Humortråden

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Perka

Inlägg av Perka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett medelålders gift par gör sej i ordning för att gå till sängs. Frun ställer sej naken framför den stora spegeln i sovrummet.
- Älskling, säger hon, jag ser en gammal kvinna i spegeln. Ansiktet är rynkigt, brösten hänger nästan till midjan, och min rumpa säckar en kilometer. Jag har feta ben och armarna är sladdriga.
Hon vänder sej till sin man och säger:
- Säg nåt positivt, så jag mår bättre!
Han tänker allvarligt en stund och så säger han:
- Det är i alla fall inget fel på din syn! <!-- </EdIndex> --></div>
Perka

Inlägg av Perka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Två kompisar pratar om en gemensam bekant som just har skilt sig.
- Varför fungerade inte deras äktenskap?
- Han var matematiker och hon var oberäknerlig. <!-- </EdIndex> --></div>
Perka

Inlägg av Perka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjuven
Elis kommer cyklande på sin cykel en kväll, när blir han stoppad av polisen
Polisen säger:
- Elis du har inget bakljus!
Elis:
- Det var konstigt, det hade jag förut…
Polisen:
- Det finns inget där nu i alla fall!
Elis:
- Då måste nån ha stulit bakljuset, som var skruvatfast.
Polisen:
- Det finns inget hål för skruven till bakljuset!
Elis:
- Ja, då måste dom ha stulit det också <!-- </EdIndex> --></div>
Perka

Inlägg av Perka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ringer hemma hos Pelle, det är Pelles pappas jobbar kompis.
- Hej Pelle! Skulle jag kunna få prata med din pappa?
- Nej det går inte, de håller på i köket!
- …oj förlåt, då ska inte jag störa!
Efter ca 10 min ringer kompisen igen.
- Hej, skulle jag kunna få prata med pappa nu då?
- Nej, de håller på i vardagsrummet nu!
- Ok jag ringer igen senare…
Efter ca 20 min ringer kompisen igen.
- Hej kan han prata NU då!!?
- Nix, nu håller de på i sovrummet!
- Oj oj oj då! Jag ringer igen sen.
Kompisen ringer igen efter ca 12 min.
- Hej Pelle, är de klara nu?
- Nää, de håller på i garaget!
- Men Pelle, nu måste jag fråga dig, vad är det de gör hela tiden?
- Letar efter mig såklart!! <!-- </EdIndex> --></div>
Perka

Inlägg av Perka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ole gick in på en Sports Bar kl. 21:58. Han satte sig vid sidan av en blondin och slog på TV'n 22:00 då nyheterna startade. Nyhetsreportern täckte en händelse om en man som stod allra ytterst på kanten av ett tak klar att hoppa.
Blondinen såg på Ole och sa:
Tror du han kommer att hoppa?
Ole sa:
Helt säkert, jag kan slå vad om att han hoppar.
... Blondinen svarade:
Ok, jag slår vad om att han inte hoppar.
Ole lade 20 dollar på bardisken och sa:
Jag accepterar vadet!
Just då blondinen lägger sina pengar på bardisken hoppar mannen ut i ett snyggt svanhopp och dyker rakt ner i döden.
Blondiner blev väldigt uppskakad men ger Ole pengarna utan att protestera samtidigt som hon säger:
Rätt ska vara rätt, här är dina pengar!
Ole sa:
Sorry, men jag kan inte ta emot dina pengar. Jag såg nämligen detta på 17:00 nyheterna så jag visste att han skulle hoppa.
Blondinen svarade:
Det gjorde jag också, men inte trodde jag han skulle göra om det igen! <!-- </EdIndex> --></div>
Perka

Inlägg av Perka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En färgad man hade varit och fått akupuktur. Stressad med två nålar kvar i pannan skyndar han sig till bussen.. En äldre dam irrstirrar på mannen, vilket får mannen att surna till : Va faaan, glor du på, har du aldrig sett en neger förut eller ??
Den gamla damen svarar förnärmat : Joo, men aldrig en radiostyrd... <!-- </EdIndex> --></div>
Perka

Inlägg av Perka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tog av mig alla mina kläder och stod & titta mig i spegeln, och tänkte på uttrycket:
â€￾min kropp är mitt tempelâ€￾….
Men kunde endast tänka : vilket århundrade byggdes det….?!
Vem har gett dom bygglov för att bygga ut…?
Åhh! vart fan tog fastighets skötaren vägen <!-- </EdIndex> --></div>
Perka

Inlägg av Perka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var en gammal herre som var lite smått senil som skulle åka till Tårneå med tåg, resan var lång och han skulle sova på tåget.
Han var känd i byn för att ofta glömma bort vart han skulle och vad saker och ting hette, så hans fru kom på en del metoder för att hjälpa till.
Innan han begav sig iväg så gav hans väna fru Agda honom ett tips för att han inte skulle glömma bort vart han skulle.
Agda:
......- Gör som så Yngve, att när konduktören frågar dig vart du ska, titta då nedåt mot dina tår, så att du kommer ihåg destinationen
Tår - Tårneå. Glöm inte bort det nu Yngve
Yngve hoppade på tåget lade sig att sova och tänkte att konduktören kommer väl och klipper biljetten snart.
På morgonen kom konduktören till slut och frågade honom vart han skulle.
Konduktören:
- Och vart skall ni min bäste herre?
Yngve funderade en liten stund och böjde sedan huvudet nedåt.
Efter att ha tittat nedåt ett tag så tittade han sedan glatt upp mot konduktören igen och sa:
- Piteå... <!-- </EdIndex> --></div>
Perka

Inlägg av Perka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför är det så svårt att hyra en båt vid denna tiden???. - jo alla är upptagna!! <!-- </EdIndex> --></div>
Perka

Inlägg av Perka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verner skröt alltid att han kände alla människor. En dag tröttnade hans kompisar och sa. "Ja men Zlatan känner du inte". "Känner inte jag Zlatan" sa Verner och ringde upp Zlatan och pratade. Kompisarna blev imponerade och fortsatte. "Men Reinfeldt känner du inte". Verner ringde upp Reinfeldt och pratade. kompisarna började bli irriterade och sa. " USA's president känner du i alla fall inte". "Gör ...inte jag" sa Verner och ringde upp Obama och pratade. Kompisarna blev mera irriterade. "Så okristlig som du är känner du i alla fall inte Påven. "Känner jag inte Påven! Kom med till Rom på söndag så ska jag vinka bredvid honom." Sagt och gjort så åkte de till Rom. Efter ett tag kom Påven och Verner ut på balkongen och vinkade. Då hör kompisarna en italienare fråga en annan. "Vem är det som står bredvid Verner och vinkar" <!-- </EdIndex> --></div>
Perka

Inlägg av Perka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gamla mor Anna, som hörde dåligt, hade blivit våldtagen och skulle nu till rättegång och sonen var med som moraliskt stöd.
Domaren till Mor Anna:
-Var det mot er vilja?
Mor Anna:
-Om det var mot en lilja, nä det var mot en gravsten!
... Sonen:
-Mor, tänk på ditt rykte!
Mor Anna:
-Om han tryckte, ja det var så det stod Gustav i röva min 14 dagar efteråt! <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En man och hans hustru är och handlar.
Mannen plockar upp ett flak öl och sätter det i vagnen.
â€￾Vad tror du att du gör?â€￾ frågar hustrun.
â€￾Det är rea, bara en hundring/flak", svarar han.
â€￾Sätt tillbaka, dem har vi inte råd med" kräver frun.
... ... . Lite senare plockar frun upp en 200-kronors ansiktskräm och lägger ner den i vagnen. â€￾Vad tror du att du gör?â€￾ frågar mannen.
â€￾Den här ansiktskrämen gör mig vackerâ€￾, svarar frun.

â€￾Det gör 24 öl också sa mannen, och till halva priset dessutom <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Cheferna från ölbolagen Carlsberg, Heineken, Norrlands Guld och Budweiser var och spelade på en golfbana i Sverige. När de spelat färdigt så satte de sig ner i restaurangen vid golfbanan och beställde mat, sedan frågade servitören vad de skulle dricka till-Jag tar en Carlsberg, probably the best beer in the world, sa chefen för Carlsberg. Chefen för Heineken höll inte med, så han beställde just en......... Heineken vilket han ansåg vara bäst. -Jag tar en Budweiser, för om det är det bästa ölet i USA så är det bäst här också, sa chefen för Budweiser. -Jag tar en Cola, sa chefen för Norrlands Guld lugnt. Alla de andra tittade på honom förvirrat och frågade honom varför han inte drack Norrlands Guld till maten. -Om inte ni ska dricka öl till maten så ska inte jag göra det heller... <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kvinnor idag har falska bröst, falska naglar, falska ögonfransar, falskt hår, falska ögonbryn, botox i ansiktet, push-ups och många ligger i timmar i solarium för att bli bruna. Och så klagar dom på att det inte finns RIKTIGA män <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar