Lasses 1149 : Rullar nu på egna hjul..

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: Ja jävl... ! då blir det ju 53.956 grader :roll: Börjar bli mycket nu :x

staff_shutup9ou.gif

Nu drar jag till jobbet en sväng och gör rent bakhjulsdelar :twisted:
slår nog till på en familjepizza också, ä ju söndag :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är klart, brukar du köra med öppen mun så är det nog effektvinst med rutan på... :wink: :D <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är frågan, är det här ett sånt MCB nav (90mm) med den omöjliga lagerdiametern 34mm :x veti f:n om jag inte tar å kollar efter ett "Stockholms hjul" istället, eller ska ringa Ettans och Mopedfantasterna i morgon och höra om lagerskålar... :roll: alternativt köpa 32mm lager och svarva en utfyllnadsring...... :?

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www3.shellkonto.se/speed/phpBB2/viewtopic.php?t=4552&highlight=hjullager :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har samma hjul och söker med "lagerskålarna" om någon funderar på att svarva parti :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev: lagerdiametern 34mm :x alternativt köpa 32mm lager och svarva en utfyllnadsring...... :?
Klipp en 100,5mm lång 1mm plåt lika bred som lagret
sen "rullar" du den och lägger den mellan lagret och navet med lite locktite på båda sidor
kom ihåg att ha en rördistans melan lagerna innan du sätter i det andra <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har haft samma problem när jag har använt KS125 nav till vanlig moppe och inte hittat rätt lager, svarvat en distans och pressat i lagret i, har funkat kanon, bättre än att använda ett lager med en hylsa i som axeln går i tycker jag <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
bjo
Kontakt:

Inlägg av bjo »

Oldie skrev:Jag har samma hjul och söker med "lagerskålarna" om någon funderar på att svarva parti :)
Jag ringde Rösebäcken, som hade nya liggandes till mitt sånt nav :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Jo, det där har jag faktiskt läst nyss :) det får bli så om det nu inte dyker upp ett hjul med bättre nav och broms.

Of topic:: Har ju mixtrat förr med lite knäppa grejor, byggde om tre stora brödkavlar med spårkullager (kapslade och godkända innom livsmedelsindustrin) Det ska rulla lätt även inom brödbaket 8) :lol:

Syns jäv.. dåligt på denna kavel, men där inne sitter dom..

Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu börjar dom felande/utslitna grejorna ploppa ned i brevlådan :lol:

I`m happy............

Tack igen Braxmatte mistick_yes.gif
Ni får gissa vad detta paket innehåller slider_anon.gif

Bild

Fick också de nya spårkullagren (en sats med allt som behövdes)
blev det skillnad................ :whistel: :lol:
Jag drog till en gång med handen, satt mig sedan och tittade, tröttnade och gick och på toa och släppte ut en öl, kom tillbaka och hjulet snurrade fortfarande :shock: gick ut till bilen och hämtade en pryl, hjulet snurrade fortfarande, satt och väntade en liten stund, sedan började det att vagga fram å tillbakelse, så nu kan jag tom. balansera det på plats 8)

Bild

Klar för i dag !

Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vart fick du tag i spårkullagren? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Oldie skrev:Vart fick du tag i spårkullagren?
Han har framhjul från en typ 1279:a... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

zappafan skrev:
Oldie skrev:Vart fick du tag i spårkullagren?
Han har framhjul från en typ 1279:a...
Ja, det stämmer, det är ett Grimeca 105 nav fram, ska så småningom ha ett bak också... livet blir ju lite lättare då.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Braxmatte skrev:
Lasse väss skrev: lagerdiametern 34mm :x alternativt köpa 32mm lager och svarva en utfyllnadsring...... :?
Klipp en 100,5mm lång 1mm plåt lika bred som lagret
sen "rullar" du den och lägger den mellan lagret och navet med lite locktite på båda sidor
kom ihåg att ha en rördistans melan lagerna innan du sätter i det andra
Nu är det på väg lager och rör till bakhjulet också ! kommer att köra denna idè från Braxmatte, tror det blir göörbra.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar