Micke S skrev:Såg att det har flytit in en extra pensionsinbetalning i veckan på astronomiska 108 kr.
Kan bli jobbigt och hantera en sån stor summa.
I dag kom besked om vad den extra pensionsutbetalningen gällde. Pensionsmyndigheten hade nu fått in uppgifter om inkomst 2015. Så de har betalat ut 9 kr pr månad för lite efter skatt under 2016. Det känns tryggt att staten tar hand om en i alla fall och inte smiter undan
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Micke S skrev:
I dag kom besked om vad den extra pensionsutbetalningen gällde. Pensionsmyndigheten hade nu fått in uppgifter om inkomst 2015. Så de har betalat ut 9 kr pr månad för lite efter skatt under 2016. Det känns tryggt att staten tar hand om en i alla fall och inte smiter undan
Får mig att tänka på när en kille jag kände som hade en butik sålde mig ett starkölsextrakt som man skulle använda för att göra starköl. Man köpte en back lättöl och öppnade flaskorna, slog i en dos starksprit och lite extrakt och förslöt ingen. Smakade förskräckligt
hmm.. nu blev jag lite småsugen, har väl hittills inte varit så sugen på BMW men nu kommer en modell som jag nog skulle kunna tänka mig
Fast om jag bryter ned cylindrarna 45 grader på Guzzin så har jag ju nästan en
Lite 70-talsstuk är aldrig fel. Fast jag hade föredragit kromade fälgbanor och trådekrar
Ja det är en fin och säkert mycket kapabel hoj. Själv funderar jag lite på vad nästa hojprojekt ska bli. Grundkraven är att det inte ska vara något som är astungt med max 220 kg våtvikt och ha bra prestanda maskinellt och chassimässigt. I alla fall när de var nya. Gärna också med ett lite unikt och avvikande utseende utan att behöva vara så fula så att man måste flytta ut i skogen. I så fall ska det i alla fall vara sjötomt
Bilagor
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Här är ett praktiskt tillbehör som skyddar mot blåst, väta och kyla (om man den låter hänga över avgasröret). Har man några olika blir det nästan som att ha flera moppar att byta med.
Bilagor
Tappade framhjulet andra dagen på min fabriksnya moped när jag var 15, var inte roligt alls Istället för att visa upp mopeden för kompisarna fick jag gå tre km hem och hämta traktorn för att få hem mopeden då framgaffelbenen krökte sig vid kontakten med terra firma. Två lärdomar, efterdrag alltid hjulens muttrar på ett nytt fordon efter en dag och innan du gjort det, stegra inte moppen i ett gupp i en nedförsbacke.
Tappade framhjulet andra dagen på min fabriksnya moped när jag var 15, var inte roligt alls Istället för att visa upp mopeden för kompisarna fick jag gå tre km hem och hämta traktorn för att få hem mopeden då framgaffelbenen krökte sig vid kontakten med terra firma. Två lärdomar, efterdrag alltid hjulens muttrar på ett nytt fordon efter en dag och innan du gjort det, stegra inte moppen i ett gupp i en nedförsbacke.
Ajajaj! Vilken tur att det gick bra för dig men tråkigt på en ny moped för en 15-åring. Jag brukar själv efterdra efter första turen utifall att när jag tagit bort hjulen
Menar naturligtvis inte att det är roligt när folk gör sig illa, men filmen såg dråplig ut.
Jag tror du behöver uppdatera Java eller nått sånt.
Här är länken till tuben i alla fall https://youtu.be/MKUdYEAdbk8" onclick="window.open(this.href);return false;