Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Micke S »

Hasse skrev:
Micke S skrev:Såg att det har flytit in en extra pensionsinbetalning i veckan på astronomiska 108 kr.

Kan bli jobbigt och hantera en sån stor summa. :wink:
I dag kom besked om vad den extra pensionsutbetalningen gällde. Pensionsmyndigheten hade nu fått in uppgifter om inkomst 2015. Så de har betalat ut 9 kr pr månad för lite efter skatt under 2016. :shock: Det känns tryggt att staten tar hand om en i alla fall och inte smiter undan :)
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Micke S skrev:
I dag kom besked om vad den extra pensionsutbetalningen gällde. Pensionsmyndigheten hade nu fått in uppgifter om inkomst 2015. Så de har betalat ut 9 kr pr månad för lite efter skatt under 2016. :shock: Det känns tryggt att staten tar hand om en i alla fall och inte smiter undan :)

Jaha, ja, rätt ska vara rätt. :wink:
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor

Inlägg av T M »

:twisted:
Nån som vill tillverka egen harakiri korv?
Injicera lite av detta i en bratwurst!

Bild

https://www.teknikmagasinet.se/produkte ... ycho-serum" onclick="window.open(this.href);return false;
HSE

Inlägg av HSE »

Får mig att tänka på när en kille jag kände som hade en butik sålde mig ett starkölsextrakt som man skulle använda för att göra starköl. Man köpte en back lättöl och öppnade flaskorna, slog i en dos starksprit och lite extrakt och förslöt ingen. Smakade förskräckligt :evil:
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

hmm.. nu blev jag lite småsugen, har väl hittills inte varit så sugen på BMW men nu kommer en modell som jag nog skulle kunna tänka mig :wink:
Fast om jag bryter ned cylindrarna 45 grader på Guzzin så har jag ju nästan en :roll:

Lite 70-talsstuk är aldrig fel. Fast jag hade föredragit kromade fälgbanor och trådekrar :thumb:

Bild
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ja det är en fin och säkert mycket kapabel hoj. Själv funderar jag lite på vad nästa hojprojekt ska bli. Grundkraven är att det inte ska vara något som är astungt med max 220 kg våtvikt och ha bra prestanda maskinellt och chassimässigt. I alla fall när de var nya. Gärna också med ett lite unikt och avvikande utseende utan att behöva vara så fula så att man måste flytta ut i skogen. :shock: I så fall ska det i alla fall vara sjötomt :)
Bilagor
Namnlös.png
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Här är ett praktiskt tillbehör som skyddar mot blåst, väta och kyla (om man den låter hänga över avgasröret). Har man några olika blir det nästan som att ha flera moppar att byta med.
Bilagor
Rainfreem-Impermeable-Raincoat-Women-Men-Thick-font-b-Motorcycle-b-font-font-b-Rainwear-b-font.jpg
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

OJDÅ!! :shock: :lol:

Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

AAAj! men lite roligt var det :lol:
//Jossan
Josefine Andersson
HSE

Inlägg av HSE »

Raketsport skrev:AAAj! men lite roligt var det :lol:
Tappade framhjulet andra dagen på min fabriksnya moped när jag var 15, var inte roligt alls :shock: Istället för att visa upp mopeden för kompisarna fick jag gå tre km hem och hämta traktorn för att få hem mopeden då framgaffelbenen krökte sig vid kontakten med terra firma. Två lärdomar, efterdrag alltid hjulens muttrar på ett nytt fordon efter en dag och innan du gjort det, stegra inte moppen i ett gupp i en nedförsbacke.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

HSE skrev:
Raketsport skrev:AAAj! men lite roligt var det :lol:
Tappade framhjulet andra dagen på min fabriksnya moped när jag var 15, var inte roligt alls :shock: Istället för att visa upp mopeden för kompisarna fick jag gå tre km hem och hämta traktorn för att få hem mopeden då framgaffelbenen krökte sig vid kontakten med terra firma. Två lärdomar, efterdrag alltid hjulens muttrar på ett nytt fordon efter en dag och innan du gjort det, stegra inte moppen i ett gupp i en nedförsbacke.
Ajajaj! Vilken tur att det gick bra för dig men tråkigt på en ny moped för en 15-åring. Jag brukar själv efterdra efter första turen utifall att när jag tagit bort hjulen
Menar naturligtvis inte att det är roligt när folk gör sig illa, men filmen såg dråplig ut.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

Hasse skrev:OJDÅ!! :shock: :lol:

Jag verkar ha någon knasig inställning, se bara en mörk ruta och ett kryss i övre vänster hörn.
Någon som vet vad som är fel?
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Har ingen aning, för mig funkar det som det ska. Datorer är inte min starka sida, Har faktiskt ingen stark sida över huvud taget :?
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Jag tror du behöver uppdatera Java eller nått sånt.
Här är länken till tuben i alla fall https://youtu.be/MKUdYEAdbk8" onclick="window.open(this.href);return false;
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Här säljer dom en fin välgjord kopplingsfjäder från en känd tillverkare 8) 8)
rekommenderas varmt

http://www.mopedrenovering.se/sachs/sve ... arkta.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar