Kolla, det här har jag köpt!!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Jag skojade till det bara - jag tror nog att dom däringa maxi kommer att ge dig några roliga stunder - roligaste stunden blir nog den dagen då du
vinkar av den nya ägaren till dina maxi :wink:
Jag är tveksam MEN det ska ju tydligen gå att få bra fart på dom och jag vet att jag blivit frånåkt av några gamla rishögar till Maxi några gånger... :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till köpet!

Underskattad, driftsäker moped som man kan få till billigt pris.
Och mycket trimsatser också.
Lycka till! <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->går mycket bra att trimma.

Plugga ur
jacka 10 mm
15 drev fram
effektblås
rensa insugsdämparen på allt borra extra hål överallt trä på en nylon strumpa så den inte dra i sig för mycket skit
hitta rätt munstycke då den nu får för mycket luft
köp ett insugsrör 15 mm

denna setup gav mig 55 kmh 65 i medvind :twisted:

gasaren behöll jag en 13mm <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är inte främmande för att köpa en Maxi till sommaren :roll: skulle passa frun bra också (som inte vill ha växlar <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Lasse väss skrev:Jag är inte främmande för att köpa en Maxi till sommaren :roll: skulle passa frun bra också (som inte vill ha växlar
har nog en å sälja till dig Lasse om du är intresserad.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Lasse väss skrev:Jag är inte främmande för att köpa en Maxi till sommaren :roll: skulle passa frun bra också (som inte vill ha växlar
Gör det du. Men se till så hon slipper åka 30-35 i alla fall. :wink:

http://www.trimbutiken.se/kompletta-trimkit/komplett-trimkit-athena-puch-trim-puch-maxi-70-cc.html <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
mallgroda

Inlägg av mallgroda »

Hasse skrev:
BjörnK skrev:Vad kan du berätta om dessa avgassystem, Hasse?
Just dom jag köpt är beräknade efter Athenas Supertherm "70"cc, oportad till lätt portad. Till dom finns det varianter,
mina är gjorda för bra bottenstyrka, lämplig till 3vxl med mycket drevning. Nu ska jag ha dom på en 4 och en 5vxl men
jag tog den varianten ändå då jag prioriterar en bra åkbarhet.

Men jag är inte rätt man och snacka om detta, jag har aldrig sysslat med avgaspipor utan ring till Racepipe om du vill ha svar på eventuella funderingar.
Jag är i alla fall väldigt nöjd med både passform,utseende och detaljfinish.
Köpte ett sådant avgassystem förra året till min Dakota. Man får vad man betalar för. Perfekt byggt efter mina behov och porttider. Värdesatte också bottenvrid och åkbarhet före toppefekt. En athena 70 cc cylinder, 4 växlad motor, 21 mm Dellorto förgasare och kokusan tändsystem

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte en ny "moped" idag. En yamaha dt80cc LC (vattenkyld).

fint skick, dock med supermotard däck / hjul på, samt bytt gaffel, så han var lite obehaglig på snö / is. Men startar kanonlätt, och går fint. tyst och fint.

Blir en trevlig hoj mot våren. kommer upp bild senare. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mefipallina_yahoo.gif

http://www.tradera.com/forgasare-1-auktion_100701_147899300 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Grattis
Har du grejorna som saknas till Encarwin så var det väl en bra affär <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

Braxmatte skrev:
Grattis
Har du grejorna som saknas till Encarwin så var det väl en bra affär
Det ska väl inte skilja så mycket mot dom vanliga. Trottelfjäder är ju inge svårt och det ska ju inte vara någon nål i dom och lock har jag. munstycke ska jag också ha och flottören fanns. Däremot är jag osäker om det är samma trottel i dom som h9 eller liknande. Sålde ju den sista encarwi trotteln jag hade då jag inte skulle ägna mig åt encarwi längre :oops:. Men en kl7:a måste man ju ha! har velat ha en länge och äntligen kom det fram en på tradera. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade span på den där också, men iddes inte då jag var osäker på just trotteln. Hade en sån KL7 en gång i tiden och har för mig den var större.
(sen skiljer ju trotteln mellan t.ex H9 och S65, Hva o Ilo alltså, är annorlunda hur den ligger an mot spridningsmunstycket).

Men får du till den så är det ju ett klipp :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

Amarace skrev:Jag hade span på den där också, men iddes inte då jag var osäker på just trotteln. Hade en sån KL7 en gång i tiden och har för mig den var större.
(sen skiljer ju trotteln mellan t.ex H9 och S65, Hva o Ilo alltså, är annorlunda hur den ligger an mot spridningsmunstycket).

Men får du till den så är det ju ett klipp :)
Jag får tillkalla KL7 mannen PO-Åberg om reservdelar om jag skulle sakna. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska du rent börja Köra moped? :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag "råkade" jag köpa en komplett casalmotor med tillhörande hjul :oops:

Ruskigt fina hjul, fälgbanor i aluminium, stora trummor med dubbelnocksbroms :)

Till motorn följde originalcylle och topp med vid sidan av, noterade att det satt en förgasare på men tänkte inte mer på det utan slängde in det i bilen. Döm om min förvåning när jag kom hem och såg att det var en 17bing 8)
Komplett förutom choke-sliden.

Med 10mm jackad kolv, ett försök till att borra upp innsuget (tog stopp vid pluggen) och en 17bing så kan den inte ha gått så väldans bra :roll:

Betalade 1500kr för kalaset, bra eller ej så är jag nöjd.

En bild eller två kan jag väl bjuda på också:

Bild
Bild

Hjulen blir nog fina efter isärplockning och lite blästring :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar