Sida 5 av 59
Postat: 04 mar 2012, 21:53
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis, vad härlig patina den verkar ha. Hur är det med rost då? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 mar 2012, 21:58
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->var betydligt mindre rost änn jag trott på den...

stötdämpar fästena bak*saab standard*...finns lite grann i golvet oxå men det ser ut att bli hyfsat enkelt att få till, hål i höger framskärm oxå..ska kika efter en bättre skärm dit....sen behöver det ju fixas bromsar och sånt..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 mar 2012, 22:05
av pangerva
Postat: 04 mar 2012, 22:08
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är ju givetvis medlem i svenska saabklubben pangerva...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 mar 2012, 22:24
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:är ju givetvis medlem i svenska saabklubben pangerva...

Betvivlas inte.
Men meningen med den länken var att notera årsmodellsskillnader på de äldre modellerna. Det var väl där du hamnade när/om du klickade på länken.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 mar 2012, 01:24
av umekille
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har den undersitsvärmare bak för lättklädda kvinnor i kjol och pumps?
finns härligt 2" system i rostfritt köpa till den...kompisen snickar'n har ett sådant så hans vita ylar rätt högt

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 mar 2012, 05:41
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilka häftiga instrument

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 mar 2012, 17:40
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Vilka häftiga instrument

jo det är ju faktiskt rätt snygg instrument tavla på den...

med liggande hastighetsmätare...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 mar 2012, 18:20
av dr.novolette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jasså där ser man

så nu har du en du med! grattis!
hoppas du får snurr på den snabbt, sommaren kommer med stormsteg det är bara att börja tokmeka! Synd att delarna till dom där inte är så billiga.. vet att en huvudbromscylle kostar en slant..
å att det är två bromscyllar i varje trumma gör att det drar nog iväg uppåt 5000kr att byta rubbet (då tillkommer backar å diverse rör/slangar.)
Det där takräcket blev jag svårt avis på hade suttit fint på min röda patinerade

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 mar 2012, 21:19
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:jasså där ser man

så nu har du en du med! grattis!
hoppas du får snurr på den snabbt, sommaren kommer med stormsteg det är bara att börja tokmeka! Synd att delarna till dom där inte är så billiga.. vet att en huvudbromscylle kostar en slant..
å att det är två bromscyllar i varje trumma gör att det drar nog iväg uppåt 5000kr att byta rubbet (då tillkommer backar å diverse rör/slangar.)
Det där takräcket blev jag svårt avis på hade suttit fint på min röda patinerade

jo det blir ju att börja å rengöra skönheten bara jag får hem den hit, jag åker ju iväg å hämtar den till helgen..

jo vet ju att bromsdelarna kostar skortan till de små liven, men det underlättas ju av att priset på bilen var mycket bra..

he-he ja takräcket måste ju erkännas att det är en liten godbit..var dock en slåg knäckt på det men absolut renoveringsbart...
förmodligen kommer min v4-68 ut på vägen före den här med tanke på att det är en aning mindre jobb på den..sitter ju förstås å funderar på vilken av bilarna som får dragkroken oxå

men blir väl troligen v4 an.. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 mar 2012, 23:42
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis Raketaren! Det var inte en dålig affär. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 08:36
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:jasså där ser man

så nu har du en du med! grattis!
hoppas du får snurr på den snabbt, sommaren kommer med stormsteg det är bara att börja tokmeka! Synd att delarna till dom där inte är så billiga.. vet att en huvudbromscylle kostar en slant..
å att det är två bromscyllar i varje trumma gör att det drar nog iväg uppåt 5000kr att byta rubbet (då tillkommer backar å diverse rör/slangar.)
Det där takräcket blev jag svårt avis på hade suttit fint på min röda patinerade

såg nu att mekonomen har cylindrarna till hjulen fortfarande. ja har samma hjulcylindrar på min vauxhall. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 08:47
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lycka till trevligt med tre cyllar, hade själv en 93 med liten bakruta tror att Conrad ahde en lika dan

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 12:16
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blev ju nästan lite Göteborgsaktigt av det där
alf-johan skrev:Lycka till tre-vligt med tre cyllar

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 12:43
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
endast det bästa är gott nog

<!-- </EdIndex> --></div>