Sida 5 av 12
Postat: 26 dec 2011, 22:49
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Om du tycker det är svårt att sladda med original bakaxel har du mycket att lära. Det är lätt som en plätt

De högg ju hela tiden i asfalten

annars gick de fint!

Lite jobbigt å ratta tillbaka utan servo bara

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 22:53
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fullgas så slipper man all problem

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 22:57
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Fullgas så slipper man all problem

Försökte med det oxå

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 23:04
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trodde du kunde köra rally

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 dec 2011, 00:17
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Trodde du kunde köra rally

Men i rally ska man väl åka så fort man kan utan att sladda i onödan

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 dec 2011, 11:20
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja så är det ofta, den som sladdar minst vinner

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 dec 2011, 13:25
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag känner en kille som kallades "sladden" och han van aldrig

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 dec 2011, 23:30
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Trodde du kunde köra rally

Jag bara läser kartan
Braxmatte skrev:
Men i rally ska man väl åka så fort man kan utan att sladda i onödan

Precis!
Lasse väss skrev:Ja så är det ofta, den som sladdar minst vinner

Finns ett exempel som är helt emot det

Jimmy Olsson för er som ej vet vem det är kolla (
http://www.youtube.com/watch?v=ra4o31M9M5w&feature=plcp&context=C341a9c0UDOEgsToPDskLRNWlvMhVM-TIjOTdYzEYt )
Han vinner ofta tävlingar å åker så där

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 dec 2011, 23:45
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör man rally med bakhjulsdrift så blir det sladd

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 dec 2011, 20:49
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jahapp dags igen
Dag 1.

Hur i h*lvete kom den i garaget

Vattenpumps byte på G!

usch
Sen hände det en olycka

för smala dörrar till garaget

slut för den dagen!
Dag 2.

Fixade till kofångaren! tog nån timme men men
Dag 3.
Hmm, en till kylare?

Sprängde den gamla pga felmonterad termostat(duktigt...)

va tomt de var här då!
Aja! nu går den som en klocka igen!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 dec 2011, 06:42
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Häv ur bojklumpen och ställ i en B23 så får du lite ork

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 dec 2011, 08:36
av bodda
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->stötstång for ever

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 dec 2011, 14:36
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Häv ur bojklumpen och ställ i en B23 så får du lite ork

Hoppas att det blir så snart

b23, 405 topp å några förgasare
bodda skrev:stötstång for ever

Haha

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 dec 2011, 14:57
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bodda skrev:stötstång for ever

Jämföra trimmad B20 med B23 är som att jämföra tokfilad 50cc sachs med en EKF med athena 80
Visst finns det B20 med snurr i men det blir mycket bredare register på en B23
En orginal 405 topp till B23 har bättre kanaler än en maxportad B20 topp
Men visst är det nå visst med en ylande B20
Jag minns min FR PV med 93 borr 46-38.5 ventiler och BOA7 kam
när varvräknaren passerat 8500 och ventilskrammlet övergick till nåt metalliskt klingande
Då var det dags att växla... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 dec 2011, 16:20
av bodda
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag äger bara stötstångsbilar

men snart kommer jag o begå helgerån

ska stoppa i en saab snurbomotor i en kadett b

<!-- </EdIndex> --></div>