 30cm till... Ja ä int bitter :roll:

Vad fin Rexen är. Gillar designen på framskärmen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Nä, vi har bara 80cm snö kvar, beräknas komma 30cm till... Ja ä int bitter :roll:

Vad fin Rexen är. Gillar designen på framskärmen.
mmm rexen har fin design. de va bättre förr. här har de till o me handlats vårskor. hehe ingen snö på g här vad ja vet. våren närmar sig mer o mer. 2 veckor kvar te stadens mc premiär. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar