Dagens bild eller detta hände idag
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Dagens bild eller detta hände idag
Det hittills konstigaste stället jag skrivit artikel på. Men det finns kaffeautomat

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Det var så soligt och fint i kväll, så jag rullade ut den gamla VP41:an och plåtade några bilder:

Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...
/Erik
/Erik
Raketsport skrev:Det hittills konstigaste stället jag skrivit artikel på. Men det finns kaffeautomat![]()
Hoppas kissen mår bra!?

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Är svårt att få rätt dos insulin på en katt för man får inte ge för mycket och i går hade han en sämre dag och fick långtidsdropp, satt där över 5 timmar och katten sov mest hela tiden.JoNo skrev:Raketsport skrev:Det hittills konstigaste stället jag skrivit artikel på. Men det finns kaffeautomat![]()
Hoppas kissen mår bra!?
Ozzy har varit en fin familjemedlem i 13 år nu och ingen har ju avlivat mig för att jag är krasslig så Ozzy förtjänar en chans att bli frisk han med.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Jag håller tummarna för Ozzy 

Hoppas det går bra med Ozzy och det gör det säkert. Katter har en otrolig förmåga att återhämta sig med hjälp av en bra veterinären som får göra det som krävs utan hänsyn till kostnad.Raketsport skrev: Är svårt att få rätt dos insulin på en katt för man får inte ge för mycket och i går hade han en sämre dag och fick långtidsdropp, satt där över 5 timmar och katten sov mest hela tiden.
Ozzy har varit en fin familjemedlem i 13 år nu och ingen har ju avlivat mig för att jag är krasslig så Ozzy förtjänar en chans att bli frisk han med.
Våran katt Sigge har något som heter Kattherpes och gör att ett öga blir helt mjölkigt. Så han fick Interferon mot det två gånger per dag i något eller ett par år när han var 4-5 och det skulle krävas livet ut sa veterinären. Sedan testade vi att ta bort medicinen och det tog lång tid innan det kom tillbaka. En omgång till med medicin ett halvår eller så och det läkte ut bra så vi avbröt igen på prov. Han är 14 nu och har varit besvärsfri i ca 6 år utan medicin och mår som en kung

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Skönt för Ozzy med bra matte och riktig vård. Hoppas han piggnar på sig!
Hemma har vi två 11mån nykastrerade hankatter som njuter av våren och går på upptäcksfärd. Deras föregångare fick tyvärr inte leva så länge pga fartdårar efter byvägen.
Hemma har vi två 11mån nykastrerade hankatter som njuter av våren och går på upptäcksfärd. Deras föregångare fick tyvärr inte leva så länge pga fartdårar efter byvägen.
Efter att ha inhägnat trädgården så behöver inte vi oroa oss för fartdårarna längre
Slog tv flugor í en smäll där, håller ute Rådjur och Älgar från planteringarna och kattorna inne... Dessutom inga slagsmål mellan mina kattor och strykarkattor. Men som sagt Rådjuren rensar rent om de kommer åt, drar sig inte för att stryka runt staketet i dagsljus som jag visat bild på tidigare. Jag gillar djur men vill ha odlingarna ifred.

stängsla ute både fartdårar och älgar kan jag nog lista ut hur man gör,
men hur stänger man in en katt som vill ut?
erlan
men hur stänger man in en katt som vill ut?
erlan
Samma som för hjortdjur, 1,80 högt stängsel med eltråd högst upp. Skillnaden mot hjortdjuren är väl att man får vara noga med att förankra stängslen mot marken så katten inte kan krypa under, rymningar över tar eltråden hand om...
Var ute och grävde lite i trädgården och hittade detta "fynd"

Ett gammalt Husqvarna cykelemblem 
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...
/Erik
/Erik
Upptagning av 5 vx Zundappblock för Polini80 cylinder. Det var betydligt trevligare än att stå och handgnossa med roterande fil som jag brukar göra och blev ett mycket bättre resultat och med mindre risk för att gå igenom godset som är tunt på en del håll. Det är en enkel gammal borr/fräs jag har men den duger bra i ett garage och kan avverka med hög noggrannhet.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
I dag så fick jag besök av Colvette som passade på att hälsa på nu när han är i trakten på jobb. Det är ju en person som alltid har gett ett klokt och balanserat intryck här på forumet och det var mycket roligt att träffa live och prata med. När killar besöker killar köps ju sällan blommor att ta med och det fick inte jag heller. Men han hade med en låda med godis som säkert kommer till nytta för en pryldåre som mig
Bl.a. en del Titanämnen som är ett nytt material för mig.
Tack för ett trevligt besök Ingvar och du är alltid välkommen !

Jomen, tack själv för en intressant pratstund och go fika.Micke S skrev:I dag så fick jag besök av Colvette som passade på att hälsa på nu när han är i trakten på jobb. Det är ju en person som alltid har gett ett klokt och balanserat intryck här på forumet och det var mycket roligt att träffa live och prata med. När killar besöker killar köps ju sällan blommor att ta med och det fick inte jag heller. Men han hade med en låda med godis som säkert kommer till nytta för en pryldåre som migBl.a. en del Titanämnen som är ett nytt material för mig.
Eftersom jobbet nu förde mig i närheten var det kul att passa på att bjuda in sig...