Lasse väss skrev:Hittade ett åtråvärt avgassystem till gamla Suzuki
Och dyrt! Vad fick du ge?:) <!-- </EdIndex> --></div>
Den ser riktigt fräsch utCoolvette skrev:Kom hem idag efter en lillsemester i Gnesta, huvudsyftet var en släktträff.
Hade dock haft kontakt med en säljare av en Monark 50S, en totalt osexig modell som säkert inte gjordes i några stora upplagor.
Mitt intresse för en sådan beror på att det var min femtonårsmoped, köpt av min mors kusin som köpte den ny.
En trigger för fantasin är att denna moppens ramnummer har en siffra annorlunda mot min gamla moppe, kanske tillverkad samma dag eller vecka?
Nu hittade jag en precis likadan som min såg ut då jag köpte den, i lagom orört skick, behöver bara lite rengöring och försiktig tillsnyggning för att bli riktigt trevlig att puttra rundor på.
Denna har dessutom en tysk 60cc-cylinder och en gammal Bing 1/17/68 och den varvar friskt så jag tror att det stämmer även om jag ej tog av cylindern för närmare inspektion.
Fler bilder och info kommer i separat tråd, här är i allafall en bild:
Tur att jag chansade och tillverkade transportstödet till draget någon dag innan vi körde till släktträffen...
BIG BOREHUSQVARNA SPORT skrev:En strokad vev såpass mycket att jag får slipa lite i vehuset så det går fritt avslipade fasta lager +en distans på 1mm för att lyfta sylindern.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us