SachsMekarn skrev:Selma, varför ska du sälja posträsern?
Det börjar bli trångt,så nåt måste bort.Prövar med den här.
Går det inte så får jag väl bygga om lite i garaget.
Nya projekt pg <!-- </EdIndex> --></div>
En undran, vad är värdet på ett övre vänster samt höger sida, samt an porthålskåpa (vänster har jag för mig), hittade åt dom från min 15-årsmoppe (1136), måste dock lackas om, eller användas på patinerad moppe (orange, men kåpan är svartmålad på övre delen). Har ju ingen sån moppe längre <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->stella använder jawa 210 motor fast med kickstart och strypt på annat sätt.
stellans insug var ca 15x15 mm.
motorn som 56an länkar till tror jag är en jawa 210 motor.
jag vill inte gå så långt som att kalla den för en skitmotor men det är i alla fall inte det mest gedigna som mopedvärden sett.
jag gick igenom en sån moped för några år sen.
och största problempunkten tror jag tätningsringarna på vevaxeln är.
minsta lilla läkage på vänstersidan så blir det olja på startkopplingen.
och sen är den omöjlig att få igång.
om det var någon här på forumet som förbarmade sig över den på blocket så har jag manualerna kvar på hårddisken. dom fanns att ladda ner från nätet.
om dom finns kvar vet jag inte. jag har även avdragare till kopplingskorgen.
tändsystemet känns lite överarbetat för en billig lågprismoped.
erlan
PS. kreidler/sachs ekf kolvbultslager passar. det är lösa nålar i kolvbultslagret orginal. <!-- </EdIndex> --></div>