Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av T M »

zappafan skrev:Eftersom man har det där j.. artros i lederna fick man ju tipset om Nyponpulver skulle kanske hjälpa, köpte en burk med kapslar som skulle tas tre/ggr per dag, hjälper väl litegrand åsså kanske det är nyttigt med c-vitaminer & sånt... :wink: men burken är ju inte billig nästan 300:- & räcker i en dryg månad då var det en på jobbet som sa, tok köp en hink på Hööks istället samma pris men i lös form, blanda i käk eller ta i ett glas vatten en gång/dag , det svåra är mängden :hmm: men jag tror normalt aktiv häst blir lämpligt... :lol:
Är i samma sits med min artros
Kör med nyponte/soppa, provivan tål jag pga laktos into
nypon.jpg
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Hasse skrev:Funkar verkligen sånt där "hälsokost"? hmm, kanske man ska prova en sån å kolla om det funkar på min reumatism.
Tror förvisso inte på att det blir nåt resultat men det finns väl lite vitaminer i det som ju kan vara bra om inte annat :wink:
Dom jag pratat med är det väldigt olika, en del tycker det gör skillnad, andra ingen, prova ett par veckor då ska man "känna" skillnad... 8)
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Tips för reumatiker är att minska avsevärt på det röda köttet. Fisk och medelhavskost hjälper till att hålla inflammationen i schack. Speciellt viktigt eftersom RA- och AS-patienter ofta får inflammation i artärer och vener också.
https://www.reumatikerforbundet.org/akt ... ka-vi-ata/" onclick="window.open(this.href);return false;
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Raketsport skrev:Tips för reumatiker är att minska avsevärt på det röda köttet. Fisk och medelhavskost hjälper till att hålla inflammationen i schack. Speciellt viktigt eftersom RA- och AS-patienter ofta får inflammation i artärer och vener också.
https://www.reumatikerforbundet.org/akt ... ka-vi-ata/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bra tips ! Hustrun äter inte kött alls efter att hon fick reumatiska besvär och håravfall när hennes bror gick bort alldeles för tidigt. Det blev tydligen en superstress. Det är många år sedan och hon testade då att sluta med kött och äter fuskkött av Corn istället. Så hon är inte fullblodsvegetarian utan äter allt utom kött. Det blev mycket lyckat och alla besvär upphörde och har inte kommit tillbaka. :)
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Micke S skrev:
Raketsport skrev:Tips för reumatiker är att minska avsevärt på det röda köttet. Fisk och medelhavskost hjälper till att hålla inflammationen i schack. Speciellt viktigt eftersom RA- och AS-patienter ofta får inflammation i artärer och vener också.
Bra tips ! Hustrun äter inte kött alls efter att hon fick reumatiska besvär och håravfall när hennes bror gick bort alldeles för tidigt. Det blev tydligen en superstress. Det är många år sedan och hon testade då att sluta med kött och äter fuskkött av Corn istället. Så hon är inte fullblodsvegetarian utan äter allt utom kött. Det blev mycket lyckat och alla besvär upphörde och har inte kommit tillbaka. :)
Jag äter bara fisk/skaldjur, ägg och laktovegetarisk när jag är hemma, men på resande fot slinker det ner en och annan hamburgare och köttbit. Det blir enklast så. Jag tycker ändringen av matvanorna har hjälpt mig att må bättre i kombination med rätt medicin förstås.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Det skiljer ju lite på reumatiska sjukdomar, mina leder sväller ju inget utan är bara ont, kollade med blodprov om jag hade förhöjt värde på "nåt" (minns inte vilket värde..) men det var inom det normala... :not_a_clue: ,så det enda dom rekommenderade var äta värktabletter... :(
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

zappafan skrev: äta värktabletter... :(
Vad har du för karameller? Är det nåt NSAID liknande (inflammationshämmande)
Fy fan vilket berg med klubbor jag käkat senaste 35 åren :roll: Har provat vara utan många gånger men det går inte..
Har lite svårt å tro att jag ska bli frisk med att sluta äta kött. Å hälsokost å sånt är jag också skeptisk till att det ska vara så fantastiskt.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Hasse skrev: Har lite svårt å tro att jag ska bli frisk med att sluta äta kött. Å hälsokost å sånt är jag också skeptisk till att det ska vara så fantastiskt.
Nä, frisk blir du aldrig :wink: men skämt å sido. De funkar framförallt som hjälp mot inflammationer i kärl. Kolla hjärtpatienters kost, reumatiker löper mycket högte risk för hjärt- och kärlkomplikationer.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Raketsport skrev: Nä, frisk blir du aldrig :wink:
Nu pratade jag om det fysiska defekterna... :wink:
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Åt Pronaxen ett tag men jag vet inte om jag tyckte det hjälpte så mycket... :sorry: (nu tar jag ingenting..)
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Du borde få bättre 60-fots tider efter att ha slutat med medicinen om inte naturen har spelat ett spratt :wink:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

60-fots tider? vad var det nu det va igen.... :mrgreen: :wink:
Bild
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor

Inlägg av T M »

:twisted:
Kollade på svt 2's program Vinna eller dö, handlar om Isle of man TT
Repris tv 1 7/6 23 05 & 8/6 14 30

Dessutom visar svt 2 Guy Martin på båge genom Indien i två avsnitt med början 12 50

https://en.wikipedia.org/wiki/Guy_Martin" onclick="window.open(this.href);return false;

Bild

Hittade dokun på tuben

HSE

Inlägg av HSE »

Volvo Vöx har jag missat tills nu... http://www.expressen.se/motor/englands- ... sk-amazon/" onclick="window.open(this.href);return false;
HSE

Inlägg av HSE »

T M skrev:
zappafan skrev:Eftersom man har det där j.. artros i lederna fick man ju tipset om Nyponpulver skulle kanske hjälpa, köpte en burk med kapslar som skulle tas tre/ggr per dag, hjälper väl litegrand åsså kanske det är nyttigt med c-vitaminer & sånt... :wink: men burken är ju inte billig nästan 300:- & räcker i en dryg månad då var det en på jobbet som sa, tok köp en hink på Hööks istället samma pris men i lös form, blanda i käk eller ta i ett glas vatten en gång/dag , det svåra är mängden :hmm: men jag tror normalt aktiv häst blir lämpligt... :lol:
Är i samma sits med min artros
Kör med nyponte/soppa, provivan tål jag pga laktos into
nypon.jpg
Jag äter Glukosamin, det hjälper för min dåliga rygg även om det egentligen är till för Atros i knän. https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Sta ... -knaleden/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar