Sida 5 av 5

Postat: 10 jan 2012, 23:53
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ställer man den bredvid en annan 245a på en parkering så är den 2tum högre ungefär.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 11 jan 2012, 01:39
av Amarace
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är min 265:a, rätt så hög även den. Mycket bra när man ska köra efter skogsbilvägar och dylikt :)
Och det var Dieselfjädrar. Bak sitter det på bilden Biltemas Husvagnsfjädrar med gummimellanlägg samt Gasdämpare, går att lasta hårt.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 11 jan 2012, 15:01
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Din bil ser lika bastant och respektingivande ut som dagens stadsjeepar....

På bilar gillar jag stora hjul och hög markfrigång. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 jan 2012, 22:48
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snabba på nu Volvodiggare....

http://www.tradera.com/kamdrevsverktyg-till-volvo-240--auktion_101139_146623620 <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 jan 2012, 23:13
av Amarace
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Den där var ju dock till B18/B20, så det är ju bara 240 75-76 med B20 det passar i 240 serien.

Men väldigt bra o ha om man skruvar B18/20, underlättar en del för att få loss kamdrevet helt. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 jan 2012, 23:09
av Tobbe-38
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->på tal om fjädrar, kollade på biltema för nån månad sen de har 3 olika fjäder typer till 240 fram, diesel/glt-turbo och sen vanliga gl fjädrar.

diesel fjädrarna var grövst och längst sen glt fjädrarna som var lite tunnare och nästan lika långa. Och sen gl fjädrarna som var tunnast och kortast dvs standard fjädrarna.

om en vill ha hårdare fjädring fram och bak men inte skyhög bil så skulle ju diesel fjädrarna. och sen 245ans lastfjädrar eller 245ans standard fjädrar beroende på om de e sedan eller kombi, kapade till rätt längd vara bra.

lägg upp bilder på din 240 så får vi(iallafal jag) se :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 05 feb 2012, 20:05
av Jimmy Lillsund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har glömt att uppdatera på ett litet tag corsodispari_unsure Volvo'n är nu besiktad 1 år till biggrin
ingen spansk flaga (körförbud) eller tvåor, men 3st bra att veta:
hjulhus bak båda sidor rostskadat, stomme tvärbalk bakre rostskadad, golv rostskadat, allt kommer att fixas så fort det blir lite varmare :cold:
bromsvärdena var mycket jämna och bra enligt besiktningsmanen, Vänster fram: 1,4. Höger fram: 1,4. Vänster bak: 1,1. Höger bak: 1,1.
Slänger in lite nya bilder på'n också biggrin
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 07 feb 2012, 16:15
av Tobbe-38
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fint, se bara till att få den anmärkta rosten fixad, för det sprider sig fort:shock:

Bort med rostdöljarlisterna det är det är där de börjar sen är det försent när rosten tittar fram ovanför listerna

Vad är det för årsmodell? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 feb 2012, 08:13
av Jimmy Lillsund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tobbe-38 skrev:Fint, se bara till att få den anmärkta rosten fixad, för det sprider sig fort:shock:

Bort med rostdöljarlisterna det är det är där de börjar sen är det försent när rosten tittar fram ovanför listerna

Vad är det för årsmodell?
De är en 88a <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 feb 2012, 16:12
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Och vad är det för ET på dom da? Fel ET ger bilen kass köregenskaper, men det kanske inte spelar någon roll bara det är fräckt. (men det kan också påverka säkerheten om du inte visste det).
Skönt ... fick för mig ett tag att det stod volvo och köregenskaper i samma mening <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 feb 2012, 18:22
av Grannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:mutt: <!-- </EdIndex> --></div>