Ang. flyktingar och alla andra i världen som far illa, tycker jag det verkar som att vi försöker torka upp vattnet på golvet först, istället för att först stänga av kranen.
Jag menar att det naturligtvis finns en orsak till att folk väljer att sticka hemifrån, den orsaken/det problemet borde vi lösa i första hand! Vi borde satsa på , och försöka se till, att alla kan bo och leva i sitt hemland där dom flesta av oss människor ändå vill vara oavsett var vi kommer ifrån.
På tv igår, i en debatt om invandringen, påstods det att för att klara den nuvarande befolkningsökningen skulle vi behöva bygga ett nytt Göteborg varje år för att klara bostadsbehovet.

Om vi nu mot förmodan skulle göra det, hur skulle det samhället se ut? på Nya efterlyst på burken i går kväll var det ett reportage om Tensta (nära Hjulsta där jag är uppvuxen

där berättades de om de problem som fanns där, jag undrar om det är någon i Världen som tycker att det är en bra stadsdel och en plats för trygghet och framtidstro.
Jag ser det som ett stort misslyckande och en förvaringsplats för invandrare som vi helt misslyckats med att ta hand om, en av alla skamfläckar vi har och som antagligen räknas som omöjliga att få bukt med.
Ett område som jag gissar att ingen normal svensk skulle komma på tanken att vilja bosätta sig på/i med sin familj.
Det kan inte jag eller nån annan liten ensam invånare ansvara för, det måste våra politiker ta hand om åt oss.