Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Hasse »

Micke S skrev:Det är säkert bara jag som har glömt att göra en donation till forumet i år men nu är det gjort.
Tack för påminnelsen slider_thankyou.gif Jag hade också glömt men nu har Jossan fått påfyllning.
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Raketsport skrev:
Hasse skrev:Ok, synd du inte vann, då hade du kunnat lejt nån å fixa Racingen... slider_anon.gif
Ha-ha! staff_italiamac_fastidioso.gif

Var inte ämnat åt dig. Men så klart du drog upp i näsan..
:shock: Har du en puch racing??
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Hasse skrev:
Raketsport skrev:
Hasse skrev:Ok, synd du inte vann, då hade du kunnat lejt nån å fixa Racingen... slider_anon.gif
Ha-ha! staff_italiamac_fastidioso.gif

Var inte ämnat åt dig. Men så klart du drog upp i näsan..
:shock: Har du en puch racing??
Riktigt så illa är det inte än.
Tänkte mer så här:
Hasse till vänster och toffelpojken till höger staff_italiamac_fastidioso.gif
Pnilzner verkar inte vilja kännas vid att han har en Racing men det kan man ju förstå :wink:
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Hasse skrev:
Micke S skrev:Det är säkert bara jag som har glömt att göra en donation till forumet i år men nu är det gjort.
Tack för påminnelsen slider_thankyou.gif Jag hade också glömt men nu har Jossan fått påfyllning.
Tack mMicke och Hasse! slider_thankyou.gif
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Här har den lilla björnen insett att det inte var helt begåvat att försöka knycka en fisk från en större björn. Djäklars vad bråttom han ser ut att ha fått men han har fin balans och gör precis rätt som tittar dit han ska :D
ladda ned.jpg
National Geography
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

I dag var jag och hämtade ut en laddning hjärtmediciner för 3 månaders förbrukning (som jag inte anser att jag behöver men det är bara att tugga i sig...). Det var en ny högkostnadsperiod så jag hade räknat med att det skulle kosta ett par tusen som inledde förra perioden. Det blir 250 kr sa kvinnan på Apoteket :? Jag fick förklaringen att de handlar upp i kokurrens och begär nya anbud varje månad. Det har gjort att vissa mediciner har sjunkit i pris på samma sätt som man skulle önska att moppedelar gör :wink:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Läkemedel är något som inbringar enorma summor. Otäckt.. Är det blodförtunnande du tar?
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

ACE-hämmare, BETA-blockerare och råttgift (Waran-blodförtunning). De två första är bra för man får låg puls konstant 50 slag per minut och har något att skylla på när luften tar slut så att man blir yr i mössan om man tar i för hårt. Råttgiftet håller blodets vikositet på mellan 2 och 3 istället för normala 1.0. Det kan man skita helt i om hjärtat har full pumpkraft som mitt har men är något det kör med i kombinationen och jag gör som de säger så länge jag inte har biverkningar som jag märker.

Det är som med vilken motor som helst, man får se till att oljetrycket är bra så är det inga bekymmer så länge pumpen fungerar :wink:
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

En riktig coctail. Jag åt blodtrycksmedicin ett tag för högt blodtryck. Men jag la om kosten och fick ner blodtrycket. Högt blodtryck ihop med diabetes typ 1 är ingen bra kombination i längden.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ja det är verkligen en Coctail för Apoteket. Hoppas man smakar besprutat om Hannibal Lector får för sig att tillaga helgmiddag på en :shock:
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

Blodtrycksmedicin har jag ätit länge, det vara läkaren som ordinerade det vid en företags hälsokontroll för ca. 12 år sen nu!
Mitt blodtryck med medicin(tar 50mg) ligger på 125/85 det är undertrycket som är för högt hos mig utan medicin har jag ett undertyck på 105. Har aldrig känt mig dålig på nåt vis. Som MickeS säger så har medicinen blivit bra mycket billigare , 100 piller för nästan lika mycket som Internet Recept kostade(100 kr).. :D .. I början kostade det ca. 800kr.. :(

Vad ska då äta för nyttig mat Baronen mfl för att få lägre blodtryck.. :?: :?:
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

billykid skrev:Blodtrycksmedicin har jag ätit länge, det vara läkaren som ordinerade det vid en företags hälsokontroll för ca. 12 år sen nu!
Mitt blodtryck med medicin(tar 50mg) ligger på 125/85 det är undertrycket som är för högt hos mig utan medicin har jag ett undertyck på 105. Har aldrig känt mig dålig på nåt vis. Som MickeS säger så har medicinen blivit bra mycket billigare , 100 piller för nästan lika mycket som Internet Recept kostade(100 kr).. :D .. I början kostade det ca. 800kr.. :(

Vad ska då äta för nyttig mat Baronen mfl för att få lägre blodtryck.. :?: :?:
Jag drog ner på kolhydraterna och åt mer fet mat istället. Min läkare tyckte att det var häxkonst att jag slutat med medicinen och fått ner blodtrycket mha koständring :) Men hon erkände att det inte fanns något att klaga på :)
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Att titta i en annan persons dator avslöjar saker som personen kanske inte ens är medveten om själv så det ska man inte göra hur som helst. Så här ser det i alla fall ut i moppe-mappen i min dator :oops: Sedan finns förstås hur mycket annat som helst som resor m.m.
Bilagor
Namnlös.png
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Det har visat sig att Rikspolischefen åter har levererat tomma löften. Det är mycket allvarligt att en så viktig samhällsfunktion går kräftgång hela tiden när den behövs mer än tidigare. Det säger tyvärr mycket om vilket ansvar politiker i beslutande ställning tar.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ ... n-var-luft" onclick="window.open(this.href);return false;
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

Ja det va ju det här med politik.... :roll:
Skriv svar