Conrad Engström skrev:Trevligt med luftvärmepump. 16 grader har jag.
låter nog som det blir en pump i garaget...
man behöver ju förstås inte köpa dyraste lyxmodellen dit
Icke lyxmodell och det blir en isklump på utsidan när det är gråväder ute.
Jobbar inom den branchen (som kyltekniker)
Kan med erfarenhet säga: Man får vad man betalar för helt enkelt.
den snåla hyresvärden monterade en på mitt snickeri och det är isklump vid sån här väderlek.
Min en Panasonic kostade en del och där fins ingen is vid den här väderleken. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte en ny (kinesisk..) för 3000:- på ngn "kvällsdrive" på Silvan till mitt mek-tillhåll
(gammalt skithus/hönshus typ)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skulle helt klart ha en dyrare pump om jag skulle köpa till bostadshuset, men garaget kommer naturligtvis i andra hand...begriper oxå att man får det man betalar för fast jag inte jobbar inom den branchen mitt källargarage ligger vid pannrummet så där är det hyggligt varmt.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Det finns "vintersatser" till luftvärmepumpar att montera/lägga i tråget, en värmeslinga samt en bi-metalltermostat som slår ifrån när temperaturen blir för hög. <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Till "kinesen" var det med en värmeslinga, MEN , det råkade vara
kortslutning i den eller någon kontakt eller grej som hörde till........
I alla fall så funkade skiten om man inte kopplade i värmesatsen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->måste ju vara bra om dom producerar gratisis till drinken....snacka om populärt försäljningsargument.. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle skrev:Fasiken, slant igen 4-växlad sprayburksrenoverad portugis för 30 EURO, hamnar på strax under 900 kr inkl frakt. Bra objekt att renovera nån gång.
Jag kan känna mig lycklig för den är ju nymålad med värmebeständig färg
Japp, såg den också och trodde inte att den skulle bli så billig, grattis till köpet
Är intresserad av cylindern, ifall det är en 4,8 hästars.
Ja, den blev billig men det är väl kanske bara skräp? Cylindern tror jag kan vara av lite större sort för det sitter ett rätt stort insug på cylindern så det blir intressant att utforska
Portugal och Zündapp? Finns säkert nån som har järnkoll på detta men jag har för mig att det licenstillverkades Zündappmotorer i Portugal.
Tjoho, motoreländet trillade in idag. Nyfiken som bara den packade jag upp och konstaterade att mycket var över förväntan. Fult spraymålad och glappa ramlager är ju ingenting. Cylindern var fin, en stålfodrad 4,8 hk, fläktkyld med en bra topp. Blir kul att prova den på nånting. Bra axlar i övrigt och ett användbart drev. Mycket bonusgrejer här!
Motoplat tändsystem, made in Spain Blir nog bra det här. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul Pälle att det var användbara grejer.
Så portugisernas cyllar var stålfodrade, det visste jag faktiskt inte. <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK skrev:Kul Pälle att det var användbara grejer.
Så portugisernas cyllar var stålfodrade, det visste jag faktiskt inte.
Heja Portugal Fler å fler portugrisgrejor här
Jag har hittills bara haft tur med mina köp från Portugal men jag vet att det kan vara lite si och så med ärligheten hos nasarna i Portugal. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, nu har jag fått hem min försenade julklapp till mig själv. Ska bli intressant å pröva när kylan och snön är borta.( är ju en värmeåkare jag)