Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Micke S »

Hasse skrev:Häftigt! Ta många bilder till oss :)
Ni hyr mopparna där då eller?
Det ska tydligen ingå liksom resa och övernattningar i paketet. Jag har aldrig varit med på någon gruppresa utan alltid velat styra kosan dit jag har haft lust och rest mycket så. Men det här är annorlunda och att dela upplevelser med hojkompisar och andra likasinnade känns helt rätt.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Raketsport skrev:Jäklar vad skoj! :D
Ja det nästan spritter i kroppen att ha kommit till ett sånt här beslut :D
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

snacka om att ha en dålig dag på jobbet :shock:

http://www.expressen.se/motor/bilnyhete ... skadades-/" onclick="window.open(this.href);return false;

erlan
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

Micke S skrev:Trots att det var roligt att läsa om Zappafans USA resa och jag blev lite sugen då så har det inte funnits intresse. Jag har varit där ganska mycket på jobb och på egna resor. Men... i dag ringde en kompis från Sundsvall och frågade om jag ville hänga med på en resa med hoj på Route 66 från Chicago till Los Angeles. Skiter björnar i skogen blev svaret, när åker vi? Han och ett par till som ska med jobbar så det blir längre fram men känns förbaskat roligt och spännande. Då kan jag se en massa platser som är intressanta och jag inte har besökt och umgås med andra hojtokar :)
"The Mother Road"... 8)
En gammal dröm som fortfarande lever och väntar på att uppfyllas... :D

Jag har SAS-poäng nog att resa vart som helst i världen tillsammans med hustrun men ingen tid att avvara.
En kompromiss blir kanske att åka till San Francisco, hyra en cab och köra HWY1 till LA och sedan via Las Vegas tillbaka till SF men det
är inget som ens finns i något beslutsförfarande ännu.

Tänkte gå i pension om drygt fem år (vid 62 år och tre månader), kanske dollarn är bättre då... :shock:

Lycka till om det blir av, blir säkert fantastiskt!
Senast redigerad av Coolvette den 12 maj 2017, 23:31, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor

Inlägg av SS440-80 »

Men du Micke... inte behöver du planera så hemskt mycket :wink: Du kan ju ta Riksväg 66 ifrån Västerås ända upp till norska gränsen vid Granfjällstöten :D

Du kommer att passera historiskt betydande platser som Mini-Finland i Smedjebacken, ASEA-filialen i Ludvika, härliga mc-kurvor vid Malingarna mellan Grangärde o Björbo... röda stugor och lador i västerdalarna ända upp till Transtrand (åker du vecka 29 så kan du stanna till i Malung på dansbandsveckan) Vägen upp mot Fulunäs längs Västerdalälven är sådär smal och kurvig som ni riktiga skinnknuttar gillar :bike_pedalare: kanske lite ojämn i asfalten, men med bra däck och bra reaktionsförmåga så är inte det något problem :P
I Fulunäs kan det vara värt att stanna till och vara lite historisk, här finns krigshistoriska minne att kika på från det stora kriget för ca 75 år sedan. Bunkrar och stridsvagnshinder m.m
Tyvärr så slutar 66:an när du gasat dig förbi avfarten till Stötens fjällanläggning och du passerar gränsen till Norge [motorbike]

Men man kan ju alltid ta 66:an tillbaka också, hela äventyret kommer ju i repris då fast i omvänd ordning mistick_yes.gif
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

SS440-80 skrev: Vägen upp mot Fulunäs längs Västerdalälven är sådär smal och kurvig som ni riktiga skinnknuttar gillar :bike_pedalare: kanske lite ojämn i asfalten, men med bra däck och bra reaktionsförmåga så är inte det något problem :P
Plockar man fram motstyrningstekniken där så kommer det gå galant...
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

Hynboholm skrev:
SS440-80 skrev: Vägen upp mot Fulunäs längs Västerdalälven är sådär smal och kurvig som ni riktiga skinnknuttar gillar :bike_pedalare: kanske lite ojämn i asfalten, men med bra däck och bra reaktionsförmåga så är inte det något problem :P
Plockar man fram motstyrningstekniken där så kommer det gå galant...
Ett par rejäla motjuck också så blir resan underbar..
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor

Inlägg av SS440-80 »

Säcken skrev: Ett par rejäla motjuck också så blir resan underbar..
Motjucken kan man ju få till på dansbandsveckan i Malung [high5]
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

SS440-80 skrev:Men du Micke... inte behöver du planera så hemskt mycket :wink: Du kan ju ta Riksväg 66 ifrån Västerås ända upp till norska gränsen vid Granfjällstöten :D

Du kommer att passera historiskt betydande platser som Mini-Finland i Smedjebacken, ASEA-filialen i Ludvika, härliga mc-kurvor vid Malingarna mellan Grangärde o Björbo... röda stugor och lador i västerdalarna ända upp till Transtrand (åker du vecka 29 så kan du stanna till i Malung på dansbandsveckan) Vägen upp mot Fulunäs längs Västerdalälven är sådär smal och kurvig som ni riktiga skinnknuttar gillar :bike_pedalare: kanske lite ojämn i asfalten, men med bra däck och bra reaktionsförmåga så är inte det något problem :P
I Fulunäs kan det vara värt att stanna till och vara lite historisk, här finns krigshistoriska minne att kika på från det stora kriget för ca 75 år sedan. Bunkrar och stridsvagnshinder m.m
Tyvärr så slutar 66:an när du gasat dig förbi avfarten till Stötens fjällanläggning och du passerar gränsen till Norge [motorbike]

Men man kan ju alltid ta 66:an tillbaka också, hela äventyret kommer ju i repris då fast i omvänd ordning mistick_yes.gif

slider_score.gif
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Coolvette skrev: Tänkte gå i pension om drygt fem år (vid 62 år och tre månader), kanske dollarn är bättre då... :shock:

Tack Ingvar ! Jo det bara måste bli av och nu när tanken är född och slog rot med oväntat stark kraft så måste det bli nästa år.

Det gör du rätt i som planerar för tidigare i pension. Vad bra att du har samlat SAS-poäng och du får ju även se och uppleva mycket på dina resor i jobbet. Det du t.ex. visade från kanalkusten i Frankrike var mycket intressant och trevlig att se. Det kanske kommer fler reportage? :)
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

erlan skrev:snacka om att ha en dålig dag på jobbet :shock:

http://www.expressen.se/motor/bilnyhete ... skadades-/" onclick="window.open(this.href);return false;

erlan

Det får man nog säga, dessutom så åkte de i diket längs raksträckan... :roll:
Bild

/ P
Användarens profilbild
ZVEZDA M50

Inlägg av ZVEZDA M50 »

Usch ja, det jävla diket...
Tack o lov att man aldrig parkerat där!
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

Micke S skrev:
Coolvette skrev: Tänkte gå i pension om drygt fem år (vid 62 år och tre månader), kanske dollarn är bättre då... :shock:

Tack Ingvar ! Jo det bara måste bli av och nu när tanken är född och slog rot med oväntat stark kraft så måste det bli nästa år.

Det gör du rätt i som planerar för tidigare i pension. Vad bra att du har samlat SAS-poäng och du får ju även se och uppleva mycket på dina resor i jobbet. Det du t.ex. visade från kanalkusten i Frankrike var mycket intressant och trevlig att se. Det kanske kommer fler reportage? :)
Just att följa Route66 "den rätta riktningen" (från Chicago till LA) är ju en ikonisk grej som många drömmer om.

Vid gränsen mellan Tennessee och North Carolina finns en kortare vägsträcka som kallas Deals Gap eller Tail of the Dragon.
Det rör sig om omkring 300 kurvor på knappt 2 mil i bergsmiljö, kallas den bästa vägsträckan i USA.
Då jag körde Ducati, som ju är utpräglade kurvätare snarare än speedkula, var jag övertygad att jag skulle åka över och köra den sträckan.
Det stannade vid en tanke... slider_anon.gif

Mina resor i jobbet är tyvärr fokuserade på just jobb, mycket flygplatser och hotellrum, mindre ofta någon direkt sightseeing, tyvärr.
Jag var i TelAviv sommaren 2014, precis då Hamas trappade upp offensiven och skickade in missiler så vi fick avbryta jobbet ett par gånger en dag och gå i skyddsrum men det var mest av säkerhetsskäl, inget spännande men klart annorlunda och en ny erfarenhet.

Sedan var det ju besöket i Normandie sommaren 2015 då jag fick möjlighet att besöka området för landstigningen på D-Day.

I övrigt är det mycket transport, förra sommaren körde jag upp över Gotthardspasset, drygt 2100 M.Ö.H. meters bilväg om jag minns rätt, istället för att köra genom tunneln, häftig utsikt kan man påstå... 8)

Jag har ju en massa foto, får väl se till att göra något reportage av dom...

Som sagt, se nu till att komma iväg, det blir en massiv resa med mängder av intryck.
HSE

Inlägg av HSE »

Det jag gillade med att resa i tjänsten var att man hade betalt för att göra det och till och med kunde gå med vinst om man snålade med traktamentet :lol: Viss skillnad mot om man åker som privatperson :wink:
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Såg den här på Stellan Egelands blogg, kom att tänka på Fatchance av nån anledning... :lol:
Bild
Skriv svar