Politiken i Sverige

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av HSE »

Fin verkstad! Där klarar du en hel del jobb...
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Tack HSE ! När våren kommer får det även bli lite mer engagemang i trädgårdsgörat. Inte på samma nivå som du gör men i alla fall så att man slipper skämmas eller åtminstone blir hjälpligt nöjd själv. Det finns potential för förbättringar där :shock:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

Super very nice verkstad du har Micke S och bättre får du troligen... slider_score.gif

Själv ligger jag efter med städning och att röja undan skrot och bröten... :cry:

Varje höst göra en stor röjning i garaget och spola rent + städa till 110%. Men har
tyvärr missat det 2grr nu. Tillägas måste är att jag ej har vatten vinter tid då så
det måste göras innan temp går över minus strecket.

Arbetat i November 2år i rad nu då hinner jag tyvärr ej med, ej bra att spola med
vatten då det fryser, ledningar mm.. :!: Plus att ingen värme på slagen när jag inte
är hemma och kan vara i garaget... :wink:
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

TolvNollNio skrev:Fördelen med såna här forum brukar vara att trådar av detta slag inte existerar, ej heller finns det reklam!
Kan man inte få nog av dessa saker (som Sachsmaster?) rekommenderas då att slå på TV:n där det är obegränsat med sån skit.
Man behöver ju inte läsa, det är faktiskt frivilligt. :)
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
sachsmaster

Inlägg av sachsmaster »

slider_score.gif slider_score.gif slider_score.gif

å inte måste man inte skriva heller det är ju också ganska frivilligt :mrgreen:
  • Bild
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

TolvNollNio skrev:Fördelen med såna här forum brukar vara att trådar av detta slag inte existerar, ej heller finns det reklam!
Kan man inte få nog av dessa saker (som Sachsmaster?) rekommenderas då att slå på TV:n där det är obegränsat med sån skit.
Vad menar du och hur? :?
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

billykid skrev: Själv ligger jag efter med städning och att röja undan skrot och bröten... :cry:
Ja det är lätt att det blir så och man blir ju både hemmablind och lat. En lösning då kan vara att möblera om och kasta en massa skräp så får man städat på köpet. Ungefär som när man ska rusta ett rum, det är bara att blåsa ur hela skiten om det ska bli bra. Sedan går tiden och efter några år är det som vanligt igen :shock: Speciellt om man har ett arbete som måste skötas och kommer hem och är seg på kvällen. Då orkar man bara med sådant som är roligt och lätt.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

Micke S skrev:
billykid skrev: Själv ligger jag efter med städning och att röja undan skrot och bröten... :cry:
Ja det är lätt att det blir så och man blir ju både hemmablind och lat. En lösning då kan vara att möblera om och kasta en massa skräp så får man städat på köpet. Ungefär som när man ska rusta ett rum, det är bara att blåsa ur hela skiten om det ska bli bra. Sedan går tiden och efter några år är det som vanligt igen :shock: Speciellt om man har ett arbete som måste skötas och kommer hem och är seg på kvällen. Då orkar man bara med sådant som är roligt och lätt.

Så sant så.... thumb_up
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

kejsaren skrev:
Vad menar du och hur? :?
Frågan kvarstår mannen? :hmm:
sachsmaster

Inlägg av sachsmaster »

han bara försvann :sorry:
  • Bild
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

sachsmaster skrev:han bara försvann :sorry:
Det brukar ju du 56:an också göra när frågorna blir jobbiga... :mrgreen:
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

fatchance skrev:
sachsmaster skrev:han bara försvann :sorry:
Det brukar ju du 56:an också göra när frågorna blir jobbiga... :mrgreen:
HA!! har du också märkt det? :mrgreen:
Jag har Inte märkt att herr Sachsmästare gör så, men en del andra brukar "mörka" när det hettar till :mrgreen: :mrgreen:
Anar jag att 56:n har bytt alias till Sachsmästaren?? :shock:
Det förklarar en del i så fall. staff_shutup9ou.gif

:D :D
HSE

Inlägg av HSE »

Fick kuvertet med 2016 år pension, får 457 kronor mer i månaden efter skatt :| Får vara glad för det lilla, kunde varit en sänkning...
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Det är inte alls någon dålig ökning för en pension. Många som har ett vanligt jobb fick inte mer i påslag 2015 och just nu är ju inflationen låg så det kanske inte äts upp av prisökningar.

Jag ser med spänning fram mot hur det blir för mig. Hur pass bra kommer det att visa sig att prognosen på https://www.minpension.se/ stämmer och kommer det att komma i fas på en gång från de olika bolagen? :? Om allt ramlar in i Januari så blir det en ovanligt bra månad rent ekonomiskt för jag har även semesterersättning från den 1/4 2015 tillgodo och semestersersättningen är lite högre än vanlig lön har jag för mig. D.v.s. ersättningen för t.ex. 20 dagars semester är högre än en hel månadslön som räknas på 21 arbetsdagar eller något åt det hållet.

För övrigt är det ingen tvekan om att för min del känns det MYCKET skönare och roligare att vara pensionär än att behöva åka till jobbet. Förut såg man fram mot helgen. Nu ser man med glädje fram mot nästa dag :D Det är en djäkla tur för jag har haft ett jobb som jag har trivits med. Men det blir ju förbaskat tjatigt i längden och det kändes totalt vansinnigt att bränna av mer tid där än jag redan har gjort, 41 år :shock:
sachsmaster

Inlägg av sachsmaster »

Hur ska man egentligen veta att inflationen är låg? :shock:
Bläddra bland dina räkningar några år tillbaka och kom sen och berätta vilka som inte blivit dyrare :roll:
  • Bild
Låst