Sachs 2vxl som dör!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den vita kabeln går in i tändspolen, går inte att byta, men den ser lång ut på bilden så det är nog ingen fara om du gör fel en gång eller två.
Den svarta kabeln går till brytaren, sitter på en kabelsko vid brytaren, går att byta utan problem om så önskas <!-- </EdIndex> --></div>
Den svarta kabeln går till brytaren, sitter på en kabelsko vid brytaren, går att byta utan problem om så önskas <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du ska byta till en konding med skruvfäste behöver du ingen lödkolv. Klipp av kablarna så nära lödningen på den gamla kondingen det bara går. Sen skalar du av lite av kabelhöljet, tillräckligt för att få fast kablarna ordentligt på den nya kondingen... <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det något jag ska tänka på när jag skruvar ihop allt förresten?
Jag har för mig något om någon springa på tändplattan som ska vara i rätt läge osv.. Och hur får jag tillbaka svänghjulet? Är det bara trycka dit det och skruva tillbaka muttern?
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag har för mig något om någon springa på tändplattan som ska vara i rätt läge osv.. Och hur får jag tillbaka svänghjulet? Är det bara trycka dit det och skruva tillbaka muttern?

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du vet hur tändplattan satt innan du tog bort den, så sätt dit den exakt som den satt innan. Annars kolla här för tändinställning: http://raketsport.com/tandinstallning.htm
När du sätter dit svänghjulet så ska skåran vara mitt för Krysskilen(woodruffkilen) på axeln. sen är det bara att dra åt. <!-- </EdIndex> --></div>
När du sätter dit svänghjulet så ska skåran vara mitt för Krysskilen(woodruffkilen) på axeln. sen är det bara att dra åt. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Alltså när jag tog bort svänghjulet menar du?
Sachs 50/2 betyder det två växlad? <!-- </EdIndex> --></div>
Oj, nej jag tänkte inte alls på att hålla koll på det..ponras skrev:Om du vet hur tändplattan satt innan du tog bort den, så sätt dit den exakt som den satt innan. Annars kolla här för tändinställning: http://raketsport.com/tandinstallning.htm
När du sätter dit svänghjulet så ska skåran vara mitt för Krysskilen(woodruffkilen) på axeln. sen är det bara att dra åt.
Alltså när jag tog bort svänghjulet menar du?
Sachs 50/2 betyder det två växlad? <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du tog bort tändplattan, alltså den som sitter bakom svänghjulet och som kondingen sitter på, så måste du ställa tändningen. om du tog bort kondingen utan att ta bort tändplattan så är det bara att sätta tillbaka svänghjulet å tuta å köra
<!-- </EdIndex> --></div>

Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara å skruva ihop! Sen hålla tummaran för att det är kondingen som är problemet
<!-- </EdIndex> --></div>

Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;