Min snöslunga går på diesel så förgasare slipper jag iaf.frippegubben skrev: frusna fingrar och skruvat på igensatta förgasare och annat dret, och tappat skruvar i snön medan bensinen flödar över åt alla håll...
Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Då får du se upp med algblomning i bränsletanken. Skämt åsido så är den nya Dieseln med bio inblandning ett problem när den står för länge i tanken 

Har inte haft något problem med det ännu iaf men slog i en skvätt "ogräsmedel" från Redline senast i våras tror jag.HSE skrev:Då får du se upp med algblomning i bränsletanken. Skämt åsido så är den nya Dieseln med bio inblandning ett problem när den står för länge i tanken
Nu har jag en mack med HVO100 inom räckhåll så jag ska köra på det hädanefter.
Mvh Patrik
-
Har köpstopp men lova kompisen att köpa av honom detta om han lessna. Det är ett på börjat bygge med derbi senda motor ska fortsätta detta bygge.
Så var man en Yamaha rikare! (eller fattigare, inte vet jag
)
En vän till mig skulle göra sig av med sin Yamaha DT50, eftersom han inte hade plats till den, den hade stått ute många år och nu var han trött på den.
Så jag köpte den av honom
Inget superskick, den har som sagt stått i många år och var rättså ihoprostad på sina ställen.
Men vi var och hämtade den igår, och förutom själva mopeden följde med en extra ram, och en låda med alla delar som inte satt på mopeden och lite till (bland annat en ny kedja, nya packningar, en NOS överdimensions kolv, och en 7,5 hk cylinder
) Nycklar och originalverktyg också! Så tekniskt sett är ju mopeden komplett.
Så nu har jag oljat upp den riktigt och fixat med den, Bakbromsen är inte bra, den hänger sig, men frambromsen är väldigt bra!
Motorn gick runt, men han sa att där inte var någon gnista på den, och när vi tittade i gårkväll så var där mycket riktigt ingen gnista. Men nu när jag själv körde upp där idag så såg jag ett litet reglage som stod på "off", när man då vred detta reglage till "run" så var där helt plötsligt gnista också!!!
Så jag kickade runder lite utan någon bensin, men skulle sedan smörja kolven tyckte jag, så jag sprutade in lite smörj genom avgasporten och kickade runder lite... Då tusan tände motorn på oljan och smattrade igång
Bara i någon sekund för sen var ju oljan slut, men det ger ju hopp!
Den extra ramen:
Alla övriga delar förutom 7,5 cyllen:
Fick förlita mig på min pålitliga Puch Maxi för att ta mig upp till verkstan
Kan ni gissa vad DT50:an kostade? 

En vän till mig skulle göra sig av med sin Yamaha DT50, eftersom han inte hade plats till den, den hade stått ute många år och nu var han trött på den.
Så jag köpte den av honom

Men vi var och hämtade den igår, och förutom själva mopeden följde med en extra ram, och en låda med alla delar som inte satt på mopeden och lite till (bland annat en ny kedja, nya packningar, en NOS överdimensions kolv, och en 7,5 hk cylinder

Så nu har jag oljat upp den riktigt och fixat med den, Bakbromsen är inte bra, den hänger sig, men frambromsen är väldigt bra!
Motorn gick runt, men han sa att där inte var någon gnista på den, och när vi tittade i gårkväll så var där mycket riktigt ingen gnista. Men nu när jag själv körde upp där idag så såg jag ett litet reglage som stod på "off", när man då vred detta reglage till "run" så var där helt plötsligt gnista också!!!

Så jag kickade runder lite utan någon bensin, men skulle sedan smörja kolven tyckte jag, så jag sprutade in lite smörj genom avgasporten och kickade runder lite... Då tusan tände motorn på oljan och smattrade igång

Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...
/Erik
/Erik
Med tanke på omständigheterna och du verkar väldigt nöjd gissar jag på någonstans runt 1500 

-
Kul den gick igång så lätt!
Ett lite råd, fyll inte tanken innan du försäkrat dig om bensinkranen är tät.
Gissa hur jag vet... inge kul ha den doften i garaget
Priset? Då gissar jag på 300:-
Yamaha Dt är inte värda sin vikt i guld som Zündapp tycks vara.
Ett lite råd, fyll inte tanken innan du försäkrat dig om bensinkranen är tät.
Gissa hur jag vet... inge kul ha den doften i garaget

Priset? Då gissar jag på 300:-

Yamaha Dt är inte värda sin vikt i guld som Zündapp tycks vara.
Blå/vit Monark 1209
Hmm, du läste min gamla tråd TolvNollNio?
Men jo, 300 spänn gav jag för allt ihopa
Ingen aning om vad dem egentligen är värda, men 300 måste väll vara OK?!
Bensinkranen måste bytas ändå för den sitter fast, så det ska nog inte vara någon fara.

Men jo, 300 spänn gav jag för allt ihopa

Bensinkranen måste bytas ändå för den sitter fast, så det ska nog inte vara någon fara.
/Erik
/Erik
Ja det ska väl inte gå att klaga på, hade en gissning på 500:- men skrev ju inte något.HVA59 skrev:
Men jo, 300 spänn gav jag för allt ihopa.
Mvh Patrik
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
300 är ett fynd! Hade väl gått för någon tusenlapp på blocket om den sålts som att den inte startar.
Kul att den hoppade igång så lätt
Kul att den hoppade igång så lätt

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Jajjamen! En trevlig överraskning 

/Erik
/Erik
Konstaterade att en fjäder gått av då det knäppte å höll på när jag svängde,
på två ställen dessutom:

Så jag köpte mig nya fjädrar och fjäderben:

/ Patrik
på två ställen dessutom:

Så jag köpte mig nya fjädrar och fjäderben:

/ Patrik
Det där känner jag igen, haft 8 fjäderbrott på mina bilar de sista 10 åren. Bytte framfjädrarna på min senaste bil för två veckor sedan. De höll i alla fall 16 K mil. På SAAB jag hade för 10 år sedan höll de ungefär 10 K mil, fick byta två gånger på den bilen....
hade lätt kunnat gett 1500 för dtn ;) grattis!
Black Sabbath´s Warpig, vad annars?
Tack! Jag ska upp och meka lite med den i helgen nu när jag har tidWarpig skrev:hade lätt kunnat gett 1500 för dtn ;) grattis!

/Erik
/Erik