Så vi kommer åka dit med den gule sen när allt sitter ihop!

jaha! då är jag med! Letar efter ett billigt objekt o fixa i ordning till farsans ks50patrikh skrev:TackarNeifelheim skrev:stiligt bygge, men vad kan man förvänta sig efter din andra racemaskin?(scootern).
Den gamla 3 pet, något du vill göra dig av med?
3petaren blir nog kvar, det är egentligen inte min utan farsans moppe/motorer. Jag är bara chefsmekaniker
Jo det är rätt att tändpunkten är när strecken sammanfaller.patrikh skrev:Har filat till en platta...
Visst är det så att gnistan kommer när strecket på rotorn är vid strecket på statorn? Det strecket vid pilen som går motsols då förståss.
Ser ju fint ut det där! Lycka till med bygget.Coolvette skrev: Jo det är rätt att tändpunkten är när strecken sammanfaller.
Jag håller på med en liknande konvertering, skillnaden är kanske att den är ännu mindre bolt on:
Motorn är en Piaggio Ciao som skall driva min räser...
I mitt fall fick jag även gå på att svarva konan på rotorn eftersom det inte finns någon rotor som är bolt on.
Tack för det.patrikh skrev:
Ser ju fint ut det där! Lycka till med bygget.
Någon som vet lämplig förtändning? Borde nog skaffa ett sånt verktyg som man skruvar i tändstiftshålet, för nu mätte jag med skjutmått på kolven och det känns inte så exakt..
Som sagt i mitt inlägg gjorde jag en snikversion:patrikh skrev:
Någon som vet lämplig förtändning? Borde nog skaffa ett sånt verktyg som man skruvar i tändstiftshålet, för nu mätte jag med skjutmått på kolven och det känns inte så exakt..