<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vill bara skicka en hälsning från ett varmt Egypten, där vi firar min övergång till gubbe. Har fått en Monarscoot-tshirt av frugan som lockade till mycket skratt
Längtar INTE hem just nu // Matte <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul ide jossan med lite åldersstatistik . Själv är jag 47åetthalvt, å det pirrar i magen av förväntan på resultatet av viktkompensationen på raketen som är i full gång inför våren. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är rätt imponerad att du ändå är så aktiv här på forumet Affe. Nu kanske jag är lite dömande men dom flesta 70+ brukar inte ha nån aning hur man använder en dator. Inget illa menat Affe <!-- </EdIndex> --></div>
NRoos skrev:Jag är rätt imponerad att du ändå är så aktiv här på forumet Affe. Nu kanske jag är lite dömande men dom flesta 70+ brukar inte ha nån aning hur man använder en dator. Inget illa menat Affe
Kan ju vara att jag har använt dator i en så där 15 år och inte känner mej äldre än 40 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja du Alf-Johan!.Vad tiden går fort nu för tiden.När man var ung på 60-talet så var nästan en kulram överkurs.Nu ska folk kunna allt och lite till.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
valter skrev:Ja du Alf-Johan!.Vad tiden går fort nu för tiden.När man var ung på 60-talet så var nästan en kulram överkurs.Nu ska folk kunna allt och lite till.
MVH/Valter.
Men jag har sett Ryssar på marknader som räknar på kulram och det går fort.
Hur många som kan data kan räkna ex divsion på kulram <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja du Conrad!.Datanissarna vet vel inte vad en kulram är.Tror väl att det kan vara någon motordel?.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en sådan "kulram" som Conrad pratar om.
Abacus kallas de men den har säkert fler namn.
Ska rota fram den nån dag och lägga ut ett foto.
Jag har faktiskt kunnat multiplicera och dividerat med den men det är längesedan. Tror jag har en anvisning också.
Bild kommer när jag hittat den. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60