Sida 44 av 397
Re: övrigt
Postat: 20 nov 2016, 01:59
av marklundt
Varför har bilar vindrutor ?
Re: övrigt
Postat: 20 nov 2016, 02:06
av marklundt
Var det plant där zyndappen körde 162 och hade denne medvind ? Körde zyndappen åt båda hållen i samma hastighet ?
Re: övrigt
Postat: 20 nov 2016, 08:30
av Micke S
marklundt skrev:Varför har bilar vindrutor ?
Läs och begrunda.
Re: övrigt
Postat: 20 nov 2016, 13:51
av marklundt
micke.s din moppe kan bli lika snabb om du växlar upp den .
hade zyndappen som gjorde 162km/h expansions kammare ?
är svaret nej så kan du montera expansions kammare och köra ifrån den där zyndappen som gjorde 162km/h ?
montera en liten kåpa fram så din moppe blir mer aireodynamisk och slätare däck,gör framskärmen lite kortare så luftmotståndet minskar och montera luffarturbo på luftfiltret och försök få tag på oktanbooster och värmetal 10 på tändstiftet med ring elektrod och mitt elektrod i rent guld ngk br10 egv ,e:et står för lång gänga på tändstiftet .passar det så kan du få ännu högre varvtal än han som körde 162km/h ?
är det ett bra förslag?

montera gärna ett avgassystem från en yzr 125r om det passar på din moped .
yamaha yzr85 r har minst 32hkr i motoreffekt.
tm: hel_cross 125 har 40hkr .
försök motera 125c.c cylinder på din zyndapp om det går och svänghjul så kanske du får mer och köra med än han.
är det ett dåligt förslag ?
annars monterar du zyndapp ks 125:s vätskekylda motor och växellåda och kör i från den där zyndapp ks 50 med 80 cubiks trim ,bara ramen håller ?zyndapp
Re: övrigt
Postat: 20 nov 2016, 14:52
av Micke S
Utmärkta förslag !
Re: övrigt
Postat: 20 nov 2016, 15:43
av blyfot
marklundt skrev:
yamaha yzr85 r har minst 32hkr i motoreffekt.
Nja, det håller jag nt mä om, snarare runt 24hkr
Re: övrigt
Postat: 20 nov 2016, 20:37
av fatchance
Micke S skrev:Utmärkta förslag !
Fanken! Du blir livsfarlig inför Backtävlingssäsongen 2017 Micke!
Få förunnat att få riktiga experttips!

Re: övrigt
Postat: 20 nov 2016, 20:50
av Micke S
Ja det var hyggligt av Thord att dela med sig av utmärkta tips.
Det kritiska är alltså ramen, så man får verkligen hoppas att den håller fram till finalen och inte ger sig på en kvalrepa

Kan ju hålla igen lite då förstås.
Re: övrigt
Postat: 20 nov 2016, 21:02
av fatchance
En bit H-balk, kanske modell järnvägsräls mellan sving och styrhuvud. Och du är "hemma"!
Glöm inte att det ska vara på båda sidorna.

Re: övrigt
Postat: 20 nov 2016, 21:52
av Micke S

Tack Stefan men jag avvaktar vad Marklund kan tänkas komma med för tips.

Re: övrigt
Postat: 21 nov 2016, 11:50
av blyfot
Micke S skrev:Ja det var hyggligt av Thord att dela med sig av utmärkta tips.
Det kritiska är alltså ramen, så man får verkligen hoppas att den håller fram till finalen och inte ger sig på en kvalrepa

Kan ju hålla igen lite då förstås.
Lyckost där
Jag hade gärna fått lite konkreta stalltips på hur jag ska få min Puch Dakota till 160+
Jag vill att det ska se original ut också så max 15mm bing förgasare och cigarrdämpare är ett krav.
Re: övrigt
Postat: 22 nov 2016, 16:26
av marklundt
Själv kör jag bara en light trimmad yamaha dt50r och trimmet är bara en höjd nål som kan återställas till mitten läget igen
Re: övrigt
Postat: 23 nov 2016, 14:39
av marklundt
blyfot skrev:Micke S skrev:Ja det var hyggligt av Thord att dela med sig av utmärkta tips.
Det kritiska är alltså ramen, så man får verkligen hoppas att den håller fram till finalen och inte ger sig på en kvalrepa

Kan ju hålla igen lite då förstås.
Lyckost där
Jag hade gärna fått lite konkreta stalltips på hur jag ska få min Puch Dakota till 160+
Jag vill att det ska se original ut också så max 15mm bing förgasare och cigarrdämpare är ett krav.
Det går att förse puch dakotan med brytarlös tändning enligt tidningen moped i alla fall och det har funnits hög komp topplock om du inte redan har det ?
Re: övrigt
Postat: 23 nov 2016, 15:03
av marklundt
Det skulle vara ett glödstift för 50c.c .men.då har man 2 problem .hur stänger man av motorn och vevstaken håller inte för varven på som mest 33.000rpm ?
Re: övrigt
Postat: 23 nov 2016, 20:19
av Micke S
Motorn stänger du av genom att strypa bränsletillförseln och motorn kommer inte att varva speciellt mycket mer än innan med glödstift. Men är du beredd att konvertera till Metanoldrift som krävs för glödstiftsmotorer och gärna med tillsats av Nitometan så kan tomten leverera en glödstiftsadaper som passar på Dt50r. Men vänta dig inga astronomiska effektökningar. Det ger lika mycket eller mer att ta bort avgaspluggen och är mindre riskfyllt.