umekille skrev:
Finns Terräng Axel kvar än?!?
Tomas Terräng som var poppis när en annan
var ungdom
Oh ja, han finns som sagt kvar men är det någon på forumet som minns när han alldeles i början av 80-talet köpte upp ett JÄTTELAGER med mopeder? Jag tror det var ett konkurslager eller kronofogdebeslag från en firma som låg på Stampgatan som hette Motor-Mask eller nåt liknande. Då gick det att fynda en komplett KS100 utan motor för fyra hundra spänn (och det gjorde jag) och sen så kunde man ägna hela första hälften av decenniet åt att förse sina mopeder med några-få-kronor-delar från Tomas Terräng. Bra allround-hjul från Monarscoot eller Crescent 2000 kostade tio (10) spänn och däcken brukade gå på ett par kronor styck. <!-- </EdIndex> --></div>
umekille skrev:
Finns Terräng Axel kvar än?!?
Tomas Terräng som var poppis när en annan
var ungdom
Oh ja, han finns som sagt kvar men är det någon på forumet som minns när han alldeles i början av 80-talet köpte upp ett JÄTTELAGER med mopeder? Jag tror det var ett konkurslager eller kronofogdebeslag från en firma som låg på Stampgatan som hette Motor-Mask eller nåt liknande. Då gick det att fynda en komplett KS100 utan motor för fyra hundra spänn (och det gjorde jag) och sen så kunde man ägna hela första hälften av decenniet åt att förse sina mopeder med några-få-kronor-delar från Tomas Terräng. Bra allround-hjul från Monarscoot eller Crescent 2000 kostade tio (10) spänn och däcken brukade gå på ett par kronor styck.
terräng har köpt några lager ja;)
gubben mats här hemma berätta att dom åkte några lastbilar uppåt i landet å proppade dom fulla med terrängs grejer å körde ner dom till göteborg <!-- </EdIndex> --></div>
En av syrrans killkompisar hade en sån och här i Kalmar fanns det ett antal av dem. Alla cykelhandlare var inte knutna till MCB och kunde på så vis erbjuda sina kunder en monarscoot. Alla var tvåväxlade vad jag minns men om dom fanns med den nya kicken kommer jag inte ihåg. <!-- </EdIndex> --></div>
Ja vad ska man säga!färg stämmer inte på ramen och dekalerna stämmer inte om man jämnför med Raketarns.
kan ju bero på att min inte är rörd och helt original, dekaler och färg på den andra blev nog fel för att den är omlackad, gissar att dekalen på den är nytillverkad oxå.. dessutom saknar den ju originalstyret med *fågelpinnen* å vicket pris han satt..
min kommer givetvis att få behålla sin själ...bara tvätt å rengöring, ny olja sedan tuta å kör.. möjligen kommer limpan att behöva lagas..blir nog ett fall för Rune ... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
En av syrrans killkompisar hade en sån och här i Kalmar fanns det ett antal av dem. Alla cykelhandlare var inte knutna till MCB och kunde på så vis erbjuda sina kunder en monarscoot. Alla var tvåväxlade vad jag minns men om dom fanns med den nya kicken kommer jag inte ihåg.
Inte visste jag att de var så ovanliga - har en själv och har sett många genom åren, men man kanske är för Puchnördig för att fatta... <!-- </EdIndex> --></div>
En av syrrans killkompisar hade en sån och här i Kalmar fanns det ett antal av dem. Alla cykelhandlare var inte knutna till MCB och kunde på så vis erbjuda sina kunder en monarscoot. Alla var tvåväxlade vad jag minns men om dom fanns med den nya kicken kommer jag inte ihåg.
Inte visste jag att de var så ovanliga - har en själv och har sett många genom åren, men man kanske är för Puchnördig för att fatta...
Kanske inte så ovanliga för de dyker upp lite då och då.
Men skicket!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Inte visste jag att de var så ovanliga - har en själv och har sett många genom åren, men man kanske är för Puchnördig för att fatta...
Kanske inte så ovanliga för de dyker upp lite då och då.
Men skicket!!!!
Håller med, skicket är fint, finare än många andra och ett snäpp bättre än vår 69:a. Den är faktsikt ganska skön att köra, och betydligt rappare än modellen med Ilo-motor. Nu har den stått i fem år, och den lär nog stå lika många år till innan intresset vaknar igen, kör hellre Alabama <!-- </EdIndex> --></div>
Ja vad ska man säga!färg stämmer inte på ramen och dekalerna stämmer inte om man jämnför med Raketarns.
kan ju bero på att min inte är rörd och helt original, dekaler och färg på den andra blev nog fel för att den är omlackad, gissar att dekalen på den är nytillverkad oxå.. dessutom saknar den ju originalstyret med *fågelpinnen* å vicket pris han satt..
min kommer givetvis att få behålla sin själ...bara tvätt å rengöring, ny olja sedan tuta å kör.. möjligen kommer limpan att behöva lagas..blir nog ett fall för Rune ...
Du gör precis som jag skulle ha gjort med den,behålla sin själ.
(var själv lite sugen på den,men nu har den fått ett bra hem )
min kommer givetvis att få behålla sin själ...bara tvätt å rengöring, ny olja sedan tuta å kör.. möjligen kommer limpan att behöva lagas..blir nog ett fall för Rune ...
Du gör precis som jag skulle ha gjort med den,behålla sin själ.
(var själv lite sugen på den,men nu har den fått ett bra hem )
// Tofta..
Kan du inte visa/fota den roliga framfjädringen Roger <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska ta en bild på den vid tillfälle Lasse...är ju en lite udda lösning på den dämpningen.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...