Sida 5 av 28
Postat: 27 jan 2011, 21:33
av tture
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->din hastighetsmätare är den från en puch .mina mätare går bara upp till 70 km . <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 jan 2011, 21:36
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo originalmätaren på e-typen är ju graderad till 70 har dock inte hittat en sådan så jag tog en puchmätare istället som jag hade liggande i allafall tillsvidare..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 jan 2011, 21:48
av tture
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:jo originalmätaren på e-typen är ju graderad till 70 har dock inte hittat en sådan så jag tog en puchmätare istället som jag hade liggande i allafall tillsvidare..

Den ser grymt fin ut men hade en fundering på om den fungera som den ska med en sachsmotor,att den visar riktigt ,fast det gör nog ingen vdo mätare till sachs .he he <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 jan 2011, 22:09
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ha-ha nä det är nog inte troligt mätarna är så exakta..

originalvarvräknarna brukar ju oxå ha en tendens att visa en aning höga varv...

men är ju ändå snyggt med mätarna på...har grunnat en del på att när man ser en e-type och 1256 or.. till salu..saknas ju ofta mätargrupperna..kanske va så att dom plockades av utav 15-åringarna för att dom inte tyckte det var tufft nog..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jan 2011, 22:10
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har bosatt mig i firmans plåtverkstad nu på luncherna

allt för att försöka få till crazy tajp ramen så den ska bli lackbar..

stärnan som ägde den sist verkar ju provat en del olika motoralternativ så det var kvar fula svetsar efter ett tvärgående järn fram på ramen

köpte den dock inte av honom utan senare av en klubbkompis som ville bli av med den..

så jag har slipat väck den fula svetsningen fram på ramen idag eftersom den åter igen ska få det enda rätta en treväxlad sachs
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
..

ska passa på att demontera styrlåset i helgen om det hinns med..

nån bild dyker nog upp lite senare..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jan 2011, 22:16
av jorhul
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns det inte en gammal tråd om demontering av styrlås??? Har ett svagt minne av detta.....

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jan 2011, 23:18
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja tror nog jag gör på mitt eget lilla vis..det funkade för mig förra gången oxå..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 jan 2011, 00:14
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker det blev häftigt med klockan. Helt rätt på en moped!
Lite roligt vetande är att vissa tyska mopeder på 50-talet hade uttag för klocka som kunde köpas som extra tillbehör. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jan 2011, 21:30
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det blev inte så tokigt med klockan, roligare än att ha ett lock där..
här kommer några bilder på den svårt härjade ramen..verkar ha fått utstå det mesta..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jan 2011, 22:07
av Mattias-M
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dags för hasplåt kanske när de ser ut sådär..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jan 2011, 22:11
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm jo funderar ju på att byta ut ramen ...

eller försöka rostlaga eländet..

men de fula förstärkningarna är ju inte lätt att ta bort..nja vi får se vad som händer.. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jan 2011, 22:14
av Mattias-M
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:mmm jo funderar ju på att byta ut ramen ...

eller försöka rostlaga eländet..

men de fula förstärkningarna är ju inte lätt att ta bort..nja vi får se vad som händer..
eller så bygger du vidare på de som reda sitter och får någe redigt ordentligt?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jan 2011, 22:17
av dr.novolette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du menar rundjärnen så vette fan om det inte ska sitta där har sett många e-typer med dessa förstärkningar.
Jag har även en själv med förstärkningen sedan har jag en utan å den är såklart sprucken på det stället. så jag trodde att detta var en fabriksförstärkning. Men det kanske jossan vet bättre..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jan 2011, 22:18
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hade ju tänkt bygga en specialare av den här, så ramen måste ju vara snygg med tanke på den lack som kommer så småningom..

men har nog en utbytesram på gång..

kan nog vara lämpligare att ha denna till nåt busbygge senare..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jan 2011, 22:23
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tänkte ju inte på att fråga henne, hon å mona var ju här tidigare ikväll

kan ju tänkas att de blev förstärkta senare modeller av tajparna..svingen är ju oxå sliten, och motorfästet söndersågat, men detta fick jag ju tag på ett ,nåja det blir nog av den till slut i allafall

<!-- </EdIndex> --></div>