Sida 421 av 805
Postat: 26 aug 2012, 21:37
av disktant
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Helt galet
och jag som vill ha en 3-vxl

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 aug 2012, 21:59
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den kommer att bli ännu dyrare fattar ni väl!

Det är ju en JLO.
Kanske skulle man sälja E-typdödaren 
<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 aug 2012, 22:29
av Amarace
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Är väl på tiden att dom börjar kosta, såpass ovanliga som dom ändå är.
(men även jag kan nästan tycka det där är lite väl mycket)
Bara o inse att man behåller det man har helt enkelt, blir ju inte billigare att köpa igen

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 aug 2012, 04:12
av Coolvette
Postat: 27 aug 2012, 19:53
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt bygge ! Men det ser inte ut som en orginal 50 cc GS <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 aug 2012, 20:02
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En av 12 sålda i Sverge ? Jag råkar ha en Nos sådan med 6 överströmmare och tre utblås. Rakskurna transdrev och tätstegad låda. Den är såld från Berlin och Compani 1986 Ligger i orginalkartongen.
Dessutom har en kille i Västerås Massor av sådana (Kell Nyman)
Så 12 st ? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 aug 2012, 20:05
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:
Dessutom har en kille i Västerås Massor av sådana (Kell Nyman)
Så 12 st ?
Jobbar han på GenerPro i Västerås måntro?!
För när jag hade praktik där lärde jag känna en Kjell Nyman som var tokig på 50cc Crossar. Vi hade en hel del pratstunder på rasterna!
Jag försökte tigga till mig någon Gs snurra, men icke sa nicke!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 aug 2012, 20:35
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det är samma kille. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 aug 2012, 20:41
av Coolvette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har lite svårt att förstå resonemanget i texten då motorn som sitter i ramen inte ser ut att höra hemma där, det är snarare den silverfärgade motorn på separat foto men i början av -80-talet borde den väl vara den kantiga GS-motorn, den runda motorn som är lös hör väl hemma på sjuttiotalets första hälft?
Den kantiga motorn som sitter i ramen liksom den kantiga motorn med cylinder har jag aldrig sett i dom knattekrossmaskiner jag minns från mitten till slutet av sjuttiotalet.
Det fanns AIM, Simonini, Heimann, Ancillotti, Monark och säkert ett antal som jag glömt, alla hade den runda eller kantiga Sachsmotorn men ingen hade, såvitt jag minns, den typen som sitter i ramen, har jag rätt eller sviker minnet helt? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 aug 2012, 21:10
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Silverfärgade motorn kan vara en GS men den är förmodligen avsiktligt vänd så man inte ser överströmmarna. En riktig GS har överströmmare lika stora som 80 CC motorn. Svarta motorn på bilden är en 80 cc motor och den fins i två versioner, den som på bilden och sedan en som är vattenkyld. Motorn som sitter i ramen är förmodligen ett hopplock. Det kan vara en 80 cc motor med en 50 cc cylinder med portar som beskrivits. Topplocken fans två vesioner, en med rakt stift och en med lutande stift. Den på bilden har lutande stift. Men lutande stift sitter även på 50 cc med 6,25 cylindern. Avgaspipan skvlrar om den vassare cylindern.
Silverfärgade motorn har mätaruttag och det har inte en riktig GS. Det fins inte plats för mätaruttag på en riktig GS för det hindras av arangemanget för snabb byte av drev.
Varför jag skriver detta är att vanligt folk inte vet vad som säljs. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 aug 2012, 21:47
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra att du informerar Conrad , verkar som om det börjar bli vanligare med högerdrevat, såg så ut på Mellsta . Med lite flyt kan man ju köpa dom till riktigt bra priser <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 aug 2012, 04:31
av Coolvette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Frågan är kanske om säljaren är fullt medveten om det eller han också är i villfarelse?
För mig ser motorn i ramen fel ut, den har väl inte suttit där från början, kan vi vara överrens om det? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 aug 2012, 15:58
av BjörnK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här var ju informativt.........
http://www.blocket.se/kalmar/Zundapp_3_vxl_bla_med_kromtank_42337764.htm?ca=17&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 aug 2012, 16:05
av Cobra5000
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tippar på att det är samma moppe som denna....
http://www.blocket.se/kalmar/Zundapp_42101960.htm?ca=17

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 aug 2012, 19:44
av Cobra5000