Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 06 aug 2014, 11:53
.......
Allt om veteranmopeder!
https://forum.raketsport.com/
Visst finns det intresse att följa en vedklyvs förvandling. Bilder - javisst, we love pics.56:an skrev:Det kan nog hamna en och annan bild här under arbetets gång om nån är intresserad och följa det![]()
Få se när jag kan komma igång, egentligen borde den vara färdig precis nu
Påskjutet påverkade bromsvajern lite väl sent. Därför var man tvungen att ha väldigt lite vajerspel för att den skulle gå genom besiktningen, med resultat att backarna inte släppte som de skulle när man backade. Upptäckte att det var nåt lurt när jag tog över kärran efter farsan och renoverade den. Flyttade fram(kapa och svetsa) nån liten klack några centimeter så funkade det helt perfekt...56:an skrev: Nåt jag fick ändra som jag minns var att jag schimsade hjullagren efter som det är spårkullager iställer för koniska rullager som förstås varit bättre. Annars är axeln jättebra, det är en Pietz trekantig som inte rostar fast som de tidigare fyrkantiga gjorde.
Vad är det för nåt på din broms som du byggt om?
Du har inte funderat på personlig registeringsskylt ?56:an skrev:![]()
Smart idéPatrik skrev:Du har inte funderat på personlig registeringsskylt ?
http://www.transportstyrelsen.se/personligskylt
/ P
Samma problem på min ÅTM biltransportCalleberg skrev: Påskjutet påverkade bromsvajern lite väl sent. Därför var man tvungen att ha väldigt lite vajerspel för att den skulle gå genom besiktningen, med resultat att backarna inte släppte som de skulle när man backade. Upptäckte att det var nåt lurt när jag tog över kärran efter farsan och renoverade den. Flyttade fram(kapa och svetsa) nån liten klack några centimeter så funkade det helt perfekt...
Brukar du backa på hemvägen då?Braxmatte skrev:, då duger det åt dom men det går inte att backa
Sen släpper jag på stången innan jag åker hem
Men nu är du stor och vid stadd kassa...56:an skrev: Tänk att man aldrig kan sluta så här har det varit ända sen jag var liten![]()