56:an skrev:Det tillhör dom absoluta sällsyntheterna att jag hänger med när buden drar iväg på Tradera men den här lilla skruven ville jag bara ha och den är inte så enkel att tillverka heller...
Sen behöver jag den just nu också till femtonåringens HVA Flintamotor som måste ha ett nytt det lilla lagret till kopplingsaxeln för det varit vatten i motorn.
Skruv, trodde mest du höll dig till bultar?
Finns det något som passar från en 2vxl HVA så finns det en motor på Tradera för 30:- just nu.
56:an skrev:Jag har en *bult* bakom garaget, det är som en tung rund cylinder med en skackel på som man drar t.ex. över en nysådd gräsmatta
Jag lovar kolla efter motorn fast egentligen är det inte så mycket mer än vevaxel, transmission och magnet som passar lika mellan tvåväxel och treväxel flintamotorer som är handväxlade. Cylle och sånt passar förstås också men det är ofta borta på motorer som säljs på Tradera
Kanske höger motorhalva också passar men inte vänster för treväxlade har större kullager till utgående drevaxeln.
Jo visst har man bultat några nysådda gräsmattor i sina dar.
Hej pangerva du verkar ha rätt om den där pakethållaren för ikväll såg jag en precis likadan på Tradera och där stod den var till Monark men jag undrar vad det är till för modell?
56:an skrev:Hej Patrik nu har jag tittat på motorn är det nåt glapp i vevstakslagret?
Tyckte mig inte känna något nämntvärt glapp iaf.
Nu har den dock gått upp i pris såg jag fast som jag fattat det så räcker det med ett bud till för att leda då de två högsta buden bara skiljs åt med under 10:-?
Vinner du den så skall du få 50% rabatt på frakten iaf.