Sida 5 av 5
Postat: 06 jan 2011, 16:56
av Sura
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ska ev göra en kåpa modell ganska så stor till min F50 tills sommaren, så då kan du ju göra en kopia på den sen.
Vi har en värdefull kille i klubben som ska hjälpa mig med plastjobbet, och han har en egen autoklav på 6m3
Både han och jag vill veta hur fort det går att åka med en Athena 80 innan man börjar justera i den

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 jan 2011, 17:29
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låter som en bra idé. Men först vill jag se hur for jag kan åka utan fartkåpor!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 jan 2011, 20:49
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Spännande bygge Rexxy
Synd att du inte satsar på en Sachs rova,det vore kul med 130+ Sachsar

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 jan 2011, 21:31
av Sura
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
selma skrev:Spännande bygge Rexxy
Synd att du inte satsar på en Sachs rova,det vore kul med 130+ Sachsar

Det är väl min målsättning att kunna åka 130 med en kåpa utan att gräva i cylindern...... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 jan 2011, 21:44
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:selma skrev:Spännande bygge Rexxy
Synd att du inte satsar på en Sachs rova,det vore kul med 130+ Sachsar

Det är väl min målsättning att kunna åka 130 med en kåpa utan att gräva i cylindern......
Om du fixar en kåpa är ju 130km/h+ inga problem för dig.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 jan 2011, 22:24
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:selma skrev:Spännande bygge Rexxy
Synd att du inte satsar på en Sachs rova,det vore kul med 130+ Sachsar

Det är väl min målsättning att kunna åka 130 med en kåpa utan att gräva i cylindern......
Ja har du 124 nu så räcker det nog med vaxat skinnställ

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 jan 2011, 22:31
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
selma skrev:Sura skrev:selma skrev:Spännande bygge Rexxy
Synd att du inte satsar på en Sachs rova,det vore kul med 130+ Sachsar

Det är väl min målsättning att kunna åka 130 med en kåpa utan att gräva i cylindern......
Ja har du 124 nu så räcker det nog med vaxat skinnställ

Är nog enklare att åka naken.

Luftmotståndet är mindre emot bar hud än ett skinnställ! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 jan 2011, 22:36
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:selma skrev:Sura skrev:selma skrev:Spännande bygge Rexxy
Synd att du inte satsar på en Sachs rova,det vore kul med 130+ Sachsar

Det är väl min målsättning att kunna åka 130 med en kåpa utan att gräva i cylindern......
Ja har du 124 nu så räcker det nog med vaxat skinnställ

Är nog enklare att åka naken.

Luftmotståndet är mindre emot bar hud än ett skinnställ!
Ja Sura,upp till bevis

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 07 jan 2011, 00:15
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:selma skrev:Spännande bygge Rexxy
Synd att du inte satsar på en Sachs rova,det vore kul med 130+ Sachsar

Det är väl min målsättning att kunna åka 130 med en kåpa utan att gräva i cylindern......
Låter som man inte får missa nästa topspeed med alla gamla och nya byggen som ska pressas till max

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 okt 2011, 21:20
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dött projekt som ska väckas lite till liv igen. Jag tröttnade på bygget då det blev för struligt med att få plats med allt! Trångt och jäkligt..
Efter att jag påbörjat bygget, började jag få lite ångest att jag hade kapat i ramen, då det inte var helt omöjligt att få den original igen.
Nu efter några månader såg jag potential att bygga en gatmoppe av den igen!:D Så det skall jag göra!
Motorn får sitta kvar, för den fungerar ju fint.

Så jag kommer bygga en 3:e F50 som jag kan använda på gatan. Dock saknar jag vissa originalbitar, som gaffel och fälgar m.m. Så jag använder mig av grejer jag har liggandes i hyllorna. Framgaffeln kommer ifrån en DBS Panter, bakhjulet är FS1, framhjulet vet jag inte. Lykthållarna kommer ifrån FS1 också.
Idag svetsade jag tillbaka fästena jag kapade loss (Tur att jag hade sparat dom). Och tillverkade nya fästen där dom var dåliga!
Såhär ser den ut nu, ser riktigt skrotig ut!

Men med en 75cc Am6 och en lätt moped. Kommer bli bakhjulsåkning hela tiden..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 okt 2011, 21:38
av billykid
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Rexxy!
Hmm så tänkte jag också med min F50GLX men senar såg jag att det inte går hellt till 100% därav ett löst skruvabart motorfäste....
Men om man spar alla avkapade delar å gör det proffi så kan ju ingen se detta. Oki inte hellt 100& orgi men man kan återställa allt
utan synliga åverkan..
Med svets eller mera må vara lika som att etsa med lut för att få tillbaka rost mmm.... för att få ett orgi...
Vad är då rätt om orginalet....

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 okt 2011, 22:06
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej nej,du har ju jättefina åkafortmops i liknande utförande.
En stenhård åka fort moppe hade vart kul att få se växa fram
Tänk om,

ny dag i morgon

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 okt 2011, 22:25
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
selma skrev:Nej nej,du har ju jättefina åkafortmops i liknande utförande.
En stenhård åka fort moppe hade vart kul att få se växa fram
Tänk om,

ny dag i morgon

Men jag saknar växlar!

4 vxl är vad jag har max. Vill ha några växlar att välja mellan.Så detta får blir istället för Sachs CP-motor.

<!-- </EdIndex> --></div>