Politiken i Sverige

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av 56:an »

Är det verkligen rätt politik som förs här i Sverige jag tycker utvecklingen har blivit rent skrämmande :shock:

Mord på öppna gator, skjutningar, dödskjutningar, kulsprutepistoler och handgranater mer eller mindre varje dag man törs ta mej fan knappt gå ut längre hur har det kunnat bli så här? :(
HSE

Inlägg av HSE »

Mesta förövarna har invandrarbakgrund vilket kanske inte är så förvånande då dessa grupper har högst arbetslöshet och är dåligt integrerade i det Svenska samhället. I Göteborg har de praktiskt taget tagit över vissa bostadsområden vilket föder problem... Kopplar man sedan ihop det med att Polisen sparar och hela tiden drar ned så är det bäddat för problem. När några Italienska bekanta var på besök för några år sedan fråga de varför det aldrig syntes några Poliser i Göteborg och Kungälv, en mycket berättigad fråga och en förklaring till att gängen kunnat breda ut sig så. Jag har inget emot invandrare, tvärt om, men för många av dem är kriminella som tar chansen att börja om på nytt ställe utan papper :evil: Men mer pengar till Polisen tycker jag är viktigare än mer pengar till militärerna i dagsläget. I Frankrike ser man hela tiden Poliser patrullera i småbilar och tuffa snutar på MC med K-pist på ryggen, de vill jag inte bråka med. Jag har inte sett en Svensk MC polis på flera år finns de fortfarande kan man undra. Mera poliser löser inte allt men ger åtminstone mer trygghet åt vanligt folk...
HSE

Inlägg av HSE »

Senaste nytt från fronten: 2015-09-02 15:51, Skottlossning, Göteborg
Vittnen säger sig ha hört något som kan vara skottlossning i Norra Biskopsgården.

Enligt de vittnesuppgifter som kommit till polisen så har man hört ett flertal skott i närheten av Godvädersgatan. Därefter har en moped lämnat området möjligen i riktning mot Svarte mosse. De båda på mopeden skall delvis ha varit maskerade.

Det finns ingen uppgift från de vittnen som hört av sig som talar om någon som blivit skadad. Polisen söker i området efter gärningsmän och eventuella offer.
Polisen har ännu inte anträffat någon som blivit skadad på platsen. Platsen för den eventuella skottlossningen spärras av för teknisk undersökning.

Ännu oklart vad man möjligen kan ha skjutit mot. Möjligen kan även en personbil försvunnit från platsen vid tidpunkten för den eventuella skottlossningen.
Polisen inleder en förundersökning med rubricering brott mot vapenlagen. Via platsundersökningen har polisen hittat ett flertal hylsor som bekräftar att det inträffat en skottlossning på platsen.
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Glöm inte bort vad Mona Sahlin sa i tv: -Det är de vita som är problemet :roll:
HSE

Inlägg av HSE »

Färgen bryr jag mig inte om... Men Mona kan ju inte ens hålla reda på sina egna kvitton :roll:
Forumsponsor

EU kom ju bl.a. till för och lösa problemen gemensamt och enhetligt men här verkar det inte fungera alls. Det tycks finnas hur mycket resurser som helst för marknad, valuta och bankväsende men för det sociala saknas intresset, det verkar inte funnits med i planeringen. Visst, handel och pengar är viktigt men räcker det för och bygga en gemenskap mellan Europas länder?
Forumsponsor

kejsaren skrev:Glöm inte bort vad Mona Sahlin sa i tv: -Det är de vita som är problemet :roll:
För dom går och bär på en kollektiv skuldkänsla?

https://en.wikipedia.org/wiki/White_guilt
HSE

Inlägg av HSE »

Det är väl mer en USA grej, liksom detta: https://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_racism
Forumsponsor

Ja, men Sverige ska tillhöra väst och USA-sfären för så vill makthavarna ha det. Ibland talas om Sverige som "lilla usa" kanske ligger något i det?

Jag tror att mycket bestäms här för att vara USA till behag. Viktiga reformer och lagändringar har visat det som till exempel statens minskade inflytande och övergång till marknadsberoende riksbank men det finns massor av fler exempel. Jag tror även att invandringspolitiken styrs av önskemål från USA för att vara till nytta för deras utrikespolitik så därför kan inte folket här få bestämma den frågan utan måste påverkas i önskad riktning.

Är det fel eller förbjudet och tro så?

Väldigt mycket migration och flykting nu på svt-sajten. Blir du påverkad?

Löfven, den ende svetsarn som nånsin varit med på ett bilderbergmöte? cocos_acc.gif

Jag har aldrig förstått varför alliansfria Sverige skulle skicka soldater och militär till Afganistan? :?
HSE

Inlägg av HSE »

Nog har du rätt i att vi bockar och bugar för USA, vi är i mycket beroende av deras välvilja och ekonomi. EU skulle bli en motvikt för att minska USA beroendet men det har väl inte direkt lyckats... Nu ropas det på allt fler håll om att vi skall gå med i Nato också :? Och om Folkpartiet fått som de ville hade vi varit med i soppan i Irak också :twisted: Svenska soldater har som jag ser det ingen orsak att riskera lidande och död för att främja USA intressena, det har de råd att sköta själv men de vill ha med flera länder för att det skall se bättre ut .
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Har rätt i mycket...
HSE

Inlägg av HSE »

Ja, det har plötsligt gått och blivit inne att välkomna allt fler flyktingar. Jag har alltid förespråkat att vi skall följa reglerna på gott och ont men nu talas det tyst om regler och kommunalt självbestämmande. Föreslås ju att kommunerna skall tvingas ta emot en kvot oavsett om det finns bostäder eller ej. Om USA inte hade stöttat den " arabiska våren" så hade det blivit mindre av dessa inbördeskrig, vi var ju med och deltog i Libanon med Gripen och hur det blivit där borde vara en läxa för framtiden...
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Håller inte Moderaterna & co. på att anamma en hel del av det "ratade" SDs åsikter? :not_a_clue:
HSE

Inlägg av HSE »

zappafan skrev:Håller inte Moderaterna & co. på att anamma en hel del av det "ratade" SDs åsikter? :not_a_clue:
Gäller att försöka ta till baka väljare :wink: Men alla flyktingar som väller in nu börjar verkligen bli ett problem!
Låst