Micke S skrev:
En gissning är att den i posten ovan är bra mycket mer värd (75 ?) även om man inte säljer en fin hoj som har övertagits av en släkting.
Laddningen borde vara lätt att fixa genom att putsa av kollektorn, byta kol i generatorn och se över kablage och kontakteringar. Laddrelät bör också få en översyn med putsning av kontakter,
Visst är dom vackra!
Problemet är hitta delar. Även nått så basic som packningar är omöjligt att få tag i och måste göras själv..
Det påverkar nog tyvärr priset också..
Så runt 40 kanske jag skulle kunna få om jag ville sälja den.
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Så här såg den ut som jag skulle få för 20 och gubbarna hade bud på 25 och 30 från utlandet. Jag tror inte att de bluffade om buden och den försvann direkt efter att jag hade tackat nej. Senare köpte jag den gamla slitna Puch 200 hojen för 10 och den är komplett och fungerande. Jag föll för det skabbiga utseendet på Puchen
Bilagor
8552296113.jpg (45.89 KiB) Visad 3524 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018