Redrevo70 Fs1 Sprinter

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
amazonsport skrev:Spelar du flöjt med dämparen? :sorry:
Haha det stämmer! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lira på det där ser j-t bra ut :P 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

alf-johan skrev:Lira på det där ser j-t bra ut :P 8)
Tack! :)

Hej har nu haft praktik på Laxo mekan i två veckor och dem lät mig göra lite hemjobb så passade på att ta med mig hojen till deras verkstad och göra lite svets arbeten. Svetsade fast under och bakre fästena och såg till att kedjan satt rakare. Sen fick jag hjälp av Raggarkammen här på forumet som arbetar i plasman och han skar ut Motorbågar/kylarstag till mig vilket vart riktigt bra som jag sedan svetsade en försträckning på så att dem inte kan vrida sig i sidled.

Blästrade även mellanskivorna till kopplingen ska nog greppa lite bättre nu alla fall. Fortaste även men wheeliebaren och satte upp några försträckningar men den blir inte riktigt bra så ska bygga om den när jag får tid samt att material tog slut.

Ni får några bilder alla fall, glömde bort att bilder på resen av sakerna jag gjorde. :)

Bild

Svetsfogarna ska nog hålla alla fall. :gloria:

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt! Men varför satt du kylarn på sniskan? <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

SachsMekarn skrev:Snyggt! Men varför satt du kylarn på sniskan?
Tack! Jo jag tyckte att den satt bäst där nära till vatten pumpen och topplocket, och inte i vägen för något annat att den blir en aning luftmotstånd får jag väll leva med. Kunde ha placerat den horisontellt centrerat med kylarstagen men då hade jag blivit tvungen och gjort ett lite mer komplicerat fäste och där har jag bestämt mig för att placera expansionkärlet till kylaren senare. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror det hade sett bättre ut om den satt centrerat i mitten. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men den byggs väl i första hand för att gå fort. Det går väl inte fortare om kylarn sitter i mitten <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker att det ser racing ut med kylaren på sidan, riktigt fint fäste slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu ser de stumt och bra ut, kanon! <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

SachsMekarn skrev:Jag tror det hade sett bättre ut om den satt centrerat i mitten. 8)
Det hade det kanske. :)

Braxmatte skrev:Men den byggs väl i första hand för att gå fort. Det går väl inte fortare om kylarn sitter i mitten
Ja det är sant så fort som möjligt på 150/201m. Hmm sitter den i mitten samlar den inte upp lika mycket vind men då är den ivägen för an annat.
alf-johan skrev:Jag tycker att det ser racing ut med kylaren på sidan, riktigt fint fäste slider_victory.gif
Tack så mycket! :D
Mattias-M skrev:nu ser de stumt och bra ut, kanon!
Tack det vart mycket bättre nu. :) <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går alltid lösa assymetrin med att montera en likadan kylare på vänster sida också. Inte för att det lär behövas på 201m... <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

G-son skrev:Går alltid lösa assymetrin med att montera en likadan kylare på vänster sida också. Inte för att det lär behövas på 201m...
Sant eller att jag monterar expansionkärlet på andra sidan vilket tillsammans med vatten lär väga ungefär lika mycket som kylaren. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Hilmersson skrev:
G-son skrev:Går alltid lösa assymetrin med att montera en likadan kylare på vänster sida också. Inte för att det lär behövas på 201m...
Sant eller att jag monterar expansionkärlet på andra sidan vilket tillsammans med vatten lär väga ungefär lika mycket som kylaren. :)
Bra, problemet är löst :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va blir det för kärl?? <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

SachsMekarn skrev:Va blir det för kärl??
Har plasttaken jag tänkte ha som bensintank som ligger på 1l dessvärre finns det inga fästen på det så måste plasta några i så fall. Har även ett Derbi original kärl som saknar lock. Men det är krångligt att fästa på ramen också.

Eventuellt ska jag bygga ett eget kärl i aluminium eller 1mm syrafast rostfritt material. Är dock inte så duktig på att svetsa aluminium men får öva lite i så fall och ge det en chans.

Ska fundera mer på det så får vi se hur jag gör. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar