Sida 5 av 10
Postat: 09 nov 2010, 10:43
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul projekt. Är sadelstolpen kapad på den? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 nov 2010, 12:29
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skoj projekt den där 2000s-en. Är sadelstolpen kapad på den? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 nov 2010, 13:24
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nope, den är original höjd, men fästen för motorn och tank och lite sånt har föregående ägare varit framme och moddat om <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 nov 2010, 14:03
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ok, tänkte ev börja plocka med resterna av en 2000s som jag har över. Bucklig bakskärm nåt hemskt men tank o framstänka är Ok så jag får väl se vad det kan bli för skoj...om ork o tid finns.
Hur är montaget av framlyse löst på din tank? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 nov 2010, 14:29
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej, vad trevligt

det enda som egentligen va något att ha från början på det här objektet, va nog ramen isig, allt annat är buckligt och sönderskuret på dåraktiga vis. men har fått till det någolunda, kommer aldrig bli mer än bruks hojj av den

dock med lite kärlek nerlagd på den först
det är inte löst alls

jag håller fortfarande på tänker ut hur det ska bli med lampan fram, för just nu sitter det ett glas coh sart ifrån en puch eller liknande, så passformen är ungefär lika bra som det låter <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 nov 2010, 17:36
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sådär, har kapat lite fästen och sånt, annars har jag inte haft riktigt med tid. som vanligt...
så, nu väntas det bara på tid igen! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 nov 2010, 01:27
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ut imorgon igen, nu är det lite match portning som gäller.
innehållet på en puch maxi är lite av vad man kan beskriva som... spartanskt?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 nov 2010, 09:33
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->

VA ?? är de inte mer pryttlar i en sådan ? Praktiskt må ja säga

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 nov 2010, 13:12
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, det är rätt skottsäkra motorer. första jag alltid gör i stortsätt, är att byta lagrerna, sen behöver jag aldrig mer öppna den där motor i hela dens liv. och det tar typ 4 timmar att göra total renovering av den, då av från moppe och på igen

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 nov 2010, 13:41
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev:ja, det är rätt skottsäkra motorer. första jag alltid gör i stortsätt, är att byta lagrerna, sen behöver jag aldrig mer öppna den där motor i hela dens liv. och det tar typ 4 timmar att göra total renovering av den, då av från moppe och på igen

Vad är med på dom 4 timmarna?
Själva skruvandet tar väl inte många minuter
Men om man räknar in att köra in moppen i garaget , ta bort motorn från ramen ,
skruva isär allt , åka och köpa lager och tätningar , skruva ihop motorn , sätta dit den på ramen och duscha efteråt .
Isåfall börjar det nog dra ihop sig till 4 timmar <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 nov 2010, 13:54
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Pop skrev:ja, det är rätt skottsäkra motorer. första jag alltid gör i stortsätt, är att byta lagrerna, sen behöver jag aldrig mer öppna den där motor i hela dens liv. och det tar typ 4 timmar att göra total renovering av den, då av från moppe och på igen

Vad är med på dom 4 timmarna?
Själva skruvandet tar väl inte många minuter
Men om man räknar in att köra in moppen i garaget , ta bort motorn från ramen ,
skruva isär allt , åka och köpa lager och tätningar , skruva ihop motorn , sätta dit den på ramen och duscha efteråt .
Isåfall börjar det nog dra ihop sig till 4 timmar
Man kanske kan göra på två sätt Brax

Ditt sätt, och rätt sätt

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 nov 2010, 16:48
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sedan om man skall räkna verkstadshyran, tid att arbeta ihop pengarna. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 nov 2010, 17:41
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->haha, jävlar, trodde mina 4 timmar med kaffe va lagom snabbt för att total renovera en motor och få den funka <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 nov 2010, 18:18
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo men Maxi-motorn är väl det enklaste man kan skruva med
Bara att "hälla i" grejorna och skruva på locket
Det är väl knappt 20 delar som ska dit
och inte ett schims <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 nov 2010, 20:20
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, idag så monterade jag bort motorn för att påbörja bearbetning av blocket, tog runt 20 minuter

haha, då va det grymt oeffektivt, det är 6 kablar i sockerbit, en skruv till förgasaren, 2 bultar till avgasröret och 3 skruvar som håller fast motorn, sen klart! borta. så där är det väl inte jobbigare än någon annan motor, det roliga börjar ju när locket plockar av.
ja, som ni kanske kan se så är motorn delad horisontelt, så det är riktigt skönt att arbeta med den, inget nållager eller shims som man måste passa så det inte glider isär, utan det är bara som braxmatte säger, hälla i grejerna

<!-- </EdIndex> --></div>